UBQ Materials מקיבוץ צאלים, השלימה גיוס של 170 מיליון דולר

החברה, שפיתחה את החומר התרמופלסטי הראשון בעולם המבוסס על חומר ביולוגי מפסולת ביתית, מקימה בימים אלה מפעל בהולנד. הכספים שגויסו יאפשרו לחזק את פעילותה הבינלאומית בעקבות הביקוש הגובר לחומרים ממקור ממוחזר

מפעל UBQ בקיבוץ צאלים. (צילום: UBQ)

UBQ Materials גייסה עד כה סכום של 170 מיליון דולר בהובלת TPG Rise, זרוע ההשקעות בטכנולוגיות אקלים של TPG. בסבב גיוס כספים זה השתתפו Battery Ventures – חברת ההשקעות האמריקאית, וכן – M&G קאטליסט, קרן ההשקעות הסביבתית של חברת ההשקעות הבריטית M&G. החברה, שהחלה בבנייתו של מפעל חדש בהולנד, חתמה לאחרונה על הסכמים לשיתוף פעולה עם קבוצת בזן ועם מקדונלדס ברזיל, כאשר בין לקוחותיה נמנות ספקית פתרונות הקמעונאות העולמית Mainetti, דיימלר – יצרנית מרצדס, וגם כתר פלסטיק הישראלית.

UBQ Materials פיתחה טכנולוגיית המרה מתקדמת, מוגנת-פטנט, על החומר התרמופלסטי הראשון בעולם המבוסס על חומר ביולוגי (UBQ™), שניתן לשלבו בייצור חלקי חילוף לרכב, משטחים, פחים, מתקני ספורט ועוד. החומר עשוי כולו מפסולת ביתית לא ממוינת מכל הסוגים: זבל אורגני, ניירות, שאריות פלסטיק ועוד, המפורקים לרכיבים מולקולריים. מדובר באמצעי מהפכני להפחתת ההטמנה של פסולת עירונית מוצקה במזבלות ולהפוך אותה לתחליף בר קיימא לפלסטיק המבוסס על נפט. החברה, שקיבלה הסמכת B Corp, זכתה בפרס 2020 Future of Plastics Award וכן ב-Quality Innovation Awards.