SABIC תומכת בשוק יישומי הרדאר לרכב

החברה מרחיבה משמעותית את סל חומרי הרדאר שלה (RF), המיועדים ליישומי ADAS  (advanced driver assistance systems) לרכב, עם שתי תרכובות חדשניות המבוססות על שרפי PBT. התוספות החדשות מגדילות את טווח הביצועים של החיישנים ומקרבות אותנו לרכבי העתיד

בתמונה: SABIC  מרחיבה את סל מוצרי הרדאר שלה. תרכובות חדשות מבוססי PBT מגדילים את טווח הזיהוי ושיפור רזולוציית האות.

חיישני רדאר נמצאים בשימוש נרחב במערכות סיוע מתקדמות לנהג (Advanced Driver Assistance – ADAS) ומספקים להן יכולות כגון זיהוי שטח מת (blind spot), מניעת התנגשות, בלימה אוטומטית והתראות תנועה (traffic). למעשה, הפעולות הללו מתבצעות בעזרת תרכובות חדשניות של חומרים סופגי רדאר (Radar Absorbing Materials – RAM). על ידי הרחבת משפחת תרכובות אלו, SABIC מסייעת ליצרנים בתכנון הדור הבא של החיישנים. "כדי לתמוך בקידום הטכנולוגיה, בשוק חיישני הרדאר, אשר צומח במהירות, אנחנו ממשיכים לפתח חומרים מיוחדים שיכולים לשפר את דיוק ואמינות החיישן", אומר ג'ף שו, מנהל המוצר בחברה.

אז מה בדיוק תפקידם של חומרי RAM?

חומרים מיוחדים אלו מגנים על שדה שידור הגל שמייצר הרדאר ומחלישים גלי רקע העלולים לייצר תמונות רפאים (ghost images) או להפעיל התראות ופעולות שווא. "חיישני רדאר הם מרכיב קריטי במערכות ADAS, בין היתר משום שהם מסוגלים לפעול בתנאים קשים כדוגמת ראות לקויה, הפוגעים בתפקודי LiDAR  (Light Detection And Ranging) ומצלמה", מסביר ג'ף. יכולת הספיחה של קרינת רדיו בתדר גבוה (High Radio Frequency – RF) מגדילה את טווח הזיהוי ושיפור רזולוציית האות של חומרי ה-RAM. תרכובותSTAT-KON  ו-LNP החדשות של החברה מספקות ספיגה של 67% בתדר של 77GHz, מה שיכול להגביר את הפונקציונליות של יישומי נהיגה מתקדמים.

טווח תכונות רחב

התרכובות החדשות מבוססות על PBT המקנה להן עמידות מצוינת לכימיקלים בסביבת הרכב. הן משלימות את תרכובות החברה המבוססות PEI לעמידות בטמפרטורות עיבוד גבוהות ותרכובות PC ליישומים הדורשים עמידות גבוהה. "היצע המוצרים של  החברה בתחום תרכובות LNP מציע ספיגה גבוהה של גלי רדאר וכן חיסכון פוטנציאלי בעלויות בהשוואה לחומרים המיועדים ליישומים צבאיים", אומר ג'ף. מבחר תרכובות רחב מייצר טווח ביצועים גמיש ומגדיל את אפשרויות המיקום של החיישן. כך ניתן להתאים את החיישנים לגודל הרכב או למשתנים אחרים.

צמיחה עולמית בשוק חיישני הרדאר

שוק חיישני הרדאר לרכבים צפוי להגיע ל-12.2 מיליארד דולר עד לשנת 2025. ניתן לייחס את הצמיחה המהירה הזו לגידול בהשקעות בענף הרכב, גידול במכירות והשמת דגש על בטיחות הרכבים וחידושים בתחום טכנולוגיות הרדאר. חומרים חדשים בתחום תורמים למסלול הצמיחה על ידי שיפור ביצועי החיישן.

שירותים נוספים בתחום הרדאר

SABIC מציעה מומחיות רחבה בפיתוח חומרים והבנה מעמיקה בתכנון וביצועים של יחידות רדאר בתחום הרכב. בנוסף, יש לחברה גישה לבדיקות ומדידות דיאלקטריות חדשניות המסייעות ליצרני חיישנים ו-OEMs של רכבים בייעול התכנון והאינטגרציה של מערכות. הקו המלא של תרכובות הרדאר של SABIC זמין ברחבי העולם.

למידע נוסף:

סוכית, דני סטלמן, 050-649-1261, [email protected]