הדברים הקטנים הם שעושים את ההבדל הגדול

העולם של ימינו מעודד מיחזור וכלכלה מעגלית. תחום אריזות ה-PET צובר תאוצה בגלל תכונות החומר ויכולות המיחזור הנוחות שלו. HCA ההולנדית מספקת מגוון פתרונות יצירתיים לשמירה על המוצר, האריזה והורדת הוצאות האנרגיה

אם נצטרך לבחור פולימר אחד שיהיה מצטיין הכלכלה המעגלית, סביר להניח שנבחר את ה-PET. החומר נוח למיחזור והוא היחידי שממחזרים מכנית תוך קבלת אישורי מגע עם מזון. השימוש בו נפוץ באריזות והצפי הוא שהשימוש בו רק יילך ויגדל.

על מנת לענות לצרכי התקופה, פיתחה חברת התוספים ההולנדית HCA סדרה של תוספים ייחודיים ל-PET המאפשרים להגן על המוצר הנארז, להאריך את אורך חייו, לשמור על אריזה ללא שריטות, לחסות באנרגיה בתהליך חימום ועיצוב המבחנות ולזהות אותו בקלות במיחזור – גם כאשר צבע האריזה שחור.

משפרים את צריכת האנרגיה לניפוח מבחנות

בתהליך ניפוח בתבנית, מבחנות PET חייבות להתחמם בטכנולוגיות שונות (כאשר שימוש באנרגיית  IR  היא נפוצה ביותר). מכיוון של-PET יכולת ספיגה תרמית נמוכה, זמן החימום הופך לצוואר בקבוק בתהליך הייצור. בנוסף, תהליך החימום צורך הוצאות אנרגיה לא מבוטלות. על מנת לשפר את המצב, פיתחו ב-HCA פתרון ייחודיי (FastHeat) המשפר את קצב החימום, מעלה תפוקות ייצור ומאפשר חסכון אנרגטי משמעותי. התוסף משפר את יכולת ספיגת האנרגיה מגופי החימום מבוססים על IR ומשפר את המרת קרינת ה-IR לאנרגית חום. גם כאן, ניתן לשלב את התוסף הפונקציונאלי עם צבעים שונים.

 

תמונה1: משפרים את צריכת האנרגיה בניפוח מבחנות.
אטימות אור לשמירה על המוצר

קשה להגיד שאריזת מוצרי חלב בקרטון המצופה HDPE מספקות חווית משתמש מרגשת. העיצוב מוגדל מאוד ואינו מאפשר גמישות עיצובית. מעבר לאריזות PET יכול להעניק פתרון אריזה חדש עם גימור מרשים, תוך מתן יתרון בתחום המיחזור וכן שיפור החוזק המכני.

במוצרים אלו, הארכת זמן מדף תוך שמירה על טעם וריח חשובה מאין כמוה ושימוש באריזת PET בגוון נטרלי (שקוף) לאורך זמן מעניק למוצר טעם וריח שונה. כפתרון לכך יצאה HCA עם תוסף המשמש בחסם אור (Holcomer) המונע שינוי של המוצר ומהווה את פתרון ייחודי לאריזות בעלי אורך חיים ארוך – כגון חלב עמיד. כל זאת לא צורך בהרכב רב שכבתי או במיתוך כהגנה. HCA מעמידה ללקוחותיה מחלקה לתמיכה במעבר לאריזות PET ומסייעת בפיתוח המוצר והאריזה.

תמונה 2: אטימות אור לשמירת המוצרים.
תומכים במיחזור – גם של שחורים

לא סתם שחור הוא הצבע המוביל במגשי PET. למגשים אלו יתרונות רבים, תדמית יוקרתית והסתרה של נוזלים המצטברים על המגש. המעבר לאריזות שקופות מהווה פגיעה בתדמית ומשפיע באופן ישיר על המכירה, בעיקר של מוצרי מזון וקוסמטיקה.

הבעיה בשימוש בצחור הוא שהתוספים הרגילים המבוססים על פיח ממסכים את קריאת ה-IR של הפולימר עצמו וכך לא מתאפשר המיון הנכון של האריזה בסיום חייה. לצורך כך הוציאה HCA לשוק פתרון חדש (Sort TF) המראה ויזואליות יפה ומבריקות שאינו פוגע וממסך את קריאת ה-IR של ה-PET במתקני המיון. החומר מאושר למגע עם מזון הן באירופה והן בארה"ב.

תמונה 3: תומכים במיחזור מוצרים בצבע שחור.
הגנה של אור בתחום הנראה

לכל מוצר רגישות משלו. רבים, בתוחם גם מיצים טריים, רגישים ל-UV וחשיפה ממושכת לקרינה פוגעת באיכות המוצר, בטעמו, ריחו ותכונותיו. בזכות טכנולוגיות חדשות HCA מציעה משפחת תוספים (LightGuard) המקנה הגנה מושלמת לאריזות PET בטווח אורכי הגל של ה-UV, ללא פגיעה באורכי הגל של האור הנראה. כך ניתן לספק אריזה שקופה לעין, אטרקטיבית המעלה את מכירת המוצר ללא פגיעה באיכותו.

תמונה 4: הגנה של אור בתחום הנראה.
לשינוע חסכוני יותר והגנה מפני שריטות

מוצר המגיע פגום למדפים, גם אם מדובר רק בשריטה קטנה, משפיע על החלטת הקניה של הלקוח ופוגע במותג. סימני ייצור ופגמים קטנים בתהליך מתרחשים לא רחת בחיי האריזה. למעשה רוב הפגמים נוצרים בייצור ובמיוחד לאחר חליצה מהתבנית ובתהליך האחסון המפעלי ולא בשרשרת האספקה של המוצר הסופי. לצורך כך פיתחה HCA את ה-Holcoslip. התוסף מיועד לאריזות PET ומפחית את מקדם החיכוך (Coefficient Of Friction). שיפור בפרמטר זה מבטיח חליצה קלה וללא פגמים וכן שומר כנגד היווצרות שריטות בשינוע הפנים מפעלי. בנוסף, שיפור יכולת ההחלקה של המבחנות משפרת את היכולת לארוז בצורה קומפקטית כזו ובעזרת התוסף ניתן להגיע עד ל-10% שיפור בכמות המבחנות המאוחסנות. הדבר תורם לחסכון תפעולי משמעותי ולירידה בשטח באחסון. התוסף מסובב על משאבים מתכלים (BIO-BASE) ועל כן ידידותי לסביבה. הוא אינו פוגע ביכולות המיחזור ובעל אישור מגע למזון.

תמונה 5: הגנה מפני שריטות ושינוע חסכוני.
הגנת לבירה הארוזה בבקבוק PET

מוצרים רבים רגישים ל-UV אולם בירה באריזת PET רגישה לאורכי גל של עד 510 nm (תחום ה-UV וחלק מהאור הנראה בגווני כחול סגול). כאשר היא נחשפת לאורכי גל אלו, נוצר חומר בשם 3-MBT. אפילו כמות קטנה של חומר זה מספיקה על מנת להשפיע על הטעם של המשקה. לצורך כך פיתחה HCA תוספי הגנה (LightGuard EGB OXN) המקנים לחומר גוון ירוק ואמבר. התוסף ניתן להטמעה קלה במערכת המינון המפעלית ויכול להיות משולב עם צבענים נוספים לקבלת הגוון הרצוי. המוצר יכול להיות משולב גם עם תוספי הגנה מחדירת חמצן וכן תספי הגנה מהאור הנראה, וכך להגן על המוצר במגוון מנגנונים.

הגנת UV לבקבוקי PET לבירה
סל פתרונות לאריזות ל-PET

לסיכום, HCA מציעה מגוון פתרונות רחב ויצירתי העוזר ליצרני ה-PET לשפר את המוצר ולהגן עליו. החברה פתוחה לרעיונות נוספים, מחזיקה יכולות פיתוח מצויינות ותשמח לאתגרים חדשים.

למידע נוסף:

פלורמא, דניאל פלורנטל, 054-474-4291, [email protected]