פיתוחים חדשים המסייעים בהפחתת עלויות – מבית Nordson

מכשיר מקוונן לחישוב החיסכון בעלויות חומרי גלם שמבצעת משאבת הגיר ומסנן היתך חדש לסינון יעיל המצמצם משמעותית זרימה חוזרת של חומר

תשלובת Nordson הציגה לאחרונה שני חידושים המסייעים בהפחתת עלויות ביישומים שונים: אחד, פיתוח מקוון חדש למשאבת הגיר שהוצג בצ'יינה-פלס, המחשב באופן אוטומטי את רמת החיסכון בחומרי הגלם, כמו גם את הזמן שנותר להחזר ההשקעה. השני, מסנן חדשני התורם בחיסכון עלויות בתהליכי ייצור ומחזור של PET שהוצג בחודש מרץ 2019 בגרמניה.

יישום מקוון המחשב חיסכון בעלויות חומרי הגלם

מכשיר מקוון חדש מחשב במהירות את החיסכון בעלויות חומרי הגלם שהושג באמצעות התקנת משאבת גיר BKG® BlueFlow™ של החברה. בנוסף, מחשב המכשיר את מספר החודשים בהם תוחזר במלואה ההשקעה במשאבה.

משאבת הגיר (תמונה 1) מותקנת בין האקסטרודר לבין הדיזה בונה את לחץ ההיתך. מלבד הפחתת הלחץ על האקסטרודר, המאפשרת עלייה בתפוקה, מקטינה המשאבה באופן משמעותי את ההשפעה של שינויים בתהליך על לחץ ההיתך. כך מתאפשרת ריצת קבועה השומרת על אחידות המוצר.

תמונה 1: משאבת גיר BKG® BlueFlow™ של Nordson

המכשיר המקוון החדש מחשב את החיסכון בעלויות חומרי הגלם ואת זמן החזר ההשקעה על בסיס מחיר חומר הגלם, שיעור התפוקה, השתנות הלחץ עם ובלי משאבת הגיר וההון הראשוני ברכישת המשאבה. הנתונים מיצגים את היחידות משקל המתורגמות גם למגוון רחב של מטבעות העולמיים (תמונה 2).

תמונה 2: מנתח החזר העלויות של משאבת הגיר

"גם כאשר הבורג חדש לגמרי, קיים שינוי של 5% -/+ בלחץ, דבר המחייב את המפעיל להשתמש ביותר חומרי גלם על מנת להוציא מוצר תקין" אומר כריסטיאן שרודר (Christian Schroeder) מנהל מוצר גלובלי של Nordson. "משאבת הגיר מפחיתה את השתנות הלחץ ל-1% -/+ ובכך תורמת לחיסכון בעלויות חומרי הגלם ומאפשרת החזר ההשקעה במשאבה תוך חודשים" הוא מסביר.

מסנן היתך חדש – שיפור תפוקה, איכות ואורך חיים

מסנן BKG® FlexDisc™  חדשני למחליפי רשת (screen changers), מגדיל את שטח הסינון הזמין מבלי להגדיל את שטח המכונה ומאפשר ליצרנים ולממחזרים להשיג סינון עדין יותר, תפוקה גדולה יותר ושמירה על אורך חיי המסנן, כמו גם צמצום בכמות החומר החוזר (backlash).

המסנן מומלץ לצורך שיפור האיכות והייצור בתהליכי מיחזור של בקבוקי PET, של סיבי PET וביישומי הפרדה של יריעה-סוללה (battery separator film applications).

במסנן BKG® FlexDisc™ כל חלק בנוי משניים עד ארבעה דיסקים כתלות בגודל המכונה. כל אחד מהדיסקים מצוייד בשתי רשתות סינון. כתוצאה מכך נוצר פי 2 עד 4.5 יותר שטח סינון זמין בהשוואה לרשתות סינון עגולות סטנדרטיות, ו-25% יותר שטח סינון יחסית לגרסאות קודמות של המסנן (תמונה 3, 4).

תמונה 3: מסנן BKG® FlexDisc™

 

תמונה 4: תמונת חתך של מסנן BKG® FlexDisc™. פי 2 עד 4.5 יותר שטח סינון זמין יחסית לרשתות סינון סטנדרטיות, ו-25% יותר שטח סינון יחסית לגרסאות קודמות של המוצר

מחליפי הרשתות מצויידים בטכנולוגיה המונעת זרימה חוזרת של החומר ויעילות הסינון המוגברת מפחיתה את תדירות הזרימה החוזרת ובכך את כמותה.

כאשר ההיתך נכנס אל המסנן במעלה הזרם הוא מחולק בין הדיסקים תוך תכנון ריאולוגי מיטבי המספק סינון יעיל במאמץ גזירה מינימלי. בו זמנית, המבנה של ה- FlexDisc תומך אף בעמידה בלחצים גדולים.

"יעילות הסינון המוגברת יכולה לאפשר לחסוך בעלויות ההשקעה על ידי רכישה של מכונה קטנה יותר מבלי להקריב תפוקה" אומר כריסטיאן שרודר ומסכם: "כמו כן יש אפשרויות חיסכון תפעולי משמעותיות כתוצאה מירידה בנפח הזרימה החוזרת".

 

למידע נוסף: רונה, שי ברקאי, 052-555-2914, [email protected]