שיפורים, קיימות ואוטומציה – מה הציגה ENGEL בתערוכת ה-Fakuma?

תוכנת בקרה משופרת, מכונות הזרקה חסכוניות באנרגיה עבור מוצרים דקי דופן, מדיקל ורכב, ותאי ייצור המשלבים אוטומציה ו-IML

תמונה 1: ביתן ENGEL ב-Fakuma.

חברת ENGEL בחרה להציג השנה ב-Fakuma טכנולוגיות חדשניות ופתרונות ייצור מתקדמים. המיקוד העיקרי שלה היה על ביצועים גבוהים, יעילות וקיימות. אחת הדוגמאות לכך היא המכונה הכל-חשמלית e-motion 765/280 T אשר ייצרה את הדלי הקל בעולם – נפח 1.3 ליטרים עם עובי דופן של 0.45 מ"מ בלבד, במשקל 26 גרמים. כך הוכיחה החברה את יכולותיה בייצור מוצרים דקי דופן, המשלבים מהירות גבוהה, לחץ ויעילות הודות לטכנולוגיית ה-e-motion. הדלי יוצר בתבנית בעלת שתי מובלעות עם אוטומציה אשר ביצעה IML וכן בדיקת איכות ויזואלית. בתערוכה הושקה גם מערכת הבקרה החדשה – CC300 Plus, אשר כללה עדכונים למודל המוצלח הקודם כגון: שיפורים ארגונומיים, פונקציית multi-touch המאפשרת הפעלה במקביל לתיכנות ודפדוף בין סט-אפים על המסך ועוד. 

פתרונות פשוטים טכנולוגית וידידותיים למשתמש

בנוסף, הציגה ENGEL גם מכונות הזרקה ידידותיות למשתמש עבור חלקים לתעשיות הרכב והמדיקל. מכונות אלו מציגות טכנולוגיות פשוטות ובהירות להפעלה במקום פתרונות סבוכים מותאמים אישית. לדוגמה, מכונת הזרקה היברידית duo 1480/500 ייצרה חלקים לרכב העשויים מ-30% פוליפרופילן ממוחזר ומכונה כל חשמלית e-mac 265/130 ייצרה בחדר נקי מוצרים בתבנית בעלת 96 מובלעות. שימוש בפלטפורמות סטנדרטיות כמו ecodrive ותוכנת iQ אפשרו חיסכון אנרגטי של 40% ועלייה בתפוקות הייצור.

אוטומציה ובקרת טמפרטורה 

חידוש נוסף שהוצג היה מערכת אוטומטית לשינוע קופסאות, המאפשרת צמצום בעבודה ידנית במהלך העברה של קופסאות מלאות בחלקים לנקודות האיסוף בהן מחכות עגלות אוטונומיות. החברה שמה דגש על שילוב של פתרונות לבקרת טמפרטורה כמו e-flomo plus ו- eco-flomo plusלניהול אופטימלי של מערכות חמות ותבניות. 

למידע נוסף:
ארן מחקר ופיתוח, הבל יריחימוביץ,
054-664-5750, [email protected]