איך להתאים את הפולימר ליישום הרפואי הנכון? 

עולם המדיקל והציוד הרפואי דורש מהפולימרים הנמצאים ביישומים השונים תכונות גבוהות ועמידות בתקנים מחמירים. כל זאת, על מנת לוודא שהמוצר לא ייכשל ברגע האמת וחיי אדם יהיו בסכנה. SABIC מציגה מספר חומרי גלם המתאימים לעבודה בתעשייה מאתגרת וחשובה זו 

SABIC מציגים סל פולימרים הנדסיים למגוון יישומים רפואיים.

לפלסטיק נוכחות חשובה בתחום הרפואי. ממבחנות לבדיקות דם, דרך צנרת רפואית לאינפוזיה והולכת נוזלים שונים, ועד כיסויים של מכונות דימות ענקיות כמו CT ו-MRI, הפלסטיק תמיד נמצא שם. על מנת שלא יהיה כשל במוצר, שעלותן פעמים רבות היא חיי אדם. יש לבחור את הפולימרים המתאימים בתבונה.  

דרישות גבוהות ותקנים מחמירים 

לא רק הרופאים עוברים דרך ארוכה לקבלת הדיפלומה הנכספת, גם הפולימרים נדרשים לעמוד בשורה ארוכה של דרישות ותקנים. רשימה חלקית של הדרישות כוללת עמידה בתנאי עיקור שונים (קרני גמא, אוטוקלאבUV, מימן על חמצני גזי בטמפרטורה נמוכה), עמידה בתקני מגע במזון, תקני ביו-קומפטיביליות (התאמה לרקמות אנושיות), עמידות בפני כימיקלים (חומרי חיטוי, ניקיון, שומנים, נוזלי אינפוזיה), שקיפות גבוהה, יציבות מבנית, עמידות בפני נגיפה ומכות, עמידות בתקני אש עולמיים, ועוד ועוד. 

התאמה בין הפולימר ליישום 

כמו שחשוב שתהיה התאמה טובה בין איבר מושתל לרקמות האדם, כך זה הכרחי שהפולימר יתאים ליישום אליו הוא נבחר. חברת SABIC, יצרנית פולימרים הנדסיים ידועה, מציעה חמישה סוגים של חומרי גלם המותאמים לדרישות המחמירות של עולם הרפואה והמכשור הרפואי. 

LEXAN PC: שרפי פוליקרבונט המציעים שקיפות, חוזק גבוה, עמידות באש, ביו-קומפטיביליות והתאמה לשיטות עיקור שונות. ניתן למצוא פוליקרבונט ביישומים כמו מכשור רפואי חד פעמי דוגמת מכשירים לחימצון, איסוף והפרדת דמים, משאבות, חלקי אינפוזיה ומזרקים, משאפים, מכשירי אינסולין, מסכות הנשמה 

XYLEX PC/POLYESTER: תערובת פוליקרבונט ופוליאסטר אשר מצטיינת בשקיפות גבוהה, עמידות בכימיקלים לצד חוזק וקשיחות, יציבות מבנית והתאמה לסטריליזציה, סביבה שומנית ותנאי עיקור. נמצאת במשאבות אינסולין, מוניטורים לניטור רציף של סוכר. 

CYCOLOY PC/ABS: תערובת פוליקרבונט ואקרילובוטאדיאן-סטירן העמידה ב-UVמפגינה תאימות לתקני אש, חוזק גבוהה ועמידות בכימיקלים – חומרי חיטוי וניקיון מסויימיםיישומים אפשריים: מארזי אינפוזיה, משאבות שונות, ציוד הנשמה, מאיידים, מסכות חמצן, ציוד דימות, מוניטורים, מבחנות וכלים שונים. 

XENOY PC/PET, PC/PBTתערובת של פוליקרבונט ופולימרים חצי-גבישיים בעלת ברק יוצא דופן, אפשרות לעמידות ב-UV, עמידות מעולה בנגיפה וחוזק גבוה לצד עמידות גבוהה בכימיקלים. לפיכך היא מתאימה לשמש במכשירי דיאגנוסטיקה שונים, קסטות, צנטריפוגות. 

CYCOLAC ABS RESINSברק גבוה, יכולת עיבוד טובה ועמידות באש, תאימות לתנאי עיקור שונים. תערובת המתאימה לנבולייזרים, משאפים, מכשירי אינסולין, מכשירי הזרקה (אינג'קטורים). 

VALOX PBT/PET: תערובות המכילות PBT ו/או-PET עם תכונות חשמליות מעולות, עמידות גבוהה לכימיקלים ולטמפרטורות גבוהות, ללא פורמלדהיד.  ניתן למצוא את התערובות בציוד סינון מגוון (פילטרים וממברנות), מכשירי לחץ אוויר חיובי (PAP), ציוד הרדמה, פיפטוריםוויילים ומבחנות. 

שנהיה בריאים ולא נצטרך 

קל להבין כי פיתוח מוצר רפואי הוא לא עניין של מה בכך, וקיימים שיקולים רבים בעת בחירת החומרים המתאימים לדרישות מהמוצר. יחד עם זאת, ההתקדמות הגדולה בפיתוח פולימרים הנדסיים איכותיים ושיפור המתמיד באיכותם מקל על עבודת המהנדסים. לסיום נאחל, שנהיה בריאים ושלא נזדקק לשירותי הרפואה והמיכשור הרפואי, אבל אם כבר, שיהיה מיכשור מהפולימרים הכי מתקדמים שיש. 

 

למידע נוסף:  

סוכית, דני סטלמן, 050-649-1261, [email protected]