גם צבענים וגם תוספי לייזר – במוצר אחד

HCA משיקה צבענים חדשים ל-PET בעלי פעולה כפולה, התומכים גם בסימון לייזר. כך, לא צריך יותר להשתמש בתוספים ייחודיים ויקרים וניתן לאחד את שתי הפונקציות האלו למוצר אחד בעלות משתלמת במיוחד

בתמונה: תוספים חדשים מבית HCA – גם צבענים וגם סמני לייזר. פתרון אחד בעלות משתלמת.

סימון ייחודי של בקבוקי PET נפוץ אצל חברות משקאות, יצרני אריזות וכן אצל ייצרני מוצרים פלסטיים שונים. אלו צריכים להוסיף מספרי אצווה, תאריך תפוקה, סימון נגד זיופים וכל מידע חיוני אחר על גבי מוצרים. קיימות מגוון שיטות לסימון החל ממדבקות, הדפסות דיו, העתקה תרמית (thermal transfer) וכלה בחריטה או סימון בלייזר. לכל שיטה יתרונות וחסרונות כאשר השיטה העמידה ביותר, והבטוחה ביותר, היא סימון הלייזר.

יתרונות הסימון בלייזר

חברת HCA ההולנדית, המתמחה בפתרונות צבע ותוספים ייחודיים ל-PET, פיתחה סדרת צבעים חדשה המאפשרת מעתה את סימון הלייזר תוך שמירה על מחיר תחרותי. הסימון פרמננטי, אינו רגיש לזיהומים ולשחיקה, בטיחותי ואינו עובר לנוזל הנארז, מאפשר קוסטומיזציה של כל בקבוק ובקבוק וידידותי לסביבה. הוא אינו מצריך שימוש בממסים, אין לו תוצרי לוואי ואין צורך לבצע הפרדות לפני המיחזור, בניגוד למדבקות או תוויות. יתרון נוסף הוא מהירות הסימון מכיוון שאין צורך כאן בזמני ייבוש בניגוד לשיטות האחרות. גם מבחינת עלויות אחזקה יש יתרון לשיטה זו. עלויות האחזקה מינימליות (עלויות החשמל בלבד), הטיפול מהיר ואים צורך בעבודות ניקיון המוכרות לנו מדפוס והשבתה של המכונה.

חייבים להיעזר במומחים לסימון

סימון הלייזר מבוסס על חומר המגיב לקרן לייזר ומשנה את צבעו. מרבית הפולימרים (למעט PVC) אינם ניתנים לסימון בלייזר. על כן יש להוסיף להם סמנים שיתמכו בכך. הפורמולציה של התוסף חשובה ונצרכת מומחיות בהכנתה. פורמולציות לא מקצועיות מביאות לצבע כהה או מלוכלך וכאשר רוצים לקבל דיוק גבוה בצבע, וחדות סימון, חייבים להיעזר במומחים לעניין. אלו לוקחים בחשבון את כל הגורמים המשפיעים על הסימון: סוג הלייזר, סוג הפולימר, היישום נראות הסופית אותה רוצים לקבל.

בעייתיות השימוש בתוספי לייזר קונבנציונאליים

לתוספים קונבנציונאליים של סימון לייזר יש השפעה מועטה מאוד על הצבע וזהו יתרונם העיקרי. אולם, הם יקרים והדבר מגביל את כדאיות השימוש בהם. למעשה, הסימון עצמו מתבצע רק על אזורים קטנים בפני השטח של הבקבוק, אולם, סמני הלייזר היקרים מוספים לכל הבקבוק עוד בשלב הכנת התערובת ולכן מתפקדים כמלאנים יקרים. הדבר משמעותי במיוחד במוצרים גדולים שם נמצאים התוספים בשטח גדול במקומות שבהם אינם נדרשים לתפקד פונקציונאלית. אם כן, מה הפתרון?

גם וגם – גם צבען וגם סמן לייזר

מעתה מציעה HCA פתרונות צבע חדשים, המגיבים גם לקרן הלייזר. סדרת צבענים העונה לשם MarkIt מאפשרת למעשה סימון לייזר מוצלח ומייתרת את הצורך בתוספי סימון לייזר ייחודים. הפתרון החדש, אם נעשה על ידי המומחים המתאימים, אינו גורר שינוי גוון של הבקבוק כולו ומאפשר מעתה פתרון אקונומי יותר לסימון בלייזר.

למידע נוסף:

פלורמא, דניאל פלורנטל, 054-474-4291, [email protected]