DOW מתמקדת בקיימות בתערוכת K 2019

החברה הציגה פיתוחים בתחומי ההנעלה, השפופרות, וכמובן האריזה. ביניהם ציפוי המקנה עמידות כימית וברק ל-BOPE וכן את משפחת INNATE המאפשרת הורדת עובי בשכבות ה-PE

גולן סמנה, מנהל המכירות של החברה בישראל בביתן Dow בתערוכת K 2019

תחומי העיסוק של Dow חולשים על תחומים רבים. בהתאמה לכך, היה ניתן לראות בביתן Dow בתערוכת ה-K מגוון מוצרים: יישומי אריזה, מדיקל, הנעלה, היגיינה ובדים נושמים, קוסמטיקה, מוצרי צריכה, מוצרים לתעשיית הרכב ועוד. מכנה משותף אחד היה לרבים מהם – העיסוק בקיימות.

חברת Dow ייחודית בנוף בישראל. זוהי חברת חומרי הגלם היחידה שהקימה נציגות ישירה בארץ. גם ברמה העולמית עברה החברה תהפוכות עם האיחוד עם Dupont לפני כשנתיים וההפרדה המחודשת לפי תחומי פעילות שנעשתה לפני כשנה. "אני מכיר את השוק הישראלי ואת Dow שנים רבות", מספר גולן סמנה, מנהל המכירות של החברה בישראל. "השינויים האחרונים שאנו רואים כאן מצביעים על מחוייבות החברה לפיתוח התעשייה בארץ ואת החשיבות שהם מקנים לה בהשוואה לתעשייה העולמית. אנו מעודדים את הלקוחות לעבוד איתנו יחד בפיתוח. מדובר בהשקעה לטווח ארוך שמקנה את הייחודיות והערך המוסף לחברות. מומחים מחו"ל, העומדים לרשות התעשייה, ומבקרים בישראל לעיתים תכופות, מציעים פתרונות ייעודיים לכל אפליקציה באמצעות המגוון המאד רחב של החומרים הטכניים של Dow. בנוסף, אנחנו מעמידים את מרכזי הפיתוח העולמיים שלנו, ה-Pack Studio לשרות התעשייה".

גם ב-Dow עצמה עמלים כל הזמן על פיתוחים חדשים. "יש לנו שת"פ עם חברות בתחום האיסוף ומיחזור חומרים, כולל מיחזור כימי. אני משוכנע של-Dow, כיצרן ה-PE הגדול בעולם, יהיה חלק משמעותי בעיצוב המציאות החדשה", מספר גולן.

מפתחים מתוך מחשבה על קיימות

יישומים המתמקדים בקיימות שהוצגו בתערוכה. הורדת עובי ביריעות שרינק, למינציה על BOPE ושפופרות ללא אלומיניום.

פתרונות רבים שהוצגו בביתן החברה עסקו בקיימות:

שפופרות

בתחום זה הציגה Dow פוליאולפינים ממשפחת ה-NUCREL, ELITE, AGILITY המאפשרים להחליף אלומיניום ולהוריד עובי ל-220 מיקרון.

הנעלה

החברה התמקדה בחומרים בעלי משקל נמוך ועמידות מוגברת לשחיקה. בנוסף, הם מאפשרים למחזר את הנעל לאחר השימוש. בין החומרים ניתן לראות בלוקופולימר של אולפינים מסדרת INFUSE בשילוב עם אלסטומרים אולפינים מסדרת ENGAGE וכן EVA ממשפחת ELVAX.

פיתוחים לאריזה

לנושא זה הוקדש מקום של כבוד בביתן. נתמקד כאן בכמה פתרונות המאפשרים ירידה בעובי ותכנון אריזה הניתנת למיחזור.

ציפוי מבריק, עמיד לטמפ'

ציפוי חדש, OPULUX, משפר תכונות עמידות טרמית של PE וכן מקנה ברק חיצוני. הציפוי משפר את תכונות הברק של היריעה החל ממשקל של 1.5 גר' כאשר במשקל של 3 גר' ומעלה מתקבלות תכונות ברק הזהות ל-PET. הציפוי זמין לניסיונות וישווק בצורה מסחרית שנה הבאה. פתרון זה משמעותי במיוחד עם הכניסה של BOPE כתחליף ל-BOPET כאשר הציפוי מאפשר ליריעה לעמוד מתחת לראש ההלחמה ללא הידבקויות.

חיזוק מכני ל-PE להורדת עובי 

משפחת INNATE מבוססת על PE לינארי ומכילה 3 גריידים בעלי צפיפות משתנה (0.912, 0.918, 0.926) וזרימה אחידה (MFI = 0.85). החומרים מאפשרים עבודה מאוזנת בין קשיחות החומר וחוזקו ותומכים בהורדת עובי. כדוגמה ליישומים נזכיר את שקי heavy duty, שם ניתן לרדת בעובי אף ל-80 מיקרון. ירידה בעובי אפשרית גם ביריעות שרינק. ביריעות חסמות יש לחומרים יתרון בהחלפת ניילון ובהקניית חוזק מכני ליריעה. משפחת חומרים זו אינה חדשה אבל לאחרונה גדל השימוש בה בתעשייה, וגם בישראל.

חשוב לציין כי Dow נותנת מענה גם ללקוחות בעלי היקפי פעילות שאינם מאפשרים להם להזמין מכולות שלמות. לכן היא עובדת בשת"פ עם סוכנות רזיניקס כמפיץ של החומרים הפוליאוליפנים של Dow.

 

למידע נוסף: גולן סמנה, 054-778-0032, [email protected]