הרגולציה דוהרת קדימה ובתוסף מוכנים לכל שינוי

השימוש הנרחב בפלסטיק בכל תחום מביא איתו רגולציות מסוגים שונים. קבוצת תוסף מקדימה את הרגולציה האירופאית ונותנת תמיכה ללקוחותיה בשוק הישראלי והבינלאומי. תוסף מאושרת גם לעבודה כספקית OEM עבור חברות ענק עולמיות

כמעט ולא קיים תחום אחד בחיינו שבו אין שימוש בחומרי פלסטיק. בהתאמה, הרגולציה, של חומרים בכלל ושל פלסטיק בפרט, אינה שוקטת לרגע. המודעות הציבורית הגוברת לבעיות האקולוגיות מניעה את הרגולטור לחוקק תקנות לשמירה על בריאות המשתמש, לקידום תהליכי מיחזור ולצמצום השימוש במשאבים פוסיליים. כל העוסקים במלאכה נדרשים להתעדכן ולהתאים את עצמם באופן תדיר לתקנות חדשות. מדינות שונות מציגות תקינה אחרת ועל כן יצואנים, איתם נמנים רבים ממפעלי הייצור בתעשייה, עוסקים בנושא ועוברים מבדקים רבים.

תוסף – הסמן הימני בתחום הרגולציה

חברת תוסף, המספקת חומר גלם לרבים בתעשייה, מקפידה להישאר מעודכנת ברגולציה החדשה וכן בתקנים עתידיים. חלק מדרישות הרגולציה ספציפיות ללקוחות מסויימים וכשירות ללקוח לומדת תוסף את התחום ומספקת לו הכוונה. היא עושה זאת בהצלחה הודות לצוות מקצועי בינלאומי. בין החברים בצוות, גם נציגות החברה בהולנד. הולנד מהווה תמיד את הסמן הימני בתחום הרגולציה. בהשוואה לרגולציה באיחוד האירופאי, הרגולציה בה מחמירה יותר, היא דורשת הכנת אישורים מורכבים יותר ולרוב הרגולטור האירופי מסתכל עליה על מנת לדעת לאילו כיוונים עליו לשים דגש ברגולציה עתידית. צוות הרגולציה ההולנדי של תוסף נותן תמיכה רחבה לכל לקוחות תוסף בעולם, ובכללם הלקוחות בישראל. הוא מהווה כמורה נבוכים לתקינה עתידית וחדשה. הדבר מבטיח למפעלי הייצור תמיכה מקצועית ואף הכוונה לשינויים עתידיים, כך שיוכלו להיערך מבעוד מועד, לחסוך עלויות ולהגיע מוכנים לשוק לפני המתחרים.

דוגמה לכך היא הרגולציה האירופאית החדשה (EU 2020/1245) לנוכחות מתכות בפלסטיק הבא במגע עם מזון. רגולציה זו החלה את דרכה בהולנד לפני שאומצה על ידי האיחוד האירופאי ובתוסף צברו ניסיון לגבי הרמה המותרת לשימוש ואופן החישוב שלה בהרכב הסופי של החומר. החברה תומכת בביצוע סימולציות לבדיקות מיגרציה עבור לקוחותיה. כך ניתן להגיע לערכים המבטיחים הצלחה בבדיקה וחוסכים עלויות של בדיקות נוספות. מסמכים נוספים בתחום, מעבר לנדרש לתקן, קיימים גם הם לפי דרישה.

תמיכה ברישום למרכז הרעלים האירופאי – Poison Center

בינואר 2021 חל מהפך. עד לתחילת השנה כל חומר היה צריך לעמוד בקריטריון אחר, כתלות במדינת היעד אליה הוא משווק. מתחילת השנה חל שינוי וכל חומר המיוצא למדינות אירופה חייב לקבל אישור ממרכז הרעלים האירופאי, PCN. "מעכשיו אנחנו מבצעים את הרישום למרכז הרעלים פעם אחת ואותו ניתן להגיש למספר מדינות רבות", מסבירה אביה יצהרי, מנהלת תחום הרגולציה הגלובלית בתוסף. "מוצרים שמיועדים לשימוש תעשייתי, כמוצרי תוסף, עדיין אינם מצריכים רישום. אולם מכיוון שהלקוחות שלנו  מוכרים לצרכן הסופי אנחנו תומכים בהם ומבצעים רישום לתרכיזים ולתוספים שלנו כשירות עבורם. בכדי להגן על סודיות ההרכבים שלנו, היא מוצפנת במערכת ומקבלת מספר ייעודי – UFI number (Unique Formula Identifier). כך הלקוח לא מקבל את הפורמולה עצמה, אלא רק את הקוד. ECHA יודעים כבר מה הפורמולה ומנפיקים לה את האישור הדרוש", היא מוסיפה.

תוסף – ספק מאושר לחברות OEM גדולות

חברת תוסף נותנת פתרונות למגוון חברות. בעבודה עם חברות ענק כגון קוקה-קולה או יצרניות הרכב המוכרות, יש צורך לקבל אישור של ספק מורשה על ידי כל חברה איתה רוצים לעבוד. תוסף עברה תהליך אישור שכזה עם מספר חברות ענק בשוק העולמי ומוצריה מורשים לשימוש עבור  אותן החברות. במידה ויש צורך להוצאת אישור לחברות נוספות – מבטיחה החברה כי תעבור תהליך דומה לפי הצורך.

כבר כיום מהווה תוסף ספקית מורשת של לא מעט חברות מובילות: קוקה-קולה, דנונה, וולוו, BMW, אאודי ואיקאה. "כחברה אנחנו חייבים לוודא שאנחנו עומדים בתקנים ובתנאי עסקה הוגנים. אנחנו נתונים למבדקי פתע ועוברים בהצלחה. העובדה כי אנחנו ספק OEM מאושר מאפשרת ללקוחות המקומיים להיעזר בנו ולקבל יתרון מסחרי, כאן בבית".

התמודדות מהירה עם תהפוכות רגולטוריות

הרגולציה מושפעת גם מהמצג הפוליטי, הסכמים ובריתות בין מדינות שונות. אלו לעיתים אינם צפויים ודורשים יכולת התאמה מהירה. "דוגמה מהתקופה האחרונה היא יציאתה של בריטניה מהאיחוד האירופאי", מספרת אביה. "מעתה, אישורי ה-REACH האירופאים, הנוקשים יש לומר, אינם תקפים יותר לבריטניה. במהלך מחושב, ולאחר למידת התקינה, העברנו את מוצרינו התאמה לתקינה המקבילה בבריטניה, UK-REACH.

אתגר נוסף שמצב זה הביא לפיתחנו הוא ברכש של חומרי גלם. שמכיוון שבריטניה אינה נחשבת יותר כחלק מהאיחוד, חומרי גלם המגיעים ממנה לא זוכים להיכנס לקטגוריית חומרי ה-re-import המשווקים מחדש לאירופה. אלו זוכים להקלות רגולטוריות שמעכשיו אינן קיימות יותר. "לשמחתנו, אחד היתרונות בהיותנו חברה גלובלית הוא הפריסה העולמית. חברת הבת שלנו בבריטניה מסייעת לנו ברישום המקומי. חברות נוספות באירופה עוזרות בשינוי הרגולציה של חומרים שמקורם מבריטניה ומיובאים כעת לאירופה", אומרת אביה.

עם אצבע על הדופק בכל עדכון רגולטורי

דוגמה נוספת לשינוי רגולטורי שהתרחש בתקופה האחרונה היא תקנה (EU) 2020/1245 שפרסמה הנציבות האירופאית בנושא מגע עם מזון של מוצרי פלסטיק. העדכון פורסם בספטמבר 2020 ועבור חומרים חדשים, נכנס לתוקפו חצי שנה לאחר מכן, במרץ 2021. הוא מוסיף בדיקות מיגרציה חדשות (Annex II) ומשנה מעט את כללי הבדיקה. בנוסף, מעודדת התקינה החדשה אריזות לשימוש חוזר ומחומרים ממוחזרים. עדכונים נוספים מתרחשים כמה פעמים בשנה גם בתקן ה-REACH האירופאי (SVHC) וכן בתקן California proposition 65 הרלוונטי לשוק האמריקאי. רשימת החומרים המהווים סכנה מתעדכנת ובתוסף עוקבים אחריה ומוודאים כי הם עומדים בכל העדכונים החדשים.

למידע נוסף והתייעצות בנושאי רגולציה:

אביה יצהרי, 054-266-7760, [email protected]