פולירם בפתרונות מחשמלים חומרים מתקדמים בתחום הולכה חשמלית של תרכובות פלסטיק

מוצרים חדשים לצביעה אלקטרוסטטית או לפריקת חשמל סטטי נמצאים כבר בעבודה תעשייתית אצל לקוחות. הם מביאים בשורה חדשה לשוק ומתחרים ביתרונותיהם בפתרונות וותיקים של חברות מוכרות בתעשייה

תמונה 1: פולירם משיקה תוסף לצביעה אלקטרוסטטית לצביעת רכב.

שני תחומים שנמצאים בתנופת פיתוח גדולה בימים אלו הם תעשיית הרכב ותחום הלוגיסטיקה האוטומטית. הראשון, תחום הרכב, עובר מהפיכה ממש ברגעים אלו. המעבר לרכבים חשמליים ואוטונומיים, עליו דובר רבות בשנים האחרונות, אינו רק בגדר חלום ואם נסתכל על נתוני מכירת המכוניות בישראל – טסלה, המכונית החשמלית של אילן מאסק, מככבת במקום השני במחצית הראשונה של 2021 כאשר לפניה רק טיוטה שעקפה אותה (לא כל כך בסיבוב), עם 10 מכוניות בלבד.

גם תחום הלוגיסטיקה עובר שינויים משמעותיים כאשר הקורונה הגדילה את צבר ההזמנות און-לין והבליטה את היתרונות בלוגיסטיקה אוטומטית ומהירה, חפת טעויות אנוש.

התפתחויות אלו באות ליידי ביטוי גם בדרישה לחומרים ותרכובות פלסטיות המספקות מענה לאותם תחומים. פולירם, מובילת התרכוב בישראל, ושחקנית מרכזית גם בזירה העולמית, לא נשארת מחוץ למשחק ומשיקה שני חומרים חדשים ומעניינים, האחד תוסף כללי לתחום הרכב והשני לתחום הלוגיסטיקה.

תרכובת חדשה המתאימה לצביעה אלקטרוסטטית הנפוצה בתחום הרכב

תרכובת מבוססת PPE/PA66, בעלת מוליכות משופרת לחשמל, פותחה בחברה ומתאימה לתהליכי צביעה אלקטרוסטטית הנפוצים בתעשיית הרכב. המוצר החדש, RAMLLOY PNA800BK10, מאפשר למעשה לצבוע את חלקי הרכב החיצוניים, גם חלקי הפח וגם חלקי הפלסטיק, בתהליך אחד. השלדה כולה מחוברת לאלקטרודה חיובית, אבקת הצבע שטעונה במטען שלילי מרוססת על פני השטח וצובעת אותם. כל התהליך מתבצע בטמפרטורה של °C190. כדי שהצביעה תתבצע באופן אחיד על פני חלקי הפלסטיק המבודדים יש להקנות לפלסטיק מוליכות חשמלית וכאן התמקד הפיתוח הייחודי של פולירם. המוצר נבדק ואף נמצא כבר בשימוש תעשייתי אצל יצרן רכב באירופה בהצלחה רבה.

בונים ציוד ולידציה עצמאית על מנת להאיץ את תהליך הפיתוח

כל תהליך פיתוח מחייב מחשבה על ולידציה שתאפשר לבחון את התוצרים המתקבלים. נתלי יוטל-בורוכוביץ, מנהלת הפיתוח בחברה, מספרת: "קפיצת דרך משמעותית בפיתוח המוצר נעשתה לאחר שרומן ויימן, המפתח שהיה אמון על הפרויקט, הצליח לבנות בעצמו מכשיר בדיקה להולכה החשמלית של החלקים המדמה בצורה טובה את התכונות הנדרשות במהלך הצביעה. בזכות יצירתיות ותושייה הצלחנו להעמיד פתרון בשוק העולה על מוצרים קיימים".

יתרונות משמעותיים – ביצועי צביעה משופרים, זרימה נוחה ועמידות תרמית

החומר החדש מפגין יתרונות משמעותיים על פני המתחרה הבולט בשוק. ראשית, איכות הצביעה המתקבלת טובה יותר. אחיזת הצבע שלו טובה יותר והוא מצמצם את הפחת בתהליך. בנוסף, לחומר זרימה טובה ועל כן הוא מתאים לייצור חלקים גדולים ודקי דופן, ובעל עמידות תרמית החשובה לשמירת היציבות הממדית לאקלום המוצר בחום במהלך תהליך הצביעה.

מוצר חדש המאפשר פריקה של חשמל סטטי המצטבר בחלקי פלסטיק נעים

תרכובת חדשה זו, PLUSTEK PAT304RG50BK31, מבוססת PA ארומטי משוריין סיבי פחמן וסיבי זכוכית המעניקים לפולימר תכונות הולכה ויציבות ממדית משופרות. בעזרתה משתנה התנגדות פני השטח של המוצר מ-1012 אוהם ל-105 אוהם. הדבר מאפשר פריקת המטען המצטבר. החומר מיועד ליישומים בתחום הלוגיסטיקה בהם יש החלקה מהירה על גבי חלקי פלסטיק היוצרת חשמל סטטי. במקרים בהם החשמל נפרק בצורה לא מבוקרת הוא עלול להזיק לציוד אלקטרוני הנמצא בסביבה.

פולירם מגיבה לתנאי השוק המשתנים

פולירם מתמחה בייצור תרכובות ותוספים חכמים למגוון תעשיות. היא זיהתה צרכי לקוחותיה לדרישות השוק החדשות והציעה פתרונות המשקפים חדשנות ותגובתיות מהירה למצב המשתנה.

למידע נוסף:

עמית קורן, סמנכ"ל מכירות, [email protected]