EuroPlas קיבלה רישיון ארוך טווח לכריית מחצב גיר איכותי

הרישיון מאפשר לחברה לספק תוספי גיר באיכות מעולה ואחידה, לאורך שנים רבות. לצד תרכיזי הגיר מספקת החברה גם פלסטיק מתכלה על בסיס עמילן – BiONext, תרכיזי צבע ומלאנים ותוספים פונקציונאליים רבים

תמונה 1: תרכיז גיר של EuroPlas. מבוסס על מחצב איכותי בווייטנאם.

חברת EuroPlas קיבלה רישיון ארוך במיוחד לכריית מחצב גיר בווייטנאם המשמש לייצור תוספים לתעשייה. ההסכם ארוך הטווח תקף למשך 100 שנים ומאפשר לה להשתמש בגיר ממקור אחד סדיר וכך להבטיח מוצר אמין ואיכותי לאורך זמן רב. מחצב הגיר בוויטנאם נחשב איכותי מאוד ובעל השפעה גדולה על איכותו הסופית של המלאן. הודות לכך, החברה אשר נוסדה לפני כ-14 שנים, הצליחה למצב את עצמה כאחת מחמש החברות המובילות בעולם בייצור תרכיזי מלאנים. לחברה 4 אתרי ייצור ברחבי וייטנאם עם יכולת ייצור שנתית של 450 אלף טונות, כאשר מספר זה צפוי אף לגדול בקרוב. היא בעלת נציגות ב-80 מדינות ברחבי העולם, ובישראל היא מיוצגת בצורה בלעדית ע"י Sapir Jacobi Davids.

אילו תרכיזי גיר קיימים בתעשייה?

את מחצב הגיר ניתן לעבד בשתי שיטות עיקריות: GCC (Ground Calcium Carbonate)- הנפוץ יותר בשימוש בתעשיית הפלסטיק. המחצב נטחן ואז עובר קומפאונדינג לתרכיז. הסוג השני הוא ה-PCC (Precipitated Calcium Carbonate) אשר ייצורו כולל שלושה שלבים: חימום לטמפרטורה של 1000 מעלות צלסיוס תחת לחץ ליצירת גבישי סיד (Calcification), הידרוגנציה של תמיסת סיד רוויה ולאחר מכן שיקוע הגיר לאחר פחמון התמיסה, ניקוי וייבוש הגיר. המאמצים לייצור ה-PCC משתלמים היות והוא שקוף יותר, נקי יותר ובעל גרגרים אחידים יותר מאשר ה-GCC.

תרכיזי גיר – מוזיל עלויות ומשפר תכונות

תרכיזי הגיר מכילים את  מחצב הגיר, נשא פולימרי ותוספים מיוחדים (תמונה 1). עלותו נמוכה משימוש בחומר גלם רגיל ועל כן שימוש בו מאפשר להוזיל את מוצר הסופי. באחוזים מסויימים משפר הגיר את תכונות המוצר מבחינת קושי וחוזק. התוספים מתאימות לשיטות ייצור רבות: ניפוח, הזרקה, שיחול, מוצרים לא ארוגים, מוצרי רפיה והיד עוד נטויה.

קומפאונד ביו-פלסטיק חדשני למוצרים חד פעמיים

בהתאם לרוח הירוקה של קיימות הנושבת בעולם בשנים האחרונות פיתחה החברה את ה-BiONext- קומפאונד ביו-פלסטיק. זהו קומפאונד מבוסס על עמילן ומינרלים נוספים. המוצר הושק בתערוכת ה-K בשנת 2019 ומאז קנה לעצמו שם הודות לתכונותיו המכאניות הטובות ועמידתו בתקני הפלסטיק המתכלה. המוצרים מתפרקים לפחמן דו חמצני, ביו-מסה ומים לאחר שנה מתום השימוש. הם מתאימים במיוחד לייצור כלים חד פעמיים (כפיות, מזלגות, קשים וכוסות), כמו גם לאריזות.

תרכיזי צבע נוספים
תמונה 2: תרכיזי צבע של חברת EuroPlas.

בנוסף להתמחות בגיר, מציעה EuroPlas תרכיזי צבע שונים. שיתוף פעולה עם חברת Abbey UK, המובילה בייצור תרכיזי צבע שחור, הוליד תרכיז מיוחד עמיד לטמפרטורה ותנאי מזג אוויר אגרסיביים. לצידו קיימים גם מגוון תרכיזים לבנים המכילים 20%-70% חומר פעיל (טיטניום דו חמצני). תרכיזי צבע מותאמים אישית ללקוחות זמינים גם הם.

היצע החומרים של החברה רחב וכולל גם מלאנים על בסיס פולימרים שונים: PE, PP, HIPS ו-ABS. כמו כן, ניתן למצוא גם תרכיזי טלק, תרכיז גיר שקוף, תרכיזי פולימר עם סיבי זכוכית ותוספי UV, אנטי-בלוק, אנטי-סטטי, מלבין אופטי (Optical Brightener), מעכבי בערה, דיפיוזרים ומשפרי עיבוד.

למידע נוסף:

SJD, אילן אשכנזי, 054-464-7801, [email protected]