פלרם מציגה רווח נקי של 112 מיליון במחצית הראשונה של 2020

החברה מצביעה על עליה של כ-12% במכירות וזינוק של 14.5% ברווח הגולמי. העליה מתרחשת בעיקר בסקטור הלוחות השקופים PC וכן בחטיבת המוצרים המוגמרים שלה. מחיר המניה מזנק לאחר פרסום הדו"ח ב-15%

פלרם פרסמה את הדוחות של הרבעון השני והציגה תוצאות מצויינות עם רווח נקי של 112 מיליון ש"ח. הישג זה בולט במיוחד בהשוואה לתוצאות ב-2019 שעמדו על רווח קטן בהרבה של מיליון ש"ח בלבד. 

מכירות החברה עלו בכ-12.3% במחצית הראשונה של 2020 כאשר הרבעון השני של השנה היה המשמעותי ביותר ובו עלו מכירות החברה בכ-25%. אם מנטרלים לרגע את הירידה בשער הדולר, ניתן להוסיף למספר זה 3.5% נוספים של עליה. הרווח התפעולי עמד על 16% בהשוואה ל-1.8% בתקופה המקבילה אשתקד.

עליה גדולה נראיתה בעיקר במכירות בארה"ב שעלו ב-19% ומהווים כעת-40% מסך כל מכירות החברה. גם באירופה נראתה עליה מתונה יותר של כ-5% ואילו בשוק המקומי ובשאר העולם נרשמה עליה משמעותית יותר של 14%. 

את העליה הדרמטית בתוצאות מייחסת החברה לתקופה המאתגרת שעברה עלינו. מגפת הקורונה יצרה ביקושים הולכים וגוברים ללוחות השקופים שהיא מייצרת וכן למוצרי ההמשך שלה. אולם גם תהליך התייעלות שיצרה החברה והקיטון במחיר ובצריכה של חומרי הגלם, השפיעו בצורה ישירה עם שורה הרווח הסופי. אם נסתכל לרגע על מחלקת ה-PC של החברה נראה כי הביקוש למוצרים עלה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ב-8% ואילו עלות חומר הגלם המוצר הסופי ירדה ב-10% מערך של 59% אשתקד ל-49% במחצית הראשונה של 2020.

מחלקת חטיבת מוצרי ההמשך של החברה אחראית על 30% מהיקף מכירות החברה. מחלקה זו השכילה לייצר בין השאר גם מסיכות הגנה לפנים מלוחות שקופים. כאן נראתה עליה משמעותית יותר של 37% במכירות בהשוואה לשנה הקודמת. אולם, לא כל מחלקות החברה עלו ומחלקת מוצרי ה-PVC של החברה, המתמחה בלוחות מוקצפים לשלטי פרסום הראתה ירידה של 2% בהיקף המכירות. עדו רודוי, מנכ”ל החברה: "אנחנו רואים ירידה בכל תחום השילוט והפרסום, תחום ה-PVC של מוצרים מוקצפים. אין תערוכות ואין שילוט בחנויות שהולכות ונסגרות. לשמחתנו, הצלחנו להסב קווים אלו לייצור מוצרים שקופים וכך עברנו לייצור מוצר רווחי יותר על אותו הקו וזה תרם לעלייה ברווחיות".

תחום נוסף בו ראו בחברה גידול בפעילות הוא מוצרים לצריכה ביתית, DIY כמו חממות ביתיות. כנראה שגם בגלל מגבלות התקופה שכפו על הציבור יותר זמן בבתים.

"שני רבעונים הראשונית של 2020 היו חזקים עם תוצאות גבוהות. חלקן פרי עמלנו וחלקן כתוצאה של המצב. מבחינתנו אנחנו עושים כל מאמץ להמשיך עם המומנטום. כל המפעלים שלנו ברחבי העולם עובדים ככול הניתן ללא ועד כה הצלחנו לעבוד בצורה מלאה. העובדים נותנים כתף בצורה מעוררת כבוד וכך נמשיך גם בעתיד", מסכם עדו רודוי, מנכ”ל החברה.