הגנה מזיהומים מבוססת אבץ

חברת Ascend משיקה את Acteev™ Protect – טכנולוגיה חדשנית מבוססת יוני אבץ המשמשת כחומר אנטי-ויראלי, אנטי-פטרייתי ואנטי מיקרוביאלי. החברה משיקה מסיכת פנים חדשה המתבססת על טכנולוגיה זו

תמונה 1: הטמעת יוני אבץ בסיבי ניילון לקבלת הגנה נגד זיהומים.

חברת Ascend Performance Materials, שחתמה בימים אלה על הסכם הפצה עם חברת סורפול הישראלית, משיקה את Acteev™ Protect, טכנולוגיה שפותחה במיוחד כדי לשמור, לאורך זמן, על יריעות טקסטיל ועל בדים לא-ארוגים אחרים מפני התפתחות של עובשים, פטריות ומפגעים מיקרוביאליים אחרים. לחומר, המבוסס על יוני אבץ, יש יתרונות על פני יוני כסף והוא עמיד לאורך זמן.

טכנולוגיה זו נמצאת בתהליך פיתוח כבר מספר שנים. אולם, ההתפתחויות בחודשים האחרונים האיצו את סיום הפרויקט במטרה לספק לתעשייה אמצעים יעילים להגנה מפני התפתחות מיקרוביאלית. האצה זו התאפשרה תוך התקשרות עם מעבדות עצמאיות שבדקו את עמידות המוצר ותוך השקעה נרחבת בתהליכי ייצור תעשייתי.

יתרונות האבץ

טכנולוגיית החברה הייחודית משלבת יוני אבץ עם בדי ניילון ארוגים, לא-ארוגים וסרוגים. זאת כיוון שאבץ שמוטמע בתצורה היונית שלו מהווה חסם רב עוצמה להתפתחות מיקרוביאלית (תמונה 1). שלא כמו ציפויי פני-שטח או גימור חיצוני, יוני האבץ נותרים פעילים ומעניקים פונקציונאליות לאורך כל חיי המוצר. שורה אורכה של בדיקות במעבדות עצמאיות, כולל במעבדת ResInnova  – אחת המעבדות הפרטיות המובילות בעולם לבדיקות ציוד למניעת מחלות זיהומיות, מוכיחות שטכנולוגיה זו מגנה על המשתמש מפני וירוסים שונים (כולל ממשפחת הקורונה-וירוס), זיהומים בקטריאליים ומפני זיהומים פטרייתיים.

מה בין יוני אבץ לבין יוני כסף?

בשוק קיימים מוצרים דומים שמתבססים על התכונות האנטי-מיקרוביאליות של כסף, אלא שהיעילות שלהם מגיעה לרוב עם תג-מחיר סביבתי גבוה ולא רצוי. בהשוואה בין יוני האבץ לבין יוני הכסף, המוצגת בטבלה 1, ניתן לראות כי הטכנולוגיה עליה מבוססים סיבי Acteev™ Protect, מאפשרת הגנה אנטי-מיקרוביאלית בטוחה, אפקטיבית ועמידה לטווח ארוך.

טבלה 1: השוואה בין טכנולוגיות אנטי מיקרוביאליות המבוססות על יוני אבץ ועל יוני כסף.
יתרונות השימוש בבדים מבוססי ניילון

בהשוואה לפוליפרופילן, לבדים שמיוצרים מ- Acteev™ Protect יש את כל היתרונות שמאפיינים בדי ניילון איכותיים כולל נוחות שימוש רבה יותר, במיוחד כשמדובר במסכות פנים חד-פעמיות. בנוסף, מתאפשרת צביעה, הדפסה וכביסה של הבדים הארוגים או הסרוגים. בדי הניילון המשמשים לייצור מסיכות הפנים נותרים עמידים, אבל נעימים למגע עם העור, והיריעות הלא-ארוגות למסננים מאפשרות חסימה יעילה של חלקיקים לא רצויים (טבלה 2).

טבלה 2: יעילות Acteev™ Protect כנגד וירוסים וחיידקים.

מסיכות הפנים המיוצרות (תמונה 2) מורכבות משלוש שכבות:

  • שכבה חיצונית מבד לא-ארוג, המאפשרת עמידות לאורך זמן תוך כדי חסימה של הלחות באוויר וכליאה של המיקרובים בתוך הסיבים.
  • שכבה אמצעית של מיקרו-סיבים משמשת מסנן מבד לא-ארוג: הטכנולוגיה הייחודית מאפשרת למיקרו-סיבים של אקטיב סינון משופר תוך הקלה על יכולת הנשימה.
  • שכבה פנימית רכה בטכנולוגיית "ספאנבונד": הבד הלא-ארוג נעים למגע ומאפשר נוחות משופרת לאורך זמן, תוך כדי ספיגת לחות.
תמונה 2: מסיכת פנים העשויה מבד המיוצר בטכנולוגיית Acteev™ Protect מספקת חווית משתמש יבשה ונטולת ריח.

מסיכת הפנים העשויה מהבד החדש מספקת חווית משתמש יבשה ונטולת ריח, המצמצמת את הצורך בשטיפה או בכביסה של המסיכה. בנוסף, היא מספקת הגנה אנטי-מיקרוביאלית מובנית (עמידה גם אחרי מחזורי כביסה רבים). החוזק המובנה של סיבי ניילון 6.6 מעניק עמידות רב-שימושית לאורך זמן.

על חברת Ascend

חברת Ascend שמשרדיה הראשיים ממוקמים ביוסטון, טקסס, מעסיקה כ-2500 עובדים בכל רחבי העולם. היא הגדולה מבין יצרניות הניילון 6.6 שלהן שליטה על כל שרשרת הערך. שליטה זו כוללת יכולת לייצר את חומרי הזינה שמשמשים לייצור הניילון, דרך שורה של כימיקלים וחומרי ביניים נלווים ועד לייצור של סיבי הניילון עצמם. Acteev™ Protect הוא המוצר הראשון שהחברה משיקה בתצורה של בדים מוכנים לשימוש. החברה מתכוונת להרחיב את קו המוצרים בחודשים הקרובים כדי שיכלול בדי ניילון 6.6 ליישומים רפואיים וחומרי גלם פלסטיים הנדסיים לייצור מוצרים עתירי-מגע, שיהיו עמידים בפני זיהומים.

 

למידע נוסף:

סורפול: עפר שורק, [email protected]