801 EKO – חומר ניקוי תוצרת כחול לבן מבוסס מנגנון מכני וכימי

חומר הניקוי, מבית EKO SAVE פותח במיוחד להתאמה לתהליכים שונים ומבטיח ניקוי יעיל של ציוד הייצור תוך שמירה על אחוז שימוש נמוך וזמני ניקוי מהירים

תמונה 1: ייצור של פגוש לרכב בצבעים שונים. מעבר הצבע התבצע במהירות הודות לחומר הניקוי EKO 801.

צרכנים כיום מקפידים על איכות יותר מבעבר. הם אינם מוכנים יותר לקבל מוצרים עם נקודות שחורות ולו הקטנות והסמויות כמעט מן העין ובוודאי שאינם מסכימים למריחות קלות של צבע ישן שהגיע מאצוות ייצור קודמת. מצד שני, פחת בתהליך עולה לא מעט והיצרנים מעוניינים לצמצמו ככול הניתן.

חומר ניקוי רב תכליתי, המאפשר מעבר מהיר בין עבודות שונות משמעותי במיוחד לשורת הרווח. על מנת שחומר גלם שכזה יהיה אוניברסלי, הוא צריך להתאים לתנאי עבודה רחבים הכוללים: ציוד ייצור מגוון (הזרקה, שיחול), חומרי גלם שונים (PO, PA, חומרים ממוחזרים, פיגמנטים, דבקים) וטווח טמפ' עיבוד רחב (170-400 מעלות צלזיוס).

לפעמים לנקות טוב מידי לא פועל לטובתנו

רבים ממוצרי הניקוי הקיימים היום שוחקים וקשיחים, מכילים לעיתים סיבי זכוכית או מרכיבים אחרים בעלי קשיחות MOHS גבוהה, לצד מרכיב של הקצפה. תפקידם העיקרי הוא לדחוף את הלכלוך החוצה ממכונת הייצור. מרכיב ההקצפה משנה את נפח החומר, יוצר לחץ ומאפשר ניקוי במקומות "נידחים" ורחוקים מכוחות הגזירה של הבורג. טכנולוגיה נוספת לניקוי הקיימת כיום מבוססת על פירוק כימי ומגיעה בצורה תרכיזים נוזליים או גרגריים שונים אותם יש לערבב עם חומר הגלם שבמפעל.

יתרונם של כל החומרים הקיימים הוא בעיקר מחירם הזול יחסית. אולם, בעיה גדולה מתרחשת כאשר הם לא מספקים ניקיון ברמה גבוהה. אז מחוייבים להשתמש בהם לזמן ניקוי ארוך אשר גורם להפסקת הייצור ואף פוגע בציוד בגלל אגרסיביות החומר. חלק מהחומרים, לדוגמה תרכיזים או חומרי ניקוי כימיים לא תמיד מתאימים לתהליך וקשים תפעולית לשימוש.

לבשל בבית או להזמין ממסעדה?

אין זה מחזה נדיר לפגוש ברצפת הייצור מתכונים "ביתיים" לחומר ניקוי. מדובר בהרכבים מאולתרים  שפותחו במפעל הייצור, המבוססים על נשא בעל זרימה נמוכה. אלו מספקים פתרון חלקי בלבד וקשה להם להתמודד עם מעברי צבע או חומרים עקשניים במיוחד. מיותר לציין כי חומרים אלו אינם עומדים בתקינה מתאימה. פעמים רבות הם יכשלו בבדיקות האיכות של הלקוח הסופי והם אינם מתאימים לרגולציה הנדרשת לתחומי המזון והרפואה. מנגד, חומרי הניקוי ייעודיים לתהליך ספציפי אומנם אינם אוניברסליים בשימושם אך הם מותאמים לתהליך ומאפשרים ניקוי יעיל ויסודי המביא איתו חיסכון כספי.

חומר הניקוי 801 EKO – פיתוח כחול לבן

EKO 801 הוא חומר ניקוי בעל מנגנון משולב, מכני וכימי. הוא מכיל, בין השאר, מלאן ניקוי ייחודי. החומר מאושר למגע עם מוצרי מזון, מתאים לניקוי במרבית הטכנולוגיות ועמיד בטווח טמפרטורות רחב במיוחד: 390-170 מעלות. כאשר משתמשים בו בניפוח יריעות, הוא אינו מפיל את הבלון ולא גורם להפסקה בייצור. זהו מוצר פרי פיתוח ישראלי בשיתוף פעולה עם חברת "פולירם", יצרנית מוצרי EKO SAVE. חומר הניקוי אינו פוגע בציוד הייצור ויכול לנקות טווח רחב של פולימרים: PP, PE, PA, EVOH, PEEK ו-Polysulphone.

האתגר – איך לנקות החוצה את חומר הניקוי?

גם בניפוח וגם בהזרקה מומלץ לבצע שטיפות יסודיות של חומר הניקוי עד ליציאתו מהדיזה. במקרים קשים ניתן אף להמשיך עם תערובת המכילה תוספת של משפר עיבוד על מנת להוציא בצורה יסודית את חומר הניקוי והלכלוכים קשים החוצה. לקוחות חוזרים רבים בתעשייה בארץ מדווחים מניסיון כי הם רואים שיפור משמעותי באיכות וזמן הניקוי. זאת תוך שימוש בשימוש בכמות יחסית קטנה של החומר.

למידע נוסף:

אקו & קלין, יוסי בורנשטיין ואלי עמיר, 050-303-9426, [email protected] ,www.ekopico.com