בעקבות הקורונה – תערוכת drupa ו-interpack נדחו לשנת 2021

דחיית התערוכות נובעת לאחר הגבלות שהוציאה ממשלת גרמניה וכן עריית דיסלדורף על קיום האירועים. המציגים בתערוכה מברכים על דחייתה במצב הדברים הנוכחי. גם נציגי מקומות האירוח קוראים להתחשבות במבקרים ולהקלות בביטול ושינוי הזמנות

שתי תערוכות הדגל של עולם האריזה והדפוס היו אמורות לתקיים במאי וביוני בדיסלדורף בגרמניה. בעקבות התפרצות הקורנה נדחו התערוכת באופן חסר תקדים לשנה הבאה. תערוכת ה-interpack עתידה להתקיים ב-25 לפברואר עד ל-3 למרץ 2021 ואחריה תערוכת ה-drupa בין ה-20-30 לאפריל 2021.

דחיה זו אינה באה בקלות. עם התפשטות המחלה בעולם פרסמה ה-Messe בדיסלדורף שורה של צעדי אותם היא עתידה לנקוט על מנת להמשיך ולקיים את התערוכות במועדן. בין הצעדים: שמירה על היגינה, ניקוי תדיר של משטחים ציבוריים והנחיות לציבור המבקרים והמציגים על כללי התנהגות לצמצום סכנת ההדבקה. אולם כעת, נראה כי צעדים אלו אינם מספיקים ולאחר הערכה מחדש הוחלט על דחיית התערוכות.

הדחייה היא פועל יוצא גם מהמלצות הוועדה לטיפול במשבר של ממשלת גרמניה. הגבלה נוספת לקיום האירועים הגיעה מעריית דיסלדורף שהוציאה ב-11/3 איסור על כיון אירועים בהם משתתפים למעלה מ-1000 איש.

השותפים בתעשייה של interpack תומכים גם הם בהחלטה לדחות את התערוכה: "interpack הוא האירוע המרכזי בעולם בתחום האריזה ותהליכי העיבוד הקשורות אליו. קיומו אפשרי רק אם אין סיכונים בריאותיים. הדחייה היא אחראית וצודקת. אנו מצפים לאירוע בשנה הבאה בו נדון בסוגיות מהותיות לענף כמו קיימות ונציג פתרונות מתאימים", אומר כריסטיאן טראומן, נשיא Interpack 2020 ומנכ"ל ונשיא הקבוצה ב-Multivac Sepp Haggenmüller, ענקית מכונות האריזה בעולם.

תמיכה נוספת לדחיית התערוכות מתקבלת גם מכיוון VDMA, איגוד מהנדסי המכונות הגרמניות: "נגיף הקורונה וההגבלות הנלוות אליו מהווים אתגר גדול עבור כל תחום הנדסת המכונות. ההשפעות האפשריות שכרגע עוד מוקדם לחזותן כוללות סיכון לזיהום, איום הסגר, והגבלות נסיעה כלליות במדינות מסוימות. לצידן קיימות גם מגבלות נסיעות מצד חברות רבות שאינן מאפשרת, למרבה הצער, לקיים את התערוכות בתאריכן המקורי. ה-VDMA כאיגוד התומך בתערוכות, מברך בנסיבות חריגות אלו על דחייה. התאריכים החדשים מאפשרים לנו לתכנן מחדש את האירועים בצורה אמינה", אומר ריצ'רד קלמנס, מנכ"ל איגוד מכונות העיבוד והאריזה של VDMA. לדבריו שותף גם ד"ר מרקוס היירינג, מנכ"ל איגוד הדפוס והנייר של ה-VDMA.

גם ענף המלונות בדיסלדורף מכיר את העייתיות המצב ומעביר מסר למקומות האירוח באמצעות ארגון הגג DEHOGA (איגוד הסחר לתעשיית האירוח): "אנו פונים לחברינו ולתעשייה כולה להיות גמישים בכל מה שקשור להזמנות מחדש של מקומות הלינה. התערוכות ממלאות תפקיד חשוב מאוד לעיר ולתעשייה שלה וצריך להראות רצון טוב בתקופה ובמצב זה", אומרים נציגי DEHOGA, ג'וזפה סאיטה ורולף ד. שטיינרט.