מגזין ינואר-פברואר עלה לאוויר

מגזין חדש עלה לאוויר וניתן לצפיה בקישור הבא, מגזינים נוספים זמינים גם הם לצפיה בלחיצה כאן.

מגזין חדש עלה לאוויר וניתן לצפיה בקישור הבא,

המגזין ניתן להורדה כקובץ בלחיצה כאן.

מגזינים נוספים זמינים גם הם לצפיה בקישור המצורף.

בקושי הספקנו להתאושש משנה עברית חדשה וכבר נוחתת עלינו שנה לועזית חדשה. בסיכום שהבאנו בגיליון זה על ביצועי החברות הישראליות הציבוריות בתחום הפלסטיק לשנת 2019, ניתן לומר שהשנה הייתה בסימן חיובי, אם כי ביצועי החברות עדיין פחות טובים מהמדדים אליהם השווינו. בדומה לשאר החברות מוטות הייצוא, תעשיית הפלסטיק נדרשת להתמודד עם שקל חזק מאוד אך במקביל גם עם התייקרות חומרי הגלם. מניית רבל – שיאנית התשואה לשנת 2019 עם עליה של כ-70% מצליחה לשגשג בתחום הרכב המאתגר בתקופה זו. למרות הירידות בציוד היצור בתחום, ישנן דרישות רגולטוריות גוברות שרבל מצליחה לתת להן מענה מוצלח.

בקושי הספקנו להתאושש מתערוכת ה-K וכבר הולכת ומתקרבת תערוכת ה-interpack – תערוכת האריזות הגדולה בעולם. מעניין לראות שבשונה מתחום המכונות לעיבוד פלסטיק, בתחום מכונות האריזה לא ניכרת ירידה בדרישה. כלומר, למרות הביקורת הציבורית, הפלסטיק עדיין נותן את המענה הטוב ביותר לגידול באוכלוסיה ולעליה בביקוש למזון, קוסמטיקה ותרופות – ארוזים.

לא רק באריזה הפלסטיק מככב. בגיליון זה הבאנו מספר חידושים בתחומים שונים. ביניהם Medibrane – חברה ישראלית עם פתרון מעניין לציפוי פולימרי של סטנטים ליישומים רפואיים. טופגרין – חברת בת של תוסף, מכניסה חומרים אורגניים כגון קליפות עץ, אורז וקוקוס לפלסטיק. התוצאה – קומפאונד עם תכונות מעניינות וחסכון מסויים בשימוש בפלסטיק. ubq הישראלית גם היא, שזכתה להתעניינות רבה בתערוכת ה-K האחרונה, מציגה פתרון להפיכת פסולת ביתית בלתי ממוינת לפלסטיק.

את הפלסטיק מהפסולת שכן מיינו, נוכל לשלוח עוד מספר שנים למתקן להפקת אנרגיה בדרום. שותפות רא״מ תתחיל השנה בהקמה של מתקן להפקת אנרגיה ונפט מפצלי שמן ומ-20% מפסולת הפלסטיק בישראל. בפחמן הדו החמצני שנפלט בשריפת הפלסטיק נוכל בעתיד להלחם בעזרת בקטריות שהונדסו לאכול פחמן דו חמצני מהאטמוספירה. עוד על כך בזרקור לאקדמיה על התגלית של פרופ׳ רון מילוא ושמואל גלייזר ממכון וייצמן.

נאחל לשנה האזרחית החדשה שנזכה בפיתוחים מעניינים, הצלחות עסקיות ולדעת קהל קצת יותר חיובית על הפלסטיק ויתרונותיו לעולם.

קריאה מהנה,

נעה אלבוחר