חברת BUSS פותחת אופקים חדשים עם סדרת הקומפאונדרים החדשה – COMPEO

הקומפאונדר החדש של חברת BUSS מאפשר חיסכון באנרגיה ועיבוד של חומרים נוספים על ידי הוספה והתאמה של אלמנטי לישה

סדרת COMPEO מהווה צעד גדול קדימה עבור טכנולוגית הקומפאונדרים של חברת BUSS AG. הסדרה החדשה מאפשרת תצורות יעילות של קווי קומפאונד המותאמים אישית לטווח רחב של משימות עיבוד ושל טמפרטורות. תצורות אלה מרחיבות את השימושים הסטנדרטיים כמו PVC ותרכובות כבלים, דרך פוליאוליפינים עם מלאנים ועד לפולימרים הנדסיים עם טמפרטורות עיבוד של עד 400 מעלות צלזיוס. גם קווים היברידיים המיועדים לעיבוד של חומרים שונים ניתנים להגדרה פשוטה, בעודם שומרים על התכונות הבסיסיות של טכנולוגיית הלישה של BUSS, כמו ערבוב עוצמתי, תכונות מילוי גבוהות ובקרת טמפרטורה מדוייקת.

יכולת תצורה עבור משימות עיבוד ספציפיות

גורם מפתח אחד בגמישות הגבוהה של קומפאונדר COMPEO הוא היכולת לשלב 3-4 אלמנטי לישה (flight kneading elements) עם אלמנטים חדשים בשתיים עד שש שורות ולהשתמש בהם במיקום הרצוי בתהליך. כתוצאה מכך ניתן להשיג, בו זמנית, מטרות מנוגדות כמו תפוקה ספציפית גבוהה תוך שמירה על כניסת אנרגיה מבוקרת. פני השטח של האלמנטים מתוכננים כך שלא יצברו חיכוך ובכך מספקים אפקט גזירת מוצר אחיד למניעת התחממות יתר.
התפיסה המודולרית אומרת גם שאורך התהליך, מספר יחידות ההזנה וסוגן, בקרת הטמפרטורות והריסוק יכולים להיות מותאמים לפי דרישת תהליך העיבוד הספציפי. בורג כניסה אנכי או מזיני צד יכולים להיות בשימוש במקום כניסת מיכל ההזנה. ניתן להצמיד מזיני צד נוספים לאורך אזור העיבוד בעוד שתוספים נוזליים יכולים להיות מוזרקים ישירות לתוך המוצר, בכל מיקום רצוי מבעד לשיני הלישה.
יחידת הפריקה (discharge unit) החדשה המשמשת לכל משימות העיבוד, מתבססת על העיקרון של שני ברגים המסתובבים לאט בצורה קונית. ללא התחשבות בתצורת הקומפאונדר, יחידת הפריקה בונה לחץ בצורה אמינה עבור יחידות הנעות במורד הזרם כמו פלטייזרים (palletizers), ומבטיחה תפוקה גבוהה גם בעת לחץ חוזר גבוה. ניתן להסיר את הכיסוי של יחידת הפריקה במלואו לצורך ניקוי ואחזקה.

תמונה 2: איזור העיבוד ניתן להתאמה על פי דרישה על ידי הוספה ושינוי מיקום של אלמנטי הלישה

שילוב אופטימאלי של יעילות, ארגונומיות ותפעוליות

צורתו הגאומטרית החדשה של הבורג וההזנה המשופרת של חומרי הגלם גורמים לכך שהתפוקה שאפיינה מודלים מוקדמים יותר יכולה להיות מושגת, כעת, במהירויות בורג נמוכות ב-20%. בנוסף לכך צפיפות העומס (torque density) הוגדלה ב-15%. תוספות אלה מבטיחות אזורי ערבוב גדולים יותר המייצבים את תנאי התהליך ללא עלייה בצריכת האנרגיה.
כל השיפורים האלה משתלבים יחד כדי להפוך את טווח העיבוד של סדרת COMPEO לרחב הרבה יותר מאשר בסדרות קודמות. כתוצאה מכך התפוקה יכולה להשתנות ביחס של 1:6, דבר המגביר את גמישות הקו ואת נוחות התפעול, למשל, בכוונון ההתחלתי או בייצור של אצוות קטנות.
רוב הצינורות נמצאים בתוך המכונה מאחורי כיסויים הניתנים לניקיון בקלות. כיסוי מיוחד לתיבת ההילוכים מפחית את הרעש בזמן ההפעלה ומגביר את בטיחות העובדים. בידוד תרמי של יחידת העיבוד מפחית את אובדן האנרגיה ומאפשר חיסכון של עד 30% בעלויות, יחסית למודלים קודמים.

התאמה לתעשייה 4.0

יחידת הבקרה עם מסך המגע ועם ממשק OPC UA מתאימה את COMPEO לתעשייה 4.0. ניהול הרכבים מובנה בתוך המכונה גורם לכך שהחלפת מוצר היא בסך הכל עניין של לחיצה על כפתור. כל המדדים העיקריים מוצגים, מתועדים ונשמרים. בנוסף, מדדי תהליך המשקפים את יעילות הקו, כמו טמפרטורה, צריכת אבקות וצריכת אנרגיה נקודתית יכולים להיות מבוקרים באופן מתמשך.

למידע נוסף: אוגדן עמנואל, צחי אוגדן, 054-300-0666, [email protected]