עיצובים מרהיבים עם שרפי פוליקרבונט בעלי זרימה גבוהה

משפחת חומרי גלם חדשים מבית SABIC, העונה לשם LEXAN High Flow, מאפשרת ליצרנים לפתח מוצרים חדשים, דקים, יפים ומורכבים יותר, תוך שימוש במיכון הקיים במפעל. זאת בשל תכונות הזרימה המצוינות, המפחיתות את כוח ההידוק ולחץ ההזרקה הנדרשים לתהליך

בתמונה: פנסים לרכב המיוצרים עם משפחת המוצרים החדשה מבית SABIC- שרפי פוליקרבונט בעלי זרימה גבוהה במיוחד.

בשנים האחרונות נכנסו נורות ה-LED לתעשיות חדשות, כמו לדוגמה תעשיית הרכב, זאת הודות לצריכת החשמל הנמוכה שלהן לצד הירידה במחירן. יחסית לנורות ליבון, הן מפיצות מעט מאוד חום ולכן ניתן היה לשלב לצידן גם חלקי פלסטיק ובפרט פוליקרבונט כחלק מפנסי הרכב. השימוש בפוליקרבונט צבעוני או בעל גוונים מטאליים, לצד עמידותו הגבוהה בנגיפה, הביא לעיצוב חדשני של הפנסים, תוך הפיכתם לחדים ומורכבים גיאומטרית.

פתרון פורץ דרך מבית SABIC

כשמייצרים חלקים בעלי גיאומטריות מורכבות או עם זוויות חליצה חדות, הם עלולים להישרט ולהתעוות בחליצה ואף להפוך לפסולים, לכן נדרשים חומרים נוחים לעיבוד וקלים לחליצה. משפחת החומרים החדשה של SABIC עונה בדיוק על הצורך הזה ומאפשרת יצירה של חלקים רחבים, גדולים או דקים במיוחד. בנוסף, מתאפשרים שילובים לא קונבנציונליים של תכונות, שהיה קשה מאוד להשיג בעבר. "בכדי לממש את הפוטנציאל העיצובי וליצור גופי תאורה מדהימים, היצרנים זקוקים לחומרים פורצי דרך, וזה מה שהמשפחה החדשה מספקת", אומר סרגי מונרוס, סגן נשיא בחטיבת הפולימרים לביצועים גבוהים ולפתרונות לתעשייה ב-SABIC.

ביצועים משופרים ללא החלפת מיכון

ההרכבים החדשים של SABIC לא רק מאפשרים ל-OEMs של תעשיית הרכב לפתח מסגרות מורכבות ויפות יותר לפנסים קדמיים, הם גם מפחיתים את כוח ההידוק הנדרש לאיטום התבנית. הדבר מאפשר ליצרנים להשתמש במכונות ההזרקה הקיימות שלהם, ללא צורך ברכישה של מכונות בעלות כוח נעילה גדול יותר.  מבין החומרים החדשים, לשרף ה- LEXAN HF4010SRשל SABIC יש את תכונות הזרימה הטובות ביותר (לפי בדיקות MVR).

מקרה לקוח מתעשיית הרכב

יצרנית תאורה ברזילאית בשם Industrias Arteb SA, פיתחה מסגרות דקות במיוחד לפנסים קדמיים לרכב ספורט חדש וקומפקטי. על ידי שימוש בשרף ה-LEXAN HF4010SR של SABIC, כל תהליך הפיתוח התבצע עם מכונת ההזרקה הקיימת שלה, מה שהפחית בצורה משמעותית את עלויות הפיתוח. "היכולת להשתמש בציוד הקיים עזר לנו להימנע מעלויות של מיכון חדש, ועדיין לעמוד בדרישות ה-OEM", אומר ג'רבס אנזנברג, מנהל הנדסה ואיכות בחברת Arteb. "בנוסף, קיבלנו מוצר סופי מרהיב ביופיו ודק במיוחד. הייעוץ שקיבלנו מהמומחים של SABIC היה פקטור משמעותי בהצלחת הפרויקט, ואנחנו מצפים לשיתוף הפעולה הבא שלנו עם החברה", מוסיף ג'רבס.

מסייע גם בחליצה

במהלך החליצה, חלקי PC בעלי זוויות חליצה חדות עלולים להידבק לתבנית או לפתח סימני שפשוף, דבר שיכול להוביל לחלקים פסולים. שימוש בשרף ה- LEXAN HF4010SRבעל הזרימה הגבוהה מהווה פתרון לבעיה זו. הוא מאפשר חליצה מהירה יותר של חלקים דקי דופן, גם עם זוויות מאתגרות (0.1-0.5 מעלות פחות מהזוויות המומלצות ל-PC) ומפחית את הפגמים הנוצרים על פני השטח. בנוסף, חלון העיבוד שלו גדול יותר.

לצד הקו החדש של שרפי ה-PC, מציעה SABIC צוות מומחים המסייע ללקוחותיה בבחירת ההרכב המתאים ביותר לדרישות המוצר שלהם.

למידע נוסף:

סוכית, דני סטלמן, 050-649-1261, [email protected]