מחפשים המלצות לחומר הגלם המתאים למילוי התבנית שלכם? מחפשים חומר גלם חליפי? שירות ענן חדש של Moldex3D מספק פתרון

השירות החדש מאפשר עיון בנתוני ומאפייני חומרים, ואף חיפוש חומר על פי תכונות רצויות בספריה החדשה של החברה. גישה למאגר אפשרית מכל דפדפן ומיועדת גם למשתמשים שאינם לקוחות קיימים של Moldex3D

תמונה 1: צילום-מסך מתוך ה-MHC, המציג נתונים עבור PP של פולירם.

Moldex3D משיקה את שירות הענן החדש שלה, ספריית ה-Material Hub Cloud (MHC). מעצבים, מהנדסים ומפתחי מוצר יוכלו בעזרת מאגר מידע זה למצוא את החומר המתאים ביותר לשימושם. המאגר מכיל היום מידע על יותר מ-7,000 חומרים שונים. פונקציה נוספת הקיימת ב-MHC היא חיפוש חומר חלופי, היכולה להקל ולזרז את תהליך בחירת החומר, ואף להנגישו במידת מה למפתחים בעלי ידע מוגבל בתחום החומרים. גישה לשירותי הענן והספריה תהיה לכל מי שירכוש מנוי, כך שגם אלו שאינם לקוחות קיימים של Moldex3D יוכלו לעיין בה ולעשות שימוש בנתונים.

מערכת ה-MHC החדשה מבוססת על שירותי רשת וענן, כנרמז משמה, וניתן לגשת אליה בעזרת כל מכשיר הכולל דפדפן אינטרנט, כולל טאבלטים וטלפונים חכמים. היא מספקת אנליזה מעמיקה יותר עבור כל חומר. המערכת מדרגת את החומרים לפי אינדקס התאמה, ציון המהווה מדד לרמת הבדיקות שנעשו על החומר ועד כמה הוא מתאים לשימושים השונים. עבור לקוחות קיימים של מוצרי Moldex3D, ה-MHC מהווה הרחבה של יכולות חיפוש אחר חומרים חליפיים ושיפורים לפי מגוון קריטריונים בנוסף למאגר החומרים הקיים בתוכנה. 

לקוחות אשר יעשו שימוש בשירות החדש יוכלו להיעזר בשלושת השירותים המרכזיים שבו: צפיה במאגר נתוני החומרים, חיפוש חומרים אלטרנטיביים וקבלת אינדקס איכות לחומרים. 

צפיה במאגר נתוני החומרים

כל נתון המוצג בספריה עבר בקרת איכות קפדנית, הכוללת מדידות, מדידותצולבות, והגדרות ברורות לכל אחד מהקריטריונים. בספריה מוצגות לא רק התכונות המכניות של החומר, אלא גם עקומות העיבוד שלו ותנאי העיבוד המומלצים. אל החומר הנכסף ניתן להגיע דרך בחירת סוג הפולימר, הספק והגרייד הספציפיים, או דרך חיפוש חופשי של מילות מפתח.

תמונה 2: מנוע חיפוש החומרים החלופיים, מציג חלופות מוצעות לחומר מסוים (למעלה), והשוואה מדויקת יותר של אחד מהם עם התכונות המבוקשות (למטה מימין).
אינדקס איכות ההתאמה של החומרים

אינדקס האיכות נקבע על ידי רמת הבדיקות והצלבות המידע שנעשו בחומר, ומורכב מ-6 פרמטרים; צמיגות, נפח סגולי (צפיפות), קיבול חום, מוליכות תרמית, תכונות מכניות ותנאי עיבוד רצויים. בשיטה זו כל פרמטר מקבל ערך מ-1 עד 5, ואינדקס האיכות הכללי הוא חישוב של שטח הכיסוי של האזור הצבוע בגרף. לאחר בחירת הפולימר והיצרן יוכל המשתמש לצפות במשושה דומה לזה שבאיור המצורף, שהוא ייחודי לכל גרייד של החומר הנבחר. מטרת שיטה זו לאפשר בחינה מהירה של חומרים וכך לעזור בבחינת חומר נכון לשימוש ו/ או לסימולציה הרצויה.  

המלצה על חומרים חליפיים

בחירה נכונה של חומר גלם עוד בשלב התכנון היא צעד חשוב שיפחית את שיעור הכשלים במהלך הייצור. ספרית ה-MHC מציעה גם חיפוש חומרים אלטרנטיביים לפי תכונותיהם או פרמטרי העיבוד הנכונים להם. בשימוש בתוכנה ניתן להגדיר ערכים עבור 3 עד 8 פרמטרים בעדיפות שונה, והמערכת תבצע חיפוש אחר חומרים אחרים בעלי תכונות קרובות. גם כאן התוצאות יהיו ניתנות להשוואה גרפית קלה בגרף משושים (אם נבחרו 6 פרמטרים).   

למידע נוסף,
שמעון אמברמנהל פעילות ישראל, יוון וקפריסין,
052-387-8589
[email protected]