שיטת הייצור הייחודית של החברה מאפשרת העמסה של אחוז גבוה של חומר ממוחזר תוך שמירה על איכות גבוהה של חומר הגלם המשוריין בסיבים ארוכים – LGF
21 ספטמבר, 2023
כל מי שמבלה בנסיעות בכבישי ארצנו, שם לב בוודאי, לעלייה המשמעותית בכמות הרכבים ההיברידיים והחשמליים שהוא פוגש. טסלה אומנם הייתה מובילה ופורצת דרך, אבל יש עוד מותגים רבים שהולכים ותופסים מקום בנתיב לידנו. עם המעבר לרכבים ללא מנוע בעירה פנימית, ניתן להחליף בצורה קלה יותר חלקי מתכת בחלקי פלסטיק קלים, אשר מסייעים להגדיל את מרחק הנסיעה לפני שעולה הצורך להטעין את המכונית.
סל מוצרי Polytron מספק פתרונות עבור תעשיית הרכב המבוססים על פוליפרופילן וכוללים סיבי זכוכית ארוכים, LGF. המעבר לרכבים חשמליים מגדיל את מספר החלקים שניתן לייצר ממשפחת מוצרים זו, גם בסביבת הרכב וגם מתחת למנוע. בנוסף, עם התהדקות הרגולציות הסביבתיות, בעיקר באירופה, פיתחו בפולירם גם פתרונות המבוססים על פוליפרופילן ממוחזר, לאחר שימוש צרכני (PCR).
הפתרונות בתחום החומרים הממוחזרים כוללים מספר מוצרים:
כל החומרים הממוחזרים מגיעים ממקור אחיד וקבוע בלבד, מפסולת של פקקים, מכסים, אריזות, מכלים ומוצרי מדיקל. ספקי חומר הגלם הממוחזר נבדקים ומאושרים על ידי פולירם ומצטיינים באיכותם והדירותם כמתבקש מהרגולציות המחמירות בתעשיית הרכב.
סיבי הזכוכית הארוכים ב-Polytron מקנים לפוליפרופילן תכונות מכאניות מעולות אשר יכולות להחליף מוצרים העשויים מניילון המשוריין ב-30% סיבים קצרים ואפילו מאלומיניום במקרים מסויימים. היתרונות בהחלפת תרכובים מבוססי ניילון בתרכובים מבוססי פוליפרופילן ממוחזר משמעותיים במיוחד בהביט הקיימות. טביעת הרגל הפחמנית של PP ממוחזר הינה שליש מזו של PA. בנוסף, השימוש ב-PP מקטין את משקל החלקים עקב הבדלי הצפיפות המשקלית בינו ובין ניילון.
השיריון בסיבים ארוכים מקנה שורה של יתרונות: הקטנת משקל החלק, דיקוק עובי דופן המוצר מ-2 מ"מ ל-1.4 מ"מ בלבד, יציבות ממדית, יכולות שיכוך קול ועמידות בזחילה. העמידות התרמית גם היא משתפרת והחלקים יכולים לעמוד בטמפרטורה של 150 מעלות למשך 1000 שעות, עובדה המאפשרת לשלב חלקים אלו תחת מכסה המנוע.
את תרכוב ה-PP המשוריין מייצרים בפולירם בשיטה ייחודית המאחדת את שתי השיטות הנפוצות בתעשייה: פולטרוזיה (Pultrusion) בטמפרטורה גבוהה ולאחר מכן ציפוי. שיטה זו מאפשרת גמישות ייצור, יכולת העמסה גבוהה של תוספים או חומרים ממוחזרים ובעיקר תרכובים ברמת איכות גבוהה במיוחד.
בתהליך הפולטרוזיה עובדים עם חומרים בזרימות (MFI) גבוהות. חומר הגלם הממוחזר בד"כ עם זרימות נמוכות ולכן משלבים אותו בציפוי. ניתן לשלב בשכבה זו תוספים נוספים כגון: צבעים, תוספי FR וכל חומר שהוא בעל זרימות נמוכות או רגיש לטמפרטורה גבוהה.
בפולירם מאפשרים ייצור חומרי Polytron עם תכונות, תוספים, אחוז חומר גלם ממוחזר וסיבים ארוכים בהתאם ליישום הסופי של הלקוח. התחזית לשנת 2025 היא שמשקל הפוליפרופילן המשוריין ב-LGF יילך ויגדל. ברכב חשמלי מתקדם מדובר על כ-10-12 ק"ג של פוליפרופילן עם סיבים ארוכים. כל אלו ימשיכו למצב את פולירם כספקית חומרי גלם חדשנית ומובילה בתעשיית הרכב, עם סל פתרונות המתאים לא רק למגוון יישומים, אלא גם לרגולציות בתחום הקיימות המשפיעות על כל תחום בחיינו.
למידע נוסף:
פולירם, עמית קורן, [email protected]