הרכישות צפויות להשתלב היטב באסטרטגיית הצמיחה של החברה, ולהביא להרחבת סל המוצרים, חיזוק הנוכחות בארה"ב, הרחבת הגישה ללקוחות חדשים, שיפור היעילות התפעולית וניצול סינרגיות בין החברות
21 אוקטובר, 2025
קבוצת פלסטופיל ממשיכה להתרחב ומודיעה היום על חתימת שני הסכמים נפרדים לרכישת פלסטניר גרופ הישראלית וחברת השיווק האמריקאית Forem Packaging. שני החברות מצויות בבעלותו של איש העסקים היהודי-אמריקאי אהרון פורם.
במסגרת העסקה הראשונה, עתידה פלסטופיל לרכוש את פעילותה של חברת פלסטניר גרופ, המתמחה בייצור ומכירה של יריעות פלסטיק גמישות לתעשיית האריזה. פלסטניר מספקת פתרונות אריזה למגוון תעשיות, לרבות יריעות ייעודיות לתוצרת חקלאית טרייה, אריזות למוצרי נייר וטישו, וכן יריעות שרינק מודפסות לאריזת מארזי משקאות. התמורה עבור פעילות פלסטניר, המוערכת בכ-20.3 מיליון ש"ח, תשולם באמצעות הקצאת מניות פלסטופיל, אשר יהוו כ-15% מהונה המונפק של החברה ומזכויות ההצבעה בה.
ההסכם השני לרכישת Forem Packaging, יצרף לקבוצה חברה אמריקאית העוסקת בשיווק והפצה של מוצרי אריזה בארה"ב, קנדה ומקסיקו. עסקה זו תתבצע במזומן, בתמורה לסכום של כ-9 מיליון ש"ח שישולם על פני שלוש שנים, וימומן ממקורותיה העצמיים של החברה. מחזור הכנסות המצרפי של שתי המצטרפות החדשות לקבוצה הסתכם בשנת 2024 בכ-73 מיליון ש"ח. שתי העסקאות אינן תלויות זו בזו וצפויות להסתיים עד סוף שנת 2025.
בפלסטופיל מעריכים כי הרכישות החדשות ישתלבו היטב באסטרטגיית הצמיחה של החברה. המהלך צפוי להגדיל את סל המוצרים, להרחיב את בסיס הלקוחות וערוצי ההפצה בארה"ב, ולאפשר התייעלות תפעולית וניצול יתרונות של הסינרגיה בין החברות. רכישת החברה האמריקאית, בפרט, צפויה לחזק משמעותית את הנוכחות של פלסטופיל בצפון אמריקה באמצעות מערך הפצה ישיר וגישה ללקוחות אסטרטגיים חדשים.

שתי הרכישות הנוכחיות הן המשך ישיר למדיניות הצמיחה שאנו רואים בפלסטופיל בשנים האחרונות, מאז שהשליטה עברה מקיבוץ הזורע לרונן אלעד, יו"ר הקבוצה, המחזיק ב-21% ממניותיה. תחת הנהגתו, החלה פלסטופיל, שחוותה מספר שנים מאתגרות, ביישום מהלכים אסטרטגיים שהובילו לשיפור משמעותי בפעילות החברה.
בין השינויים שראינו בשנים האחרונות: רכישת מור תעשיות משדרות (בכ-105 מיליון ש"ח) ורכישת פולישק מניר יצחק (בכ-13 מיליון ש"ח). רכישות אלו הרחיבו משמעותית את סל המוצרים, חיזקו את אחיזת החברה בשוק המקומי, והעניקו לה דריסת רגל משמעותית בתחום האריזות הממוחזרות (MOPE), שזוכה לביקוש גובר באירופה וארה"ב על רקע הרגולציה הסביבתית. בהמשך, הצטרפה לחברה סיגלית אלל, מבעלי ענקית המזון דין שיווק וקלייה, כמשקיעה אסטרטגית, והיא מחזיקה 27% ממניותיה.
לצד ההתרחבות העסקית, פלסטופיל משקיעה גם בתחום הקיימות. לאחרונה הודיעה על פרויקט להקמת מתקן סולארי רחב היקף על גגות המפעל בקיבוץ הזורע, מהלך שיקטין את עלויות האנרגיה ויצמצם את טביעת הרגל הפחמנית של החברה.
ספקים המופיעים בכתבה: