Dow בשילוב כוחות לתועלת הסביבה

שיתוף פעולה מבורך בין Dow ל-Fuenix עושה צעד חשוב נוסף לכיוון כלכלה מעגלית. במסגרת העבודה המשותפת שמן המופק ממיחזור ישמש לייצור פולימרים חדשים

חברת Dow הכריזה היום על שיתוף הפעולה החדש שלה עם חברת Fuenix Ecogy לייצור שמן מפסולת פלסטית ממוחזרת (PCR) המופק על ידי פירוליזה. Fuenix, המתמחה במיחזור בשיטה זו, תספק את זרם ההזנה של השמן למפעלי הפטרוכימיה של Dow. בסופו של תהליך, מכל ק"ג של פלסטיק ממוחזר ניתן יהיה לייצר 700 גרם של פלסטיק חדש המאופיין בחצי מערך טביעת הרגל הפחמנית של החומר בהשוואה לחומר בתולי. התהליך עצמו יתבצע במפעל הייצור של Dow בהולנד ויאפשר ייצור פולימרים הזהים לאלו המיוצר בתהליך הסטנדרטי. לפיכך, התכונות ומגוון השימושים האפשריים לא ישתנו עקב המיחזור.

שיתוף פעולה בין Dow ו- Fuenix יאפשר ייצור פולימרים משמן המופק מפירוליזה של פסולת פלסטיק ממוחזרת (PCR).

הסכם שיתוף הפעולה היא דוגמא לכך ש-Dow מתקדמת לכיוון פלסטיק בכלכלה מעגלית. החברה שמה דגש על ייעול חומרי גלם ושימוש רחב יותר של חומרים מוחזרים בתהליך הייצור. הסכם זה תורם להתחייבות  Dowלהשתמש בלפחות 100,000 טון של פלסטיק ממוחזר במוצרים הנמכרים לאיחוד האירופאי עד שנת 2025.

"אנחנו מאמינים שפלסטיק הינו יקר ערך על מנת שיבוזבז ושהוא צריך להיות חלק מכלכלה מעגלית" אומר מר Diego Donoso, נשיא חטיבת הפלסטיק ב-Dow. "עם שותפינו בדרום אמריקה תמכנו בפיתוח חומרי בניין מפלסטיק ממוחזר אשר שימשו לבניית בתי ספר. בנוסף, בדרום-מזרח אסיה, מקסיקו, וארה"ב סללנו כבישים מפלסטיק ממוחזר. שיתוף הפעולה עם  Fuenixהינו צעד חשוב בכיוון זה ומקרב אותנו למטרתינו – ייצור עמיד של פולימרים בכלכלה מעגלית".

"שיתוף הפעולה הזה הוא הזדמנות לפיתוח הטכנולוגיה שלנו. אנחנו שואפים להבטיח שפסולת הפלסטיק תנוצל במלואה לייצור פלסטיק חדש, וכך נפחית את השימוש בחומרי גלם חדשים ונצמצם את פליטת פחמן דו-חמצני. אנחנו מתרגשים לקראת שיתוף הפעולה המיוחל עם Dow ומוכנים לעשות את חלקינו בפיתוח חומרי גלם עמידים יותר". אומר סירט מלמה, מנכ"ל Fuenix.