קבוצת חוליות ממשיכה לצמוח: רכשה שליטה בחברת ויסמן-פרידמן בעלות של מעל 40 מיליון ₪

קבוצת חוליות לא עוצרת בתקופת הקורונה, וממשיכה ברכישות אסטרטגיות. לאחר הרכישה של חופית במהלך 2020, החברה רכשה 51% ממניות מחברת ויסמן-פרידמן

אתר חוליות בשדה נחמיה

רכישת השליטה בחברה המשפחתית התבצעה לאחרונה, ומרחיבה את סל המוצרים של קבוצת חוליות בתחומי צנרת המים, החשמל, והתשתיות. בין לקוחותיה של "ויסמן-פרידמן פיתוח תעשיה בע"מ" נמנים חברת בזק, חברת החשמל, מע"צ ומשרד הביטחון, והיא פועלת בשוק מזה למעלה מ-70 שנה. רכישה זו מצטרפת לרכישה של חברת חופית ע"י קבוצת חוליות, שהתבצעה גם כן במהלך תקופת הקורונה.

"אנו מקדמים צמיחה אורגנית כתוצאה מהזדמנויות בשווקים וסינרגיה בין כל החברות בקבוצה, בין היתר באמצעות חברות בישראל ובחו"ל. אנו נמשיך במסע הרכישות והצמיחה שלנו בשנים הקרובות." מציין מנכ"ל קבוצת חוליות, ניצן כהן, ומוסיף "חברת ויסמן-פרידמן היא חברה משפחתית ותיקה ואיכותית. השיתוף בין החברות יחזק את שרשרת הערך שחוליות מציעה ללקוחותיה בישראל ובחו"ל. קיימת סינרגיה מוצרית בין "חוליות" ל"ויסמן-פרידמן", והחיבור ביניהן משלים את פורטפוליו המוצרים של חוליות בתחומי צנרת החשמל, התשתיות והמים".

ערן פרידמן, מכל חברת ויסמן-פרידמן מספר כי "ויסמן-פרידמן וחוליות נמצאות בקשרי ספק-לקוח מזה כשני עשורים, דבר אשר הקל משמעותית על תהליך הרכישה. החברה תמשיך להתנהל ע"י השדרה הניהולית של "ויסמן-פרידמן" וצוות העובדים הוותיק והמסור שלנו".

"במשך 3 חודשים עבדנו על אמון הדדי בין הצדדים" כך רותם יצחק, סמנכ"לית אסטרטגיה ופיתוח עסקי בקבוצת חוליות. "כדי לנסות להמחיש עד כמה שניתן איך יראה המיזוג ביום שאחרי, בנינו יחד תוכנית עסקית שתביא לידי ביטוי את הסינרגיה המוצרית ותאפשר צמיחה משמעותית בשנים הבאות. מהלך הרכישה, הינו תהליך מורכב שמערב עסקים ורגש, בטח כשמדובר במפעל חיים, לכן פעלנו ברגישות ותבונה כדי להוציאו לפועל לרווחת שני הצדדים. למזלנו המיזוג נעשה עם שותפים ראויים וערכיים מה שהקל והנעים את התהליך".

מימין לשמאל- יריב מדר סמנכ"ל כספים חוליות, ערן פרידמן, מנכ"ל ויסמן פרידמן, ניצן כהן- מנכ"ל קבוצת חוליות, תומר ויסמן מנהל תפעול, רותם יצחק סמנכ"ל אסטרטגיה ופיתוח עסקי קבוצת חוליות.

קבוצת חוליות עצמה החלה לפעול ב-1947 והיא נחשבת לחברת הפלסטיק הראשונה של התעשייה הקיבוצית. הקבוצה עוסקת בייצור מוצרי צנרת ואביזרים לענף הבנייה והתשתיות והיא נמצאת כיום בבעלות משותפת ושווה של קרן טנא וקיבוץ שדה נחמיה. בשנים האחרונות שמה לה חוליות מטרה עסקית, להפוך לספקית בינלאומית מובילה של צנרת ואביזרים לענף הבנייה והתשתיות ולשם כך רכשה והקימה מפעלי ייצור בסלובניה, הודו ופורטוגל.