מנכ"ל הרשות לחדשנות, אהרון אהרון, התפטר אמש מתפקידו

לאחר כ-4 שנים בתפקיד, אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות הודיע לדירקטטוריון הרשות על התפטרותו. הסיבה לסיום התפקיד איננה ברורה, אך על פי גורמים ברשות, אהרון הגיע לתחושת מיצוי.

מנכ"ל הרשות לחדשנות, אהרון אהרון.

אהרון אהרון נכנס לתפקיד, לאחר שכיהן כסגן נשיא טכנולוגיות חומרה באפל ישראל ועוד שורה של תפקידים בכירים בחברות הייטק ישראליות. ביום ראשון האחרון, ה-30.08 הודיע אהרון לחברי מועצת הרשות כי הוא מבקש לסיים את תפקידו כמנכ"ל רשות החדשנות. אהרון ימשיך בתפקידו עד שיימצא לו מחליף, לשם כך תוקם ועדת איתור ייעודית.

התפטרות זו באה על רקע עיכובי תקציב איתם התמודדה הרשות בשנה האחרונה, כמו גם עם השלכות הקורונה, שגרמו לעיכובים בתשלומי מענקים של הרשות למאות חברות. לאחרונה קיבלה הרשות תוספת תקציב של 390 מיליון ש"ח להגדלת ההשקעה הממשלתית בחברות הייטק קטנות ובינוניות.

התמודדות עם משבר הקורונה

בחודשים האחרונים הוביל אהרון את גיבוש תוכנית הרשות לטיפול במשבר הקורונה, שכללה החלטה לסייע לסטארטאפים קטנים לצלוח את המשבר. ההחלטה זכתה לביקורת בתעשייה שחשבה שבהתאם לתפיסת השוק החופשי, לא צריך למנוע את נפילתן של החברות. בנוסף, יש שחשבו שלא צריך להשקיע כלל בתעשיית ההייטק, אך הממשלה החליטה שיש לשמור על יתרונה בתעשייה זו ועל כן יושמה מדיניות זו. בתגובה לביקורת ענה אהרון (בראיון לגלובס) כי חלוקת התקציבים היא נכונה. מדובר בשקעה של 2.5% מהתקציב לסיוע לפלח שוק שמייצר 13% מהתוצר העסקי.

דברי סיום

אהרון אהרון סיכם את תקופת כהונתו במילים: "לאחר תקופה מאתגרת ופורצת דרך, אני מסיים את תפקידי ברשות החדשנות בגאווה רבה ובתחושת סיפוק, עם הפנים קדימה אל עבר האתגרים הבאים. אפעל בחודשים הקרובים, ובתאום עם מועצת הרשות, להעברה מסודרת של ניהול הרשות ולהמשך תנופת העשייה של הרשות לטובת יציאה ממשבר הקורונה  ולטובת כלכלת ישראל".