אבגול מעבירה קו ייצור להודו וסוגרת את הייצור באזור תעשייה ברקן

העברת הקו וסגירת האתר בברקן תואמת החלטה שהתקבלה בסוף 2019 ומיושמת כעת. הקו יועבר לאתר חדש בהודו בעלות של כ-17 מיליון דולר ועתיד לשרת מגוון לקוחות. כבר כיום הוסב הקו לייצור מסיכות לפנים וציוד הגנה מפגני מגפת הקורונה

אתר ייצור אבגול בברקן – עומד לפני סגירה

דירקטוריון החברה החליט אמש (19/10/20) על העתקת קו היצור מסוג SMMS R3 של החברה להודו. העתקת הקו תסיים את פעילות החברה באתר ברקן. הקו המועתק ימוקם במיקום שונה מהקו הקיים של החברה בהודו. זאת מכיוון שזה האחרון צמוד ללקוח בודד ומשרת אותו בצורה מלאה.

על-פי הערכות החברה, עלות ההשקעה בהעתקת הקו מברקן והקמתו מחדש בהודו, צפויה לעמוד על כ-17 מיליון דולר, כולל ההשקעה בהון החוזר ושדרוג הקו, כמו גם הוספת קו Blown Melt עם יכולת ייצור שנתית של כ-540 טון בסמיכות לקו זה. ההשקעה תמומן מההון העצמי של החברה. ההקמה מחדש צפויה להסתיים בתום שנת 2021 ותחילת היצור המסחרי צפוי ברבעון הראשון של 2022.

קו הייצור המועתק החל לייצר בשנת 1999 במפעלה של החברה באזור התעשיה ברקן. הקו בעל יכולת ייצור שנתית של כ-10,000 טון, העובד בטכנולוגיית SpunMelt ומסוגל לייצר מגוון מוצרים לשימושים בתחום ההיגיינה ובתחום הרפואי. עובדי המפעל סיימו את העסקתם במסגרת הסכם עם ועד העובדים. חלקם נשארו בחברה ללווי תקופת המעבר עד למרץ 2021.

על פי דיווח החברה, העתקת הקו הינה חלק מתוכניות החברה לסגירת אתר הייצור של החברה בברקן, עליה דיווחה בעבר. ההחלטה התקבלה בסוף 2019 כשהסיבות לשינוי היו התיישנות קווי הייצור וחוסר ביקוש למוצרים. מאז, בעקבות התפרצות וירוס הקורונה, הוסב קו הייצור בברקן לייצור בדי למסיכות פנים וציוד הגנה אישי כנגד הקורונה והביקוש למוצריו רק הלך וגבר. כהכנה לסגירה נבנו יכולות ייצור נוספות באתרי החברה בעולם.

אבגול מציגה תוצאות מצויינות במחצית הראשונה של 2020. רווחי החברה ברבעון השני של 2020 עמדו על 18 מיליון דולר. זאת בהשוואה לרווח של 2.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון הראשון עמדו רווחי הרחבה על 26.2 מיליון דולר, בהשוואה ל-6.5 מיליון ב-2019.

אבגול מייצרת בדים לא ארוגים ולאלו שימוש נרחב בתחום ההיגינה האישית ומגבונים. ברבעון הראשון של 2020 עברה החברה לייצור בדי PET לא ארוגים למסיכות הגנה וציוד מגן מפני וירוס הקורונה וראתה עליה בדרישה בעיקר במדינות אסיה והפסיפיק. לאלו היו תרומה משמעותית בתוצאותיה הכספיות. לחברה שישה אתרי ייצור בכל העולם. שניים בישראל בברקן (שעומד לפני סגירה) ובדימונה. אליהם מצטרפים אתרי ייצוג בהודו, ארה"ב, סין ורוסיה.