נשיאה בטוחה – תוספים אנטיבקטריאליים לשקיות רב וחד פעמיות מבית Symphony

צורך השעה הוא מציאת דרכים למניעת העברת זיהומים. סדרת d2p מספקת הגנה מפני זיהומים למוצרי פלסטיק מגוונים

שקית PE על תוסף אנטי-בקטריאלי d2p מבית Symphony.

המודעות ההולכת וגוברת למשבר האקלים, והדרישה לשימוש חוזר במוצרי פלסטיק הביאה עד לאחרונה לעליה חדה בשימוש בשקיות פלסטיק רב פעמיות בסופרמרקטים ובחנויות המכולת. אולם כעת, לאחר התפרצות הקורונה והדרישות הגוברות לשמירה על היגיינה, זוכה תחום זה לחשיבה מחודשת.

מחקרים מראים ששקיות אלה עלולות להוות כר להפצה של זיהומים שונים, כולל וירוסים. מחקרם של Sinclair, Feliz, Patel & Perry, 2018 מצא כי זיהום בקטריאלי שמקורו מהשקית התפשט מידיו של נסיין אל כל המשטחים בהם נגע במהלך שהייתו בחנות. מחקר נוסף, שפורסם בשנת 2009 בקנדה על ידי ד"ר ריצ'רד סומרבל (Richard Summerbell) מצא ששקיות רב פעמיות עלולות להפוך לבית גידול לזיהומים בקטריאליים, והמליץ על הכנסתן לרשימת מקורות הזיהום האפשריים אצל גורמי בריאות שונים.

בתקופה זו, בה העולם כולו נאבק בהשפעותיה של מגפת ה-COVID 19, יש צורך להקטין ככל האפשר את מוקדי ההפצה של זיהומים אפשריים. יצרנית חומרי הגלם והתוספים, חברת (Symphony Environmental Technologies, מציעה תחת המותג d2p (Design to Protect, משפחה של תוספים המספקים הגנה למוצרי ולמשטחי פלסטיק כנגד זיהומים, ריחות, הכתמה וירידת צבע הנגרמים מבקטריות ומפטריות. בדיקת יעילות התוספים כנגד וירוסים נמצאת בבדיקה ברגעים אלו. כמעט כל מוצר העשוי מפלסטיק, או המצופה פלסטיק, יכול להכיל תוסף ממשפחת d2p במהלך הייצור כאשר תוספת העלות שולית.

שקיות אנטיבקטריאליות

שקיות אנטי בקטריאליות רב שימושיות, העשויות מיריעות PE גמישות ומכילות את התוסף d2p, עשויות להוות פתרון בטוח כנגד הפצה של זיהומים שונים. עלויות ייצור השקיות אינן אמורות להיות גבוהות יותר, בעוד הצרכן ייהנה ממוצר נקי ובטוח. השקיות עמידות יותר משקית רגילה וניתן להשתמש בהן בצורה בטוחה מזיהומים מספר פעמים רב.

המוצרים האנטי-בקטריאליים במשפחת d2p:
  • סדרת d2p® (am) 97000 – התוספים בסדרה זו מתאימים לשימוש במגוון יישומים פלסטיים כולל כאלה הדורשים מגע בלתי ישיר עם מזון. המוצרים נבדקו בהצלחה בתקני ISO 22196-07 ו-ASTM D7907-14 כנגד בקטריות, ASTM G21-90 כנגד זיהומים פטרייתיים ו-ASTM D5589-09 כנגד אצות. בנוסף הם רשומים תחת EU’s Biocidal Products Regulation (528/2012).
  • סדרת d2p® (ab) 96000 – מתאימה לשימוש במגוון רחב של יישומים פלסטיים כולל כאלה הבאים במגע ישיר עם מזון או עם מי שתיה. התוספים רשומים תחת רשומים תחת EU’s Biocidal Products Regulation (528/2012) ונבדקו בהצלחה כנגד בקטריות לפי תקן ISO 22196.
יישומים אפשריים נוספים

התוספים האנטי-בקטריאליים מסדרת d2p מתאימים להגנה על מגוון רחב של יישומים נוספים:
תחומים שונים: שקי אשפה, שקיות סנדוויץ/אוכל, כרטיסי אשראי וכרטיסי מועדון, משחקי ילדים עשויי פלסטיק וכדומה. בניין: קירות, רצפות, תקרות, או דלתות העשויות מחומרים פלסטיים, צינורות מים ואוורור, צבעים, רהיטים ודלפקים. חקלאות: יריעות לחממות וצינורות השקיה. ביגוד ואביזרים: חליפות צלילה, נעליים, מדרסים, חלוקי מעבדה, מסכות פנים. אלקטרוניקה: מקלדות, עכברים ופדים לעכבר, מגנים לטלפונים ניידים, מחשבונים, שלטים ומרכיבים של מסכי מגע. כלים סניטריים: מושבי אסלה ושירותים ניידים, וילונות אמבטיה, מיכלים של שמפו וכדומה. ספורט: מזרני בריכה, מגני ברכיים, כדורים ועוד. רכב: חלקים פנימיים.

כל התוספים ניתנים לעיבוד בטמפרטורות קונבנציונליות ושומרים על יעילותם לתקופות ארוכות, ביציבות מקסימלית במהלך הייצור, האחסון והשימוש.

למידע נוסף:

Eko&Clean, אלי עמיר, 050-303-9426, [email protected] ,www.ekopico.com