מכון האריזה במשלחת כחול לבן לתערוכת ALL4PACK בפריז

מכון האריזה, פוליכד, פולישק, מרכז ההעקתות, פתקית
הביתן הישראלי בתערוכת ALL4PACK בפריז. משתתפים: פולישק, פוליכד, מרכז ההעתקות ופתקית.

התערוכה, שמתקיימת כל שנתיים, התקיימה השנה בסוף נובמבר בפריז והתמקדה בתחום האריזה. במהלך ארבעת ימי התערוכה היה ניתן להתרשם ממציגים שרובם הגדול היה חברות המספקות בפתרונות אריזה וכן חברות המייצרות מכונות אריזה כאשר היחס ביניהם היה זהה. אולם, לצידם, היה ניתן להתרשם גם ממציגים מועטים יותר בתחום פתרונות דפוס ושינוע.

מספר המבקרים בתערוכה היה רב ועלה על 80,000. פילוח המבקרים כלל עשרות של משתתפים מאירופה (כ-70%), אפריקה (כ-20%) ושאר יבשות העולם.

מישראל יצאה משלחת מכובדת להצגה בתערוכה שאורגנה על ידי המכון הישראלי לאריזה, מטעם התאחדות התעשיינים אותו מנהל הראל בן דוד. המשלחת כללה ארבע חברות תעשייתיות שעבדו יחד בשיתוף פעולה: פוליכד ,מרכז העתקות, פולישק ופתקית. אליהם הצטרפה גם יושבת ראש מכון האריזה, שירה רוזן.

החברות העמידו יחד לראשונה דוכן משותף בגודל של 36 מ"ר כאשר כל ספק קיבל לצורך כך גם מימון חלקי ממכון הייצוא. שיתוף פעולה זה אפשר להן להשתתף בתערוכה בעלויות נמוכות ולזכות בשטח הצגה גדול ומרכזי יותר. יתכן, ואלמלא שיתף פעולה זה, חברות אלו לא היו משקיעות מאמצים בצורה עצמאית ומשתתפות באירוע.

מיכל רון גביש, פוליכד, מכון האריזה
מציגים בפריז, מיכל רון גביש, מנכ"לית פוליכד בתערוכת ALL4PACK

לאחר התערוכה דיווחו החברות כי האירוע פתח עבורן אפשריות חדשות לשיתופי פעולה. הדוכן הישראלי, למרות מיקומו שלא היה מרכזי במיוחד, זכה למבקרים ושיחות העבודה היו פוריות ומועילות. בעתיד יש כוונה ליזום שיתופי פעולה נוספים, הן בתערוכה זו והן בתערוכות גדולות יותר בתחום האריזה, כדוגמת אינטרפק 2020 תוך ליווי ותמיכה של מכון האריזה ומכון הייצוא.