השימוש בפולימרים ממקור מתחדש בישראל צובר תאוצה

מעכשיו לצד PE ירוק, אפשר למצוא בישראל גם EVA ממקור מתחדש המתאים ליישומי הנעלה, צעצועים, ספורט ועוד. החומרים מאפשרים לספק ערך מוסף ללקוחות ולסביבה

תמונה 1: מעתה זמין בישראל EVA ממקור מתחדש למגוון יישומים.

בתערוכת ה-K האחרונה הציגה ענקית הפולימרים Braskem, יחד עם שותפתה בעולם התרכוב FKuR, EVA חדש המבוסס ברובו הגדול על משאבים ממקור מתחדש מקנה סוכר (תמונה 1). החומר מפגין תכונות דומות לחומר גלם על בסיס פוסילי ואינו מצריך כל שינוי בציוד העיבוד. הוא מתאים ליישומי הנעלה, לצעצועים, צמיגי אופניים, אביזרי ספורט, ליריעות וליישומים בהם דרוש חומר אלסטי עם תכונות הדומות לגומי. החומר מאפשר ליצרנים לאמץ גישה חדשה הדוגלת בקיימות ולשווק מוצרים בעלי ערך ללקוחותיהם כמו גם לסביבה כאשר תביעת הרגל הפחמנית של EVA ממקור מתחדש קטנה פי שתיים בהשוואה ל-EVA ממקור פוסילי. לחברה מספר גריידים עם אחוז VA משתנה 14%-19% המתאימים ליישומים שונים. מעתה זמינים החומרים גם בישראל וניתן להזמינם דרך הנציגות של החברה בישראל, מודיפלסט.

FKuR, שנוסדה לפני יותר מ-20 שנים, מתמקדת בייצור תרכובות פולימריות על בסיס מקורות מתחדשים. לחברה מספר תרכובות על בסיס מקורות מתחדשים ביניהם גם PE ירוק המיוצר גם הוא מקנה סוכר. PE זה כבר נמצא בעבודה בישראל וניתן לראותו בעבודה בשפופרות של לגין וכן בייצור שקיות לתחום הטקסטיל אותם מייצרת חברת איפא שקולניק פלסט מחולון. הכנסת החומר לעבודה מהירה במיוחד ומאפשרת לספק מוצרים בעלי ערך מוסף התואם את מגמת הקיימות ממנה לא ניתן יותר להתעלם.

"כל עוד נמשיך לעבוד עם פחמן לייצור חומרי הגלם המגיע ממקור פוסילי לא נצליח לקיים כלכלה מעגלית. כלכלה מעגלית אמיתית היא כזו המנצלת פחמן ממקורות מתחדשים ואינה גוזלת מכדור הארץ משאבים מוגבלים. השינוי אפשרי ואינו מצריך תהליכי פיתוח ארוכים. החומרים מתאימים לעבודה בכלים הסטנדרטיים וגם מיחזורם לצד חומרים רגילים אפשרי ופשוט", מסכם יריב ספקטור ממודיפלסט, הנציגה הישראלית של Braskem ו-FKuR בישראל.

 

למידע נוסף:

יריב ספקטור, 054-755-6725, [email protected]