Nano Dimension רוכשת 12.1% ממניות Stratasys והופכת לבעלת עניין

החברה הישראלית מגיעה לאחזקה משמעותית ממניות Stratasys תמורת רכישת מניות בסכום מצטבר של 150 מיליון דולר. יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל חברת Nano Dimension יואב שטרן, לא פוסל ניסיון השתלטות או מכירת האחזקות בהמשך

תמונה 1: מעגל חשמלי מודפס במדפסת תלת ממדית של חברת Nano Dimension.

במהלך השנתיים האחרונות Nano Dimension גייסה כ-1.5 מיליארד דולר ועסקה ברכישות של חמש חברות קטנות. הרכישה של מניות Stratasys, שהיא בעלת נפח פעילות גדול ועם היקף הכנסות שנתי של מאות מיליונים של דולרים – שונה. הודעה זו באה לאחר רכישה של כ-7% ממניות Stratasys בימים האחרונים, שמתווספים לחמשת האחוזים שכבר החזיקה. האחזקה הכוללת הופכת את Nano Dimension לבעלת עניין ומחויבת בדיווח למשקיעים. בשלב זה הצד הרוכש מוגדר כ"משקיע פסיבי" ואין בכוונתו להשפיע על התנהלות Stratasys או למנות דירקטור מטעמו. ב-Nano Dimension אומרים כי מדובר ברכישה אסטרטגית במובילת שוק הפועלת בנישה שונה בענף הדפסות התלת ממד, שאמורה לספק ערך למשקיעים שלה.

שוויה של Nano Dimension נאמד ב-870 מיליון דולר, ומייצג ירידה של כ-96% מהשיא ב-5 השנים האחרונות. בשנת 2021 דיווחה על הפסד של 201 מיליון דולר, וב-2020 הפסידה 48 מיליון דולר. לעומת Nano Dimension הקטנה, Stratasys היא חברה גדולה בשוק בוגר, ונסחרת בשווי של כ-1.3 מיליארד דולר, כאשר לאחרונה עברה ממצב הפסדי לרווח של 1.2 מיליון דולר.

Stratasys הישראלית-אמריקאית היא מובילה עולמית בתחום הדפסת התלת ממד, ומסוקרת אצלנו בהרחבה. בין שלל פעילויותיה, החברה מציעה יכולות הדפסה ריאליסטיות הנרתמות להדפסת דגמים נאמנים למציאות של מוצרים ואריזתם, כחלק מתהליך קבלת החלטות עיצוביות לפני ייצור תעשייתי. בנוסף, לחברה קו מדפסות המשמש לייצור תבניות באתרי הלקוחות, טכנולוגיה שמחוללת שינויים משמעותיים בענף ייצור הנעליים.

תמונה 2: הדפסת תבנית לייצור נעליים ע"י מדפסת התלת-ממד Origin One של חברת Stratasys.

חברת Nano Dimension הישראלית הנסחרת בוול-סטריט, מציגה טכנולוגיות הדפסת תלת ממד חדשניות. אחת הטכנולוגיות המסקרנות משמשת להדפסת חומרים מבודדים ומוליכים יחד לקבלת מעגלים חשמליים יעילים, תוך חיסכון בזמן ומשאבים בשלבי פיתוח אבי-טיפוס בענף ה-PCB. שיטת ייצור זו מאפשרת שילוב אלמנטים חוצי שכבות באופן פשוט וחסכוני בשטח על גבי השבב. טכנולוגיה נוספת מאפשרת הדפסת מוצרים זעירים בעובי שכבה של מיקרון אחד בלבד בקנה מידה תעשייתי.

.