משפחת רימוני וקרן פימי מוכרים 16% ממניות החברה למוסדיים ולמשקיעים מחו"ל

שנה וחצי מאז שנכנסה קרן פימי לרימוני היא מוכרת 8% מאחזקותיה למשקיעים מחו"ל ולגופים המוסדים, בראשם מגדל ומיטב דש. אליה מצטרפים גם האחים לבית רימוני המוכרים גם הם יחד 8%. שווי העסקה כ-110 מיליון ש"ח

האחים רימוני וקרן פימי ממישו חלקית אמש (7/2/22) את אחזקתם בחברה. כל אחד מהצדדים מכר 8% ממניות החברה במחיר למניה של 80.5 ש"ח. שווי העסקה כולה עומד על כ-110 מיליון ש"ח. לאחר הרכישה מחזיקים האחים רימוני וקרן פימי ב-60% ממניות החברה וממשיכים להיות בעלי השליטה.

רימוני הוקמה ב-1954 ע"י מייסד החברה יותם רימוני שלהלך לעולמו לפני פחות משנה. החברה צמחה וגדלה להיות אחד ממפעלי ההזרקה וייצור התבניות המובילים בישראל. קרן פימי רכשה חצי ממניות השליטה בחברה מהאחים רימוני באוגוסט 2020, לפני כשנה וחצי. מימוש חלקי זה של מניות החברה אינו אופייני להתנהלות הקרן. זו מחזיקה לרוב בחברות שהיא רוכשת במשך מספר שנים ונבעה, על פי מקורות, כתוצאה מהצעה אקטיבית שהתקבלה ממשקיע מח"ול ומהגופים המוסדיים.

הרכישה המקורית של קרן פימי נעשתה לפי שווי של 400 מיליון ש"ח. מאז גדל שווי החברה משמעותית וכיום שווה רימוני 730 מיליוני ש"ח. אם ניקח בחשבון את הדיבידנדים שמחלקת החברה נראה ששוויה הנוכחי כמעט כפול ממחיר הרכישה הראשונית.