מערכת HyPET® HPP5e של HUSKY הוצגה לראשונה ב-K

המערכת עבדה על 100% חומר  PETממוחזר (rPET), הציגה חיסכון אנרגיה משופר ב-10% לעומת המערכת בדור הקודם ומנגנון לניקוי עצמי מהיר של התבנית

תמונה 1: HPP5e עם 100% חומר ממוחזר (Post Consumer recycling) PCR בהדגמה חיה בתערוכת ה-K.

החברה הציגה ביתן מרשים עם חידושים בתחום המכונות, התבניות והדיזות החמות. לצידן, הועמדה תצוגה מרשימה של יישומים מעניינים, שהדגימו בין היתר את מחויבות החברה לנושא הקיימות.

בתחום הפקקים – הציגה HUSKY עיצוב חדש לפקקים שאינם ניתקים מהבקבוק, זאת בהתאמה לרגולציה החדשה שתיכנס לתוקפה ב-2024. הפקקים מאפשרים פתיחה נוחה ביד אחת, מתאימים למשקאות מוגזים, וחלקם בעל מנגנון מקבע את הפקק במצבו הפתוח רחוק מצוואר הבקבוק כך שאינו יפריע בזמן השתייה.

בתחום הבקבוקים הוצגו מותגים מובילים בעולם, כדוגמת קוקה-קולה, העשויים 100% חומר PET ממוחזר. יישום זה התאים להדגמה החיה של מכונת הייצור שעבדה אף היא בביתן החברה.

מערכת ניקוי עצמי, חיסכון באנרגיה ו-100% חומר ממוחזר

לראשונה, הריצה החברה את מערכת HyPET® HPP5e עם 100% חומר ממוחזרPCR – Post) (Consumer Recycling, בהדגמה בתערוכה (תמונה 1). המערכת ידועה בחיסכון באנרגיה הנובעות מאלגוריתם המכוון את התנועות הנדרשות ולחץ ההזרקה הרצוי בהתאם לתנאים הנדרשים לייצור מוצר. השיפור הקנה חיסכון של 10% בצריכת האנרגיה יחסית לדגם הקודם. בנוסף, המכונה מצויידת בטכנולוגיה לניקוי עצמי – בלחיצת כפתור התבנית נפתחת מעט, מתנקה ע"י הזרקה מבוקרת למעברי ניקוז האויר ומאפשרת מעבר מהיר בין צבעים. לצורך ההדגמה ייצרה המכונה שפופרת 12.1 גרם שמתאימה לשני בקבוקים, מוגז 330 מ"ל ומים 500 מ"ל, אחד כחול והשני שקוף המראה את המעבר המהיר ביניהם.

שותפות מעניינת בנושא קיימת גם בין HUSKY לבין SOLVAY בעזרתה ניתן לקבלת בקבוק בעל חסם (Barrier), בטכנולוגית הזרקה רב שכבתית – כאשר שכבת חסמות זו נשטפת כולה בזמן המיחזור.

50 מיליון מחזורים בטכנולוגית Ultra Helix™

בתחום הראנרים החמים, הציגה החברה את Ultra Helix™ 250 T2. מדובר בדיזת מחט ייחודית, ניתנת לפיקוד ע"י סרבו ובניגוד לעבודה עם דיזות הידראוליות או פנאומטיות, ניתן להגיע בעזרתה לכוחות גדולים יותר בסגירת המחט.

יחודיות נוספת, המוגנת בפטנט, הוא מערך הובלת המחט Ultra Helix™ המקנה דיוק גבוה. מוביל סלילי, הנמצא בבסיס הדיזה, שומר על מירכוז המחט ללא מגע בדפנות וללא שחיקתה. אורך החיים של דיזות אלו גדול ויכול להגיע מעבר ל 50 מיליון מחזורים. לדוגמאRivulis  ישראל, תבנית בעלת 64 מובלעות, ייצרה כבר למעלה מ-50 מיליון מחזורים ללא צורך בתיקון!

PET גם בבקבוקי שמפו

משה אלגוב, מנהל פעילות HUSKY ישראל, אומר כי ניתן לראות מגמה הולכת וגוברת של מעבר ל-PET המחליף יישומים בהם שלט בעבר HDPE: "דוגמא אחת לכך ניתן לראות בבקבוקי שמפו. אם מסתכלים מנקודת מבט עתידית של מיחזור, יש יתרון גדול למעבר לא רק טכנולוגית, אלא גם תמחירית. ניתן לייצר תחליף לאריזה קיימת בשימוש ב-PET במשקל נמוך יותר בשל תכונותיו, בנוסף הוא חומר נוח למיחזור ואנו מעריכים שה-rPET יהיה זמין ונגיש יותר ככל שהתעשייה תתמקד בקיימות".

 

למידע נוסף:

מנהל פעילות HUSKY ישראל, משה אלגוב, [email protected]