הענקית AMUT בתנופה כניסה מחודשת לישראל: נציגות חדשה לאוגדן עמנואל

כיום, מהווה החברה מקור יחיד המספק פתרונות מהקצה לקצה לקצה לאורך כל מחזור החיים של גרגר הפלסטיק, החל מתרכובו, עיבודו, תהליכי משנה ומיחזורו בסוף חייו. הכרות מקיפה זו של כל התחומים מאפשרת תכנון נכון של הציוד תוך הבנה עמוקה של השלב המקדים בשרשרת והתחשבות בשלב העיבוד הבא אחריו

החברה האיטלקית הוותיקה, שהוקמה עוד בשנת 1958, עשתה קפיצה גדילה משמעותית בשני העשורים האחרונים כאשר בשנת 2018 לבד הוכנסו שני תחומי פעילות חדשים. כסימן לגודלה, נבחן יחדיו את גודל ומיקום הביתנים בתערוכת ה-K הקרבה ונוכל לראות שביתן הקבוצה רחב, מרשים ונמצא בחברה טובה, כשלצידו יצרני ציוד מובילים מהשורה הראשונה.

פתרונות מקצה לקצה

AMUT, שהעסקה בתחילת דרכה באקסטרוזיה ומיחזור, גדלה בשני העשורים האחרונים ע"י רכישות של תחומי פעילות חדשים בתרמופורמינג (2000), מיון פסולת (2010), הקימה חברות בברזיל (2013) ובקנדה (2016) ונכנסה לתחום הציוד עיבוד ליריעות, סליטרים ומכונות דפוס פלקסו (2018). למרות תהליכי הגידול, שמרה AMUT על אופיה המשפחתי של החברה ועל הנהלה מצומצמת וישירה.

כיום, מהווה החברה מקור יחיד המספק פתרונות מהקצה לקצה לקצה לאורך כל מחזור החיים של גרגר הפלסטיק, החל מתרכובו, עיבודו, תהליכי משנה ומיחזורו בסוף חייו. הכרות מקיפה זו של כל התחומים מאפשרת תכנון נכון של הציוד תוך הבנה עמוקה של השלב המקדים בשרשרת והתחשבות בשלב העיבוד הבא אחריו.

את פעילות החברה ניתן לחלק לארבעה תחומים פעילות:

  1. אקסטרוזיה: בבורג בודד או כפול. קווים לפרופילים, צנרת, יריעות ולוחות וממברנות עמידות במים.
  2. אקסטרוזיה +תרמופורמינג: פתרונות Off-Line ו-In-Line. עבודה בקצבים מהירים, קונפיגורציות מודולריות וחיסכון באנרגיה.
  3. מיחזור: פעילות בתחומי מיחזור בקבוקי PET, מכלי HDPE ו-LDPE ומיון פסולת עירונית.
  4. פתרונות לאריזה גמישה: קווי ניפוח ופיה שטוחה (Cast), דפוס פלקסו, למינטורים, סליטרים, וציפוי באקסטרוזיה (Extrusion Coating).

נוכחות בישראל

בעבר הייתה לחברה נציגות ישראלית וניתן לראות את קוויה עובדים בארץ אך בשנים האחרונות התמקדה החברה בתנופת התפתחות במקומות אחרים בעולם. הפעילות בארץ עברה לתקשורת ישירה מול הלקוחות והיקף פעולתה כאן הצטמצם כתוצאה מכך. עתה, עובר ייצוג החברה לאוגדן עמנואל הוותיקה. יש להניח כי עם שיתוף הפעולה הזה היקף פעילותה יעלה ויושם דגש גדול יותר על פלח השוק הישראלי.

שיתוף פעולה עם EREMA ו-Natureworks

בתחילת מאי הכריזה AMUT על שיתוף פעולה עם חברת NatureWork במטרה לפתח יחד תהליך לייצור אריזות מאושרות למזון באקסטרוזיה ותרמופורמינג. NatureWorks היא אחת מהחברות העולמיות המובילות לאספקת חומרים ביו-מתכלים, ביניהם PLA המוכר בשמו המסחרי כ-Ingeo. יריעה קשיחה עשויה מחומר זה הועלתה על מכונות התרמופורמינג של (AMUT (ACF 820-PLUS תוך התאמתן לחומר והתוצאה הייתה ייצור תעשייתי המספק פתרון אריזה ידידותי לסביבה.

תרמופורמינג של יריעות ביו-מתכלות. שיתוף פעולה של AMUT עם NatureWork

חידושים ב-CAST, מציגים ב-CHINAPLAS

במאי האחרון הציגה החברה בתערוכה קו CAST ליריעות סטרץ'. הקו צויד המערכת ייחודית, Q-Catcher שמטרתה לשפר את איכות היריעות על ידי שמירה של הגדרות העבודה הנכונות, תוך כדי ייצור, על מנת לספק תוצאה אחידה ואיכותית. בנוסף אליו, הציגה AMUT גוללן חדש בשם ProWind 4.0 התומך בגלילה מהירה במיוחד של יריעות גמישות.

שיתוף פעולה עם EREMA בנושא r-PET

פרויקט דגל נוסף של החברה הוא שיתוף פעולה על ענקית המיחזור EREMA המטרה לבנות תהליך יציב של מיחזור PET מבקבוקים ליישומי אריזה נוספים, תוך אפשרות למגע בטיחותי במזון. האקסטרוזיה מתבצעת עם 100% חומר ממוחזר המורכב מפתיתי בקבוקי PET. התוצאה הסופית, יריעה חד שכבתית, מאושרת למגע עם מזון, גם על ידי ה-FDA וגם על ידי הרשויות האירופאיות EFSA.

יריעות העשויות 100% PET ממוחזר – מאושרות למזון ע"י FDA ו-EFSA

למידע נוסף ותיאום ביקור בביתן החברה ב-K: אוגדן עמנואל, צחי אוגדן, 054-300-0666, [email protected]

בקרו אותנו K:

Hall 16 / A05