הטכנולוגיה מאפשרת הדגשה והבלטה של אלמנטים גרפיים, תוך שליטה מלאה במיקום ועיצוב ההטבעה, וממלאת גם תפקיד פונקציונלי בהפרדת מכסים בתהליך הייצור ושמירה על קשיחות מבנית המאפשרת למכסה להישאר שטוח
30 נובמבר, 2025
מול המדף בסופר, יש לצרכן כמה שניות לבחור. בין שלל המותגים, האריזה היא זו שצריכה ללכוד את עינו של הלקוח. לכן, אין זה מפתיע שכל פרט יכול לעשות את ההבדל.
זוהי אחת הסיבות המרכזיות לכך שחברת תדביק השיקה לאחרונה מוצר חדש – מכסי אלומיניום מסדרת Premium, עם הטבעה (Embossing) סלקטיבית המאפשרת הבלטה של אלמנטים גרפיים ונותנת למכסים מראה יוקרתי על המדף. המכסים, המיועדים לסגירת אריזות פלסטיק בתעשיית המזון – ביניהם מכלים וגביעים של מוצרי חלב, משקאות, צנצנות וקפסלות לקפה. הם מגיעים חתוכים מראש (Pre-Cut Lid) לנוחות היצרנים.
על מנת להבין את החידוש, כדאי להיזכר בשיטה המקובלת. באופן מסורתי, מכסי אלומיניום עוברים הטבעה הממלאת את כל שטח המכסה. ההטבעה הכרחית על מנת להעניק ליריעת האלומיניום הדקה קשיחות מבנית מסוימת, כזו המאפשרת למכסה להישאר שטוח. שנית, היא יוצרת טקסטורה המקלה על הפרדה חלקה בין המכסים, מונעת הצמדות שלהם זה לזה, ומאפשרת עבודה מדויקת, מהירה ורציפה בקווי הייצור.
עם זאת, השיטה המסורתית גובה מחיר. ההטבעה המלאה פוגעת בנראות ואיכות ההדפסה של הגרפיקה על גבי היריעה, מקשה על שילוב אלמנטים וויזואליים עדינים, ויוצרת אתגר משמעותי בסריקה של ברקודים וקודי QR. בנוסף, היא פוגעת בברק המטאלי של מכסה האלומיניום, שגם לו משמעות ניכרת בנראות המוצר.

הפתרון החדש מסדרת Premium מבוסס על מכונת הטבעה מתקדמת אותה רכשה תדביק לאחרונה ומאשרת לה להביא בשורה לשוק. הטכנולוגיה מעניקה לחברה שליטה מלאה על מיקום ההטבעה ומאפשרת הטבעה סלקטיבית, עם תבניות (Patterns) מוגדרות מראש. כל תבנית שכזו דורשת יחידת הטבעה ייעודית משלה. באופן זה, ניתן לשמר את היתרונות הפונקציונליים של הטכנולוגיה על ידי ביצוע הטבעה סלקטיבית, בעוד שאר המכסה נותר פנוי ליד המעצב.
אפשרויות העיצוב מגוונות, ומאפשרות בידול וויזואלי מותאם אישית. לדוגמא, ניתן להבליט את הלוגו, שם המוצר, או כל כיתוב וצורה בהתאם לדרישת הלקוח. ניתן אף לייצר מכסה ללא הדפסה כלל – עם הטבעה בלבד – ליצירת מראה אלגנטי ובעל נוכחות יוצאת דופן. בנוסף, הטבעה סלקטיבית מאפשרת משחק לא רק בטקסטורה, אלא גם בשבירת האור – אזורים מבריקים לצד אזורים בגימור מט. התוצאה היא מכסה בעל נראות יוקרתי וגימור נקי, שמבליט את המותג של הלקוח על המדף בלי לוותר על שום פרט.
ספקים המופיעים בכתבה: