ננו-דימנשיין הישראלית גייסה 100 מיליון דולר בנאסד"ק

העסקה מציינת את המשך הגידול בחברה. הגיוס נועד לשמש כהון חוזר בעקבות הרבעון השלישי של 2020 שנגמר בהפסד של 20.7 מיליון דולר וכן לפתוח הזדמנויות אסטרטגיות חדשות

ננו-דיימנשן הישראלית היא חברת הזנק שהוקמה בשנת 2012 ונסחרת בנאסד"ק בארה"ב ובבורסת תל אביב (סימול: NNDM). פעולותיה מוקדשות למחקר, פיתוח, ומסחור של מדפסת תלת-ממד המיועדות לייצר מוצרים חכמים, סנסורים, אנטנות ומעגלים אלקטרוניים רב-שכבתיים קשיחים.

מחיר המניה בגיוס החדש שיקף הפחתה של כ-31% בהשוואה למחירה בסיום יום המסחר האחרון. בעקבות ההודעה צנח מחיר המניה ב-24%. הגיוס נועד לשמש כהון חוזר בעקבות הפסד של 20.7 מיליון דולר עליהם דיווחה החברה ברבעון השלישי. גיוס זה מצטרפת לגיוסים נוספים השנה שעומדים על 215 מיליון דולר.

במקביל לפיתוח המדפסות, עוסקת החברה גם בפיתוח החומרים המתאימים לתהליך שכזה: מוצרי דיו-מוליך ומוצרי דיו מבודד מבוססי ננו-טכנולוגיה. ננו-דיימנשן היא החברה היחידה המפתחת מוצרים שכאלו המהווים מוצר משלים למדפסת התלת ממד החד-קומפננטיות הנפוצות כיום ולהדפסות חומרים מוליכים. מוצריה מתאימים עבור מגוון רחב של תעשיות כגון תעשיות צבאיות, רכבים חכמים, IoT ואלקטרוניקה.

מדפסות החברה מכניסות לראשונה את תחום הייצור האדיטיבי (Additive manufacturing) כחלופה לייצור המסורתי של לוחות למעגלים אלקטרוניים (PCB). בכך היא מעניקה יכולת שליטה חסרת תקדים בפיתוח רכיבים אלקטרונים ופתח רחב לחדשנות אמיתית ביצור מוצרים.

תהליך ההדפסה מבוסס טכנולוגיה ייחודית של הזרקת דיו. בתהליך נעשה שימוש הן החומר מוליך והן בחומר מבודד. החומרים הפולימריים משמשים לייצור שכבות בידוד ואילו דיו המבוסס על ננו-חלקיקי כסף משמש לייצור המוליכים החשמליים. חלק משמעותי בטכנולוגיה שפותחה הוא ההגעה לשני החומרים המתאימים ושילובם ביחד בתהליך הדפסה אחד. בטכנולוגיה זו קיימת שליטה מלאה על ייצור הננו-חלקיקים והחומר המוליך וכן על החומר הפולימרי המבודד כדי להתאים אותו לצרכים הספציפיים של המעגלים המודפסים והדפסות אלקטרוניות בתלת ממד.

מוקדם יותר השנה הודיעה החברה על פריצת דרך משמעותית שהושגה ע"י שותפות עם מומחית החיישנים הצבאיים HENSO LDT. בנוסף, היא עבדה עם יצרנית הפולימרים REHAU להדפסת חיישן מגע אלקטרוני באמצעות מכונת ה- DragonFly LDM שלה.

בהתבסס על ההתקדמות העריכו בחברה כי שווי שוק האלקטרוניקה המודפסת בתלת מימד יצמח ל -2.3 מיליארד דולר עד שנת 2029. מעמדה כמובילה בשוק עתיד לשים את החברה בחזית הטכנולוגיות שיאומצו על ידי התעשייה.