פתרון הקירור האדיאבטי של technotrans במפעל הפלסטיק של ענקית מוצרי החשמל Miele

הפתרון משלב קירור אדיאבטי עם מצב Free Cooling לחסכון מרבי באנרגיה, ומערכת לטיפול וסינון אבנית וקורוזיה. את החברה ניתן יהיה לפגוש בתערוכת ה-Fakuma הקרובה

תמונה 1: הדגמים החדשים מסדרת teco ci שיוצגו בתערוכת Fakuma הקרובה.
מה מצפה לכם בדוכן של חברת technotrans בתערוכת Fakuma 2024? 

באולם B1, ביתן B1-1205 יוצגו החידושים האחרונים של technotrans, כאשר במוקד התצוגה תודגם עבודת בקר הטמפרטורה teco vario בהזרקה חיה בה התבנית תחת משטר טמפרטורה של Variothermal Molding. הבקר ידגים שליטה מדויקת בטמפרטורה והחלפה מהירה בין חום לקור באמצעות שסתומים יחודיים. הקירור בתהליך מתקבל על ידי צ'ילר מסדרת kws w המשתמש בחומר קירור טבעי R290, המבוסס פרופאן. שני דגמים נוספים מסדרת teco ci ישמשו לבקרת טמפרטורה קונבנציונלית, וידגימו יעילות אנרגטית של המשאבה עם ה-PEM Module, סעפת המתממשקת עם מערכת הבקרה, וניטור אחר מעגלים אלקטרוניים. בנוסף, החברה תחשוף שלושה דגמים חדשים מסדרות base.line, high.line, ו-eco.line, ויחידה בעלת הספק של 18 קילוואט המרחיבה את סדרת teco ci.

מקרה לקוח – בחברת Miele העולמית

חברת Miele היא שם מוכר לצרכן הישראלי. היא מייצרת מוצרי חשמל יוקרתיים כגון שואבי אבק, מכונות כביסה, ומדיחי כלים. על מנת לעמוד בסטנדרטים שהציבה לעצמה, מסתמכת החברה על פתרונות ייצור איכותיים במיוחד. כך למשל, היא בחרה בפתרון הקירור היבש של technotrans הגרמנית לקירור המערכות ההידראוליות של מכונות ההזרקה במפעל שלה. 

תמונה 1: מערכות הקירור האדיאבטיות שלtechnotrans אשר הותקנו ב-Miele
מדוע בעצם בחרה Miele מערכת קירור חדשה? 

הפתרון הישן במפעל החברה היה מבוסס על מערכת קירור היברדית פתוחה שהסתמכה על אידוי (בדומה למגדלי קירור). מערכות קירור מסוג זה צורכות כמות מים גדולה, סובלות מהיצטברות אבנית, וחשופות לזיהומים מבחוץ, כולל חיידקים מסוכנים לאדם כמו הליגיונלה האוהבת מים חמימים. על מנת להימנע מנזק אפשרי לאדם ומכונה, נאלצה Miele לנטר תמידית את מצב המים, בנוסף לתחזוקה שוטפת מורכבת, תחלופת מסננים, והוספת תוספים יקרים. 

מעבר למערכות קירור סגורות (צ'ילרים), נשקל על ידי החברה. אולם, הם לא מתאימים לימים חמים, כמו אלו הנפוצים אצלנו בארץ, צורכים כמות גדולה של אנרגיה, ודורשים פתרונות קירור משלימים, כגון ריסוס של נוזל קירור, הזרמת מי ברז. 

פתרון קירור אדיאבטי חכם וחסכוני באנרגיה 

לאחר בחינה מעמיקה, בחרה החברה במערכת הקירור הסגורה של technotrans המבוססת על קירור אדיאבטי, ומסוגלת לקרר את המים ל-5 מעלות מתחת לטמפרטורת הסביבה. היא עושה זו ביעילות אנרגטית יוצאת דופן, עם תפוקת קירור של 500KW. המשמעות היא שעבור מפעל הדורש מי קירור בטמפרטורה של 30 מעלות, המערכת של technotrans תעשה את העבודה אפילו כשבחוץ 35 מעלות.  

הסוד ליעילות האנרגטית של הפתרון טמון במערכת חכמה, המשתמשת בשיטת הקירור האדיאבטי רק כאשר הטמפרטורות בחוץ גבוהות מ-25 מעלות צלזיוס. כאשר הטמפרטורות נמוכות, היא יודעת לעבור למצב של Free cooling, שבו היא משתמשת במתקן קירור נפרד בצורת V בעל יכולות ניקוז עצמי. 

תמונה 2: מכונות ההזרקה ברצפת הייצור המקוררות על ידי המערכות האדיאבטיות שלtechnotrans

הקירור האדיאבטי מתרחש באמצעות רפידות בעלי צורה של חלת דבש המורטבות על ידי מי ברז. אוויר מוזרם דרך הרפידות על ידי מאווררים ומתקרר. הוא מקרר את המים החמים מתהליך הייצור באמצעות מחליף חום Cu/Al. בניגוד למערכות אדיאבטיות רגילות, התהליך מופרד לחלוטין ממי הקירור, והחום מועבר כמעט כולו באמצעות האוויר, דבר ההופך אותו לאמין וחסכוני יותר. 

אופציות הרחבה לסילוק אבנית וקורוזיה 

המערכת מצוידת במשאבה כפולה עם ספיקה של 87 m3/h שלה מנועי EC עם 14 מאווררים, מערכת שליטה מבוססת מהירות, ומחולל לחות. על מנת להתגבר על בעיית האבנית והקורוזיה הנפוצה במערכות קירור, בחרה Miele לרכוש אופציות הרחבה מערכת טיפול במים נטולת כימיקלים ומסנן למים החוזרים למערכת הקירור. המערכת משתמשת בגלים אלקטרומגנטיים בתדירות נמוכה על מנת לסלק את האבנית והקורוזיה אשר מסוננת במלואה. המסנן עובד ללא לחץ וניתן להחליף אותו ללא הפסקת הייצור. 

החברה מדווחת כי הטמעת המערכת עברה בהצלחה, היא מתפקדת בצורה אמינה ביותר, וצריכת האנרגיה במפעל הייצור ירדה בצורה דרסטית. 

***

למידע נוסף:
אנטק, אופיר נווה,
[email protected] ,050-3393366