וובינר מטעם התאחדות התעשיינים: השפעת הסנקציות של מדינות המערב נגד רוסיה על התעשייה הישראלית

מוקדם יותר השבוע נערך וובינר של התאחדות התעשיינים, בשיתוף עו"ד גיל נדל ממשרד עורכי הדין גולדפרב-זליגמן. במפגש נסקרו השינויים בכללי הסחר הבין-לאומי בעקבות הסנקציות שהטיל המערב על רוסיה ובלרוס, ואת ההשפעות של אלה בשטח על החברות הישראליות המייבאות ומייצאות

הסנקציות שמטילות ארצות המערב על רוסיה בעקבות הלחימה באוקראינה מביאות חברות ישראליות רבות למצב חדש. אמנם ישראל לא לוקחת חלק במלחמה הכלכלית של ארצות המערב על רוסיה, אבל שחקנים רבים בתעשיה הישראלית בכלל ובתעשיית הפלסטיק בפרט מצויים בקשרים מסחריים עם גורמים שכעת נמצאים תחת משטר סנקציות. לחברות ישראליות רבות יש סניפים, חברות בנות, ופעילות אחרת בארה"ב ובארצות האיחוד האירופי, והן מעסיקות עובדים בעלי אזרחויות שונות – כל אלה עובדות הצפויות להשפיע עליהן מעכשיו והלאה. מפגש הזום סקר בקצרה את כל אלה, ולהלן עיקרי הדברים:

  • חברות הישראליות יושפעו מהסנקציות באופן ישיר בין היתר בעקבות פעילותן בארה"ב ו/או באיחוד האירופי, העסקת עובדים שם והעסקת עובדים בעלי אזרחויות כפולות.
  • צפויים קשיים בהעברת כספים בין רוסיה לישראל. מערכת הבנקאות נמצאת במצב חדש, ייתכן שבנקים ינקטו בבדיקות מעמיקות לבדיקת מקור של כספים. הוזכרה המלצה למעבר למדיניות של תשלום מראש.
  • קשיים ביטוחיים במקרים של שינוע סחורות לאזורים המצויים במצב לחימה או לאזורים סמוכים להם, בגלל מצב בים השחור.
  • משלוחי סחורות יבשתיים לרוסיה העוברים דרך מדינות האיחוד האירופי – המעבר בתחום שיפוט אירופאי מחייב התייחסות לסנקציות שהאיחוד הטיל על הסחר עם רוסיה.
  • בעקבות סנקציות שהטילו חברות בין לאומיות על הפעילות מול רוסיה, מומלץ לעבור על הסכמי הסחר הקיימים ולבדוק אם יש מגבלות או סעיפים מגבילים כבר עכשיו את הפעילות מול חברות רוסיות. בחתימה על הסכמים חדשים יש לפעול באופן מודע בנוגע לסעיפים האלה.
  • הסנקציות האמריקאיות כוללות לא רק איסור מכירה ברוסיה בענפי ייצור שונים, אלה גם איסור מכירה של מוצרים המשלבים ידע אמריקאי.
  • לסנקציות האמריקאיות השפעה משנית לעוסקים בסחר מול רוסיה: הגבלות בויזה על כניסה לארה"ב, למשל.

חברי ההתאחדות מוזמנים ליצור קשר עם עו"ד גיל נדל ממשרד עורכי הדין גולדפרב-זליגמן, לבדיקה לגבי חשיפת החברה המבקשת לסנקציות החדשות.

[email protected]

050-560-1414