לישון בראש שקט

חברת Dow ממשיכה לקדם פיתוחים חדשניים בעולם השינה

נוחות השינה היא אחת מאבני היסוד להשגת איכות חיים ותחושת רווחה. חברת Dow פועלת לחידושים בתחום כבר שנים רבות באמצעות חטיבת הפוליאורתנים (PU) שלה. החטיבה מתמקדת בהבנה כיצד האנשים חווים נוחות ומנסה לרתום את היעד המדעי והטכנולוגי שלה על מנת לשפר את איכות החיים. במאי הקרוב, תשתתף החברה בתערוכת Interzum 2019 שבגרמניה ותציג את פיתוחיה האחרונים. בנוסף, בימים אלו ממש משדרגת החברה את מעבדות המחקר והפיתוח שלה. העבודות מתועדות להסתיים בסוף השנה וישפרו את יכולות המחקר של החברה.

פיתוחים חדשניים בתחום הנדסת השינה יוצגו בתערוכת Interzum 2019

בתערוכת Interzum 2019, שתתקיים ב 21-24 במאי בקלן שבגרמניה, תציג Dow חידושים בכמה תחומי ליבה:

  • COOL COMFORT – פתרונות השומרים על כך שהכרית או המזרן לא יתחממו במשך הלילה. ביניהם ניתן למצוא את ציפוי ה- Aquachill TM, השומר על טמפ' קרה במגע עם גוף האדם וכן VORALUXTM, PU עם תאים פתוחים להגברת זרימת האוויר דרך הכרית.
  • CLEAN COMFORT – סוגי קצף רחיצים המאפשרים שינה נקייה על הכרית לאורך כל הלילה.
  • SUSTAINABLE COMFORT – עיצוב מושכל של מוצרים תוך התחשבות במגמת הקיימות המתגברת.
  • SMART COMFORT – סוגי קצף דינאמיים המתוכננים להגיב לדפוסי השינה. כדוגמת PU בעל תכונות ויסקואלסטיות להפחתת תחושות לחץ (תמונה 1).

"אימצנו גישה משולבת כדי להגיב לצרכי השוק, להאיץ חדשנות ולהביא פתרונות התומכים במגמת הקיימות. החידושים המדעים האחרונים, ביחד עם סטודיו השינה של Dow ומרכז המצוינות המוקם בקרוב יעזרו לנו לקדם את המאמצים האלה" אומר ריקו בורלה (Ricco Borella) מוביל תחום נוחות הצרכנים בחברה. "המשימה שלנו היא לעזור לצרכנים ולשרשרת הערך להפיק את המרב מההזדמנויות בטכנולוגיות השינה התומכות במגמת הקיימות".
בין החידושים שיוצגו בתערוכה ניתן למצוא גם הדגמה למספר מרכזי שינה  חדשים הממוקמים בהורגן, שווייץ, וביוסטון, טקסס. סטודיו השינה נותן ללקוחות Dow גישה לרשת של מומחים ושל יכולות טכנולוגיות כדי לקדם את עתיד תכנון המזרונים. בעזרת ניתוח נתוני שינה הנאספים במרכזי השינה השונים ניתן לראות הלכה למעשה כיצד המידע של ימינו מעצב את הדרך בה מגיעים לשיפורים טכנולוגיים. זאת לצד התפתחויות מקבילות במדע החומרים. גם בתעשייה זו קיימת קוסטומיזציה וניתן, על בסיס העדפות אישיות או תצפיות בפועל, להתאים אישית את מוצרי השינה באופן מייטבי למשתמש עצמו.

הקמת מרכז מצוינות מדי לנוחות השינה (ComfortScience)

חטיבת הפוליאוריתנים של ענקית הכימיה Dow, הכריזה על שדרוג מעבדות המחקר והפיתוח שלה בהורגן (HORGEN) שבשוויץ. החברה תשקיע בהקמת מרכז מצוינות למדעי הנוחות (ComfortScience) במטרה להמשיך ולפתח פתרונות חדשניים לחדר השינה. מרכז המצוינות יתמוך ויקדם את סטודיו השינה של Dow, הממוקם גם הוא בהורגן. במרכז זה מתכנסים שותפים לשרשרת הערך, על מנת לעבוד יחד ולבחון כיצד מדע יכול לעזור ביצירת טכנולוגיות וחומרים שיספקו חווית שינה נוחה ככל האפשר. מרכז המצוינות יצויד במיכון מותאם אישית הכולל קו הקצפה חדש ל-PU של חברת Laader Berg (תמונה 2), מכונת CNC לחיתוך חומרים מוקצפים ומכונות ליצירת כריות לצורך בדיקת המוצרים המיועדים לנוחות השינה לפני שהם נמכרים לצרכנים. המעבדה המשודרגת, ביחד עם סטודיו השינה הקיים, מאפשרים לחברת Dow להאיץ את יכולות המחקר בשילוב עם בדיקת נוחות המוצרים והכל תחת גג אחד (תמונה 3).

DOW, TPU, שינה
תמונה 2: פול קוקסון (Paul Cookson) מחברת Dow ופר הנינג ואגן (Per Henning Vaagen) מחברת Laader Berg – לאחר ההחלטה על שימוש במכונת חברת Laader Berg במרכז המצוינות החדש של Dow.
DOW, TPU, שינה
תמונה 3: ComfortScience – מדע יישומי ליצירת חומרים חדשים לחווית שינה נוחה במיוחד.

תמונה 3: ComfortScience  – מדע יישומי ליצירת חומרים חדשים לחווית שינה נוחה במיוחד.

פול קוקסון (Paul Cookson), מוביל החדשנות העולמית בסטודיו השינה של Dow מספר: "חברת Laader Berg נבחרה לספק את המיכון עקב המוניטין הגבוה שלה בשוק בבניית מכונות איכותיות. מכונת ה-Maxfoam Concept PRO, בעלת אפשרויות מגוונות וטכנולוגיה ברמה הגבוהה ביותר, נרכשה כדי לאפשר לנו לייצר מגוון רחב של PU מוקצפים בתנאים דומים ככול הניתן לתנאים הקיימים אצל לקוחותינו".

הציוד החדש משפר את המחקר ואת הפיתוח כמו גם את יכולות יצירת אבטיפוס למזרנים ולכריות. מרכז המצוינות החדש יאפשר תכנון פורמולות נוזליות שינוסו בקווי הייצור החדשים ויבדקו סופית בסטודיו השינה. "סטודיו השינה של Dow הוא דרך חדשנית לחוות כיצד שיתוף פעולה של שרשרת הערך ביחד עם מתודולוגיה מדעית יכול להוביל לנוחות מרבית" מוסיף קוקסון, "סטודיו השינה מסור לבדוק ולחקור את הפתרונות שמציג מרכז המצוינות החדש וזו הדרך שלנו לעזור לתעשייה לייצר מוצרים שגם הם בתורם עוזרים לצרכנים הסופיים בשינה טובה ורגועה יותר". מרכז המצוינות המשודרג צפוי להיפתח בסוף שנת 2019 והתעשייה מוזמנת ליצור קשר ולהיעזר בו.

לפרטים נוספים: ג'קי ברול, [email protected], 054-770-1950