מפתיע מה שלייזר יכול לעשות

איך אפשר לחתוך, לסמן, להלחים ולחרוט ללא צורך בגלופות, דיו וכלים ייעודיים? מכונות הלייזר של SK מציעות פתרון מהיר וידידותי למשתמש ולסביבה שמתאים גם לכמויות קטנות

תמונה 1: כריסטוף קואלבך והתמונה המרגשת

מי שנכח בסמינר על טכנולוגיות לייזר לסימון ריתוך וחיתוך של חברת SK, זכה בתחילתו להכיר את סבתו של מרצה הסמינר, מר כריסטוף קואלבך(Christoph Kollbach) , מנכ"ל ובעלי SK הגרמנית. לאור ההיסטוריה בין שני העמים, היה חשוב לכריסטוף לסגור מעגל ולהציג את סבתו בתמונה ישנה, מחובקת עם רות, ילדה אותה הצילה בשואה שמתגוררת כיום בתל אביב.

ההשפעות החיוביות של נגיף הקורונה

כיאה לרוחה תקופה, הסמינר התקיים בצורה דיגיטלית ונראה שוובינרים כאלו הם אחת מההשפעות החיוביות של המשבר. הסמינר נתן הצצה לחברת SK בעלת וותק רב בתחום מיכון הלייזר למגוון יישומים בתעשיית הפלסטיק. החברה מיוצגת בישראל על ידי חברת מולטיפק פלסטיק.

במה לייזר יכול לעזור?

שימוש בלייזר נפוץ בתעשיית הפלסטיק, כמו גם בתעשיות נוספות: מתכת וטקסטיל. בעזרתו ניתן לסמן מגוון סימונים: לוגו, בר-קוד, QR, טקסט ואפילו תמונות על גבי מוצרים. כל מוצר יכול להיות שונה ממישנהו ומתאפשרת פרסונליזציה מלאה.

בנוסף לסימון ניתן לבצע בעזרת הלייזר גם חריטה, ריתוך וחיתוך. היכולות השונות מצריכות ראשי לייזר ומערך עדשות מתאים. יישומי סימון והלחמה יכולים להתבצע על אותה המכונה ואילו פעולת החיתוך מצריכה לייזר עוצמתי יותר. בתעשיית הפלסטיק יכול החיתוך לשמש לצורך הורדת גרדים מהמוצר לאחר ההזרקה.

יתרונות הסימון בלייזר

בהשוואה לדפוס מסורתי, מספק הסימון בלייזר מספר יתרונות: תהליך הסימון ידידותי לסביבה (ללא ממיסים ודיו) וצריכת האנרגיה שלו נמוכה (400 וואט). זמני סט-אפ קצרים, ניתן לייצר בכמויות גדולות כקטנות בעלות נמוכה ותוצאות הסימון עקביות לאורך זמן. ההתקנה הראשונית ברצפת הייצור קלה ומהירה ואין צורך בהכנות מיוחדות. גם ההפעלה אינטואיטיבית ואין צורך להיעזר במומחה. יתרון נוסף ומשמעותי הוא הדפסה על פני שטח הבעייתיים להדפסת דיו כגון מוצרים כדוריים.

תמונה 1: דוגמאות לסימון על מבחנות בדיקה לקורונה. QR ייחודי על כל מבחנה ובר קוד על הקופסה.
מכונות הלייזר של SK

החברה מציעה מספר מכונות ידניות, סמי-אוטומטיות ואוטומטיות לחלוטין, כאשר יש לה יכולה ונכונות לייצר מכונות גם בהתאמה מלאה ללקוח. בכל המכונות מותקנות מערכות הפעלה קלות לתפעול המותאמות לעידן תעשייה 4.0.

המכונה הסטנדרטית מגיעה עם משטח העבודה בגודל של 400-710 מ"מ, מתאימה להטענת חלקים גדולים ומאפשרת אזור סימון של 140-300 מ"מ. הסימון המתקבל עמיד במיוחד ועומק של 0.05 מ"מ מקנה עמידות של הסימון לאורך שנים רבות. לצורך הסימון מומלץ להכניס לחומר הגלם תוספים מיוחדים המקנים אפשרות לסמן עם לייזר סטנדרטי בעלות נמוכה.

החברה מספקת גם מגוון אביזרים משלימים המאפשרים התאמת לצרכי הלקוח: שולחנות עבודה מסתובבים, מסועי הזנה ושינוע מחוץ למכונה, גריפרים לסיבוב המוצר לקבלת סימון היקפי, מצלמות בקרה ומעליות. הציוד מאפשר גם הדפסה עם מרחק פוקוס משתנה – הנועד לסימון חלקים בעלי עקמומיות של 3-4 מ"מ. עבור כל מכונות הלייזר יש לשמור על תנאי ייצור של 5-25 מעלות ליעילות מקסימלית.

תמונה 3: מכונת לייזר סטנדרטית של SK LASER
אז איך מתחילים?

כדברי הפתגם "טוב מראה עיניים ממשמע אוזניים" – מעמידים ב-SK את ציוד החברה לצורך ניסיונות והכנה דוגמא ללקוח. הניסיון מאפשר להתרשם מהאיכות ועוזר גם לחברה להציע את המכונה המתאימה. לאחר מכן, מאפיינים את הצורך של הלקוח: גודל החלק והתפוקה הרצויה, על מנת לדעת האם לבחור בתהליך אוטומטי, חצי אוטומטי או ידני.

למידע נוסף:

מולטיפק פלסטיק, אהוד נוימן, 050-495-1655, [email protected]