מגזין ספטמבר-אוקטובר עלה לאוויר

מגזין חדש עלה לאוויר וניתן לצפיה בקישור הבא, מגזינים נוספים זמינים גם הם לצפיה בלחיצה כאן.

מגזין חדש עלה לאוויר וניתן לצפיה בקישור הבא, מגזינים נוספים זמינים גם הם לצפיה בלחיצה כאן.

ראשית – שנה טובה וגמר חתימה טובה לתעשיית הפלסטיק הישראלית! כמיטב המסורת היהודית של להכביר בפרשנויות, ארשה לעצמי לתרום את חלקי: שנת תש״פ: ״תהא שנת: פיתוח, פרודוקטיביות ו-פריחה פיננסית, בפולימרים ופלסטיק!״

כעת, משהוצאנו את זה מהמערכת נוכל לעבור לנושא המרכזי: כמידי אוקטובר בשנה המתחלקת ב-3, כך גם השנה – את הפוקוס של התעשיה שלנו תופסת תערוכת ה-K המתקיימת בדיסלדורף, גרמניה. במדור החדשות מהתעשיה בגיליון זה, תוכלו למצוא כתבות רבות על הצפוי להופיע בתערוכה. בנוסף, למי שמתכנן להגיע לתערוכה הכנו עלון להקלה על התמצאות בין דוכני הכנס, עם חברות מובילות בתעשיה אשר יש להן סוכנויות בארץ, כולל פרטי הקשר של הנציגים הישראליים שם. גם מי שלא מתכנן להגיע, יוכל להעזר בעלון בכדי למצוא את הסוכן המקומי של החברות הבינלאומיות הפועלות כאן.

בין הנושאים המרכזיים שיופיעו ב-K הם, כצפוי, קיימות ומחזור. ישנו פופוליזם עולמי מוגזם סביב העיסוק בנושאים אלו (כפי שהשתקף לאחרונה בצורה מוקצנת בעיסוק התקשורתי במובילת מחאת האקלים השוודית בת ה-16 – גרטה טונברי). לכן, על מנת לאזן מעט, הבאנו כתבה על חשיבותה של תעשיית הפלסטיק, עם השוואה קונקרטית בין השלכות השימוש בפלסטיק לבין השימוש בתחליפים ״אקולוגיים״ לכאורה. אם לכבוד יום כיפור מישהו צריך לעשות חשבון נפש סביב הקשר בין פלסטיק לסביבה – כלל לא ברור שאלו יצרני וצרכני הפלסטיק בעולם המערבי.

עם זאת, אין להתעלם מהיוזמות והרגולציות החדשות בנושאי הסביבה וההשלכות הצפויות בעקבות כך, בעיקר על יצרני האריזות. לשם כך הבאנו סקירה של המגמות העולמיות האחרונות בתחום המחזור. מגמות שמשתקפות גם במה שבחרו היצרניות השונות להציג בתערוכת ה-K.

אריזות מזון הן לא הנושא היחיד במטבח שצריך לעניין את תעשיית הפלסטיק. הסיפור של אבן קיסר (יצרנית רוב משטחי העבודה למטבחים בארץ ובעלת נתח שוק גדול של משטחי הקוורץ בעולם) הינו אחת ההצלחות הבינלאומיות הבולטות ביותר של פיתוח ישראלי בתחום. את הפיתוח הוביל פרופ׳ משה נרקיס, שגם חינך והעמיד דורות שלמים של מומחי פולימרים ופלסטיק המאיישים היום תפקידי מפתח בתעשייה הישראלית. סיפורו המרתק מובא בגיליון זה.

עוד בגיליון זה, שיטה חדשנית ללמינציה ידידותית לסביבה, ראיונות עם מומחים בתעשייה וכתבה שעושה טוב, על מפעל-מקדם להרכבות המאפשר לכבדי ראיה תעסוקה מקצועית ומעניינת ומדגים מודל בר קיימא לתעשייה בעלת ערך חברתי.

נאחל שנה טובה ומוצלחת,

נעה אלבוחר