תוספת ירוקה – תוסף מחוייבת לקיימות ולמיחזור ב-K 2019

החברה הציגה סל מוצרים רחב של תוספים המתאימים למיחזור, תומכי מיחזור המשפרים את התוצר הסופי וכן חומרים טבעיים ומתכלים

חברת תוסף הציגה סל מוצרים רחב בתערוכת K שהתקיימה באוקטובר בדיסלדורף. זאת, בהתאמה לנושא העיקרי בו עסקה התערוכה: מיחזור וקיימות. לצורך כך איגדה החברה במקום אחד את כלל הפתרונות, וותיקים כחדשים, התומכים בתהליך מיחזור פלסטיק וכן בשימוש בחומרים ממקור מתחדש ומתכלה.

ביתן החברה, שבלט בשטח בעיצובו הייחודי, היה מלא פעילות לאורח כל התערוכה והיווה מקור משיכה לרבים הרוצים לקדם ולאמץ את הנושאים הסביבתיים.

פתרונות ניתנים למיחזור

חלק עיקרי וראשון בסל המוצרים שהוצגו, כלל פתרונות מגוונים כאשר המשותף לכולם הוא היכולת שלהם לעבור מיחזור בקלות.

Matte Material

מוצר חדש זה נותן גימור "מאט" ליריעות, מייתר את הצורך בתהליכי עיבוד נוספים וכמובן ניתן למיחזור. זוהי אלטרנטיבה בעלת מודעות סביבתית לציפויים הקיימים, המספקת מראה אלגנטי ליריעה. המוצר מתאים ליריעות פוליאתילן וניתן ליישום גם בשכבות סקין דקיקות (5-7 מיקרון). העכירות המתקבלת גובהה(haze~80) והברק נמוך (gloss<10). אזורים נבחרים ביריעה יכולים לקבל שקיפות על ידי מריחה סלקטיבית של לכה או של דבק.

Barrier Additive

תוסף זה המספק חסם לחמצן ולחומרי חיטוי (fumigants). תוסף זה מבוסס על פוליאתילן ומאפשר ייצור יריעות לתחמיץ ולקש בקו אקסטרוזיה תלת שכבתי. BR7503PE מיועד ליריעות בניפוח כאשר יציבות הבלון היא קריטית בעוד BR7562PE מיועד לקווים עם פיה שטוחה או למוצרים בהם נדרשת הלחמה. התוסף קומפטבילי לשכבות הפוליאתילן ובכך מייתר את הצורך בשכבת הדבקה. יתרון נוסף טמון באפשרות לייצר יריעות חסם לחקלאות באקסטרודרים תלת שכבתיים, הנמצאים בשימוש נרחב יותר בקרב היצרנים. בנוסף, מכיוון שהוא מבוסס פוליאתילן, גדלות אפשרויות המיחזור של יריעות אלו.

מעכב בעירה לפוליסטירן מוקצף (XPS) ללא הלוגנים

תוסף בעירה זה המתאים לשימוש גם עם חומר גלם ממוחזר, נטול ברום (HBCD free), משמש לאקסטרוזיה של פוליסטירן מוקצף (XPS). התוסף יכול להיות מבוסס פולימרים, לא מבוסס פולימרים או שילוב של השניים, בהתחשב בכמות הפולימרים הממוחזרים במוצר הסופי, וביציבות התרמית הנדרשת ללקוח. מסטרבץ' זה מומלץ לייצור של לוחות ירוקים בעלי שיעור ברום נמוך.

מעכב בעירה ונוגד UV נטול הלוגן

תוספים מעכבי בעירה ונוגדי UV אידיאליים למוצרי חוץ. התוסף FR8906PE EU מתאים לחומרים מורכבים המכילים PO וסיבים וכן ליריעות. הוא מומלץ במיוחד ליישומי יריעות PO, סרטי הדבקה, דשאים סינטטיים, יריעות ארוגות ולא ארוגות ויריעות וסיבים לשימושי חוץ. התוסף שקוף לחלוטין ובעל השפעה מינימלית על תהליכי הייצור. הוא ניתן למיחזור במלואו ועומד בסטנדרטים המתאימים.

תומכי מיחזור

תחום התמחות נוסף שהוצג הוא פתרונות התומכים בתהליך המיחזור ומספקים תוצר סופי איכותי.

צבע שחור הניתן לגילוי ב-NIR

פיגמנטים שחורים יכולים להיות מאתגרים עבור יצרנים, בעיקר עבור אלה עם מודעות סביבתית. מסורתית משתמשים בשחור על בסיס פיח (carbon black). חסרונו בכך שהוא מונע איתור וזיהוי של הפלסטיק על ידי המערכות במתקני המיחזור וכתוצאה מכך פלסטיק הניתן למיחזור נשלח, בטעות, להטמנה. התוסף החדש מציע צבע שחור חזק, ללא התפשרות על יכולת הזיהוי שלו על ידי ציוד המיון. המוצרים העושים שימוש בתוסף זה ניתנים למיחזור ולחידוש ללא עלויות עיבוד נוספות וללא הפחתת ערך. תוסף מציעה שני מק"טים סטנדרטיים, IR9090PEK עבור PE ו-PP ו-IR9093ETK EU עבור PET. כמו כן, ניתן כמובן לקבל התאמה מדויקת לגוון ותת גוון נדרש וכן עבור פולימרים אחרים.

משפרי זרימה ל-PP

משפר הזרימה CR7822HP EU משנה את צמיגות ההיתך ומשפר את תכונות הזרימה של פוליפרופילן ראשוני וממוחזר. תוסף זה מרחיב את טווח השימושים האפשריים בחומרי גלם ממוחזרים זולים, משפר את תהליכי העיבוד ותורם למילוי תבנית מהיר יותר ולהפחתת זמן המחזור. התוסף בטוח לתפעול, להובלה ולאחסנה ומתאים לתקני מגע למזון. תוסף זה הינו גרגרי לחלוטין ולכן קל להזנה, שינוע, ומינון.

סופח ריח

אחת מצרות חומר הגלם הממוחזר היא ריחו. התוסף OD7904LL EU סופח ומפחית את הריחות העזים הנלווים לחומרי הגלם הממוחזרים, ובכך מסייע ליצרנים להשתמש בחומרים זולים וידידותיים לסביבה. תכונה זו חשובה במיוחד בייצור של אריזות מזון כמו בקבוקי שתיה, כוסות ומכסים. התוסף מתאים גם למוצרים כחולים בהם קיימות דרישות אורגנולפטיות מאתגרות. יתרון נוסף, לצד ספיגת הריח, הוא ייצוב חומרי הגלם הבתוליים או הממוחזרים כנגד התדרדרות תרמית נוספת. התוסף מתאים לשימוש עם כל PO. תוסף מציעה גם את OD9078GP המיועד לאפליקציות שאינן דורשות אישור מגע במזון ומציע תפקוד משופר והן יחס עלות-תועלת משופר.

תומך מיחזור של יריעות בעלות חסמות

יריעות חסם רב שכבתיות מיוצרות בדרך כלל ממגוון חומרים שאינם קומפטביליים. לצורך הייצור יש שימוש בשכבת דבק המקשרת בין חומרים אלו (למשל EVOH/PE). במיחזור יריעה רב שכבתית זו, הפולימרים השונים מעורבבים יחדיו. בשימוש חוזר, חוסר הקומפטביליות שלהם באה ליידי ביטוי, הם פוגמים ביציבות הבלון ואף יוצרים בו חורים. CP8487PE הוא מסטרבץ' חדשני הנועד להדבקה של רכיבים שאינם קומפטביליים, לייצור של יריעה אחידה. הוא מאפשר למעשה את המיחזור של יריעות חסם.

פלסטיק מתכלה ביולוגית

בתחום זה הציגה תוסף פתרונות המבוססים על פולימרים ממקורות מתחדשים, המתפרקים למים, CO2 ולמסה אורגנית.

תרכיזים מתכלים ביולוגית

השימוש בפולימרים מתכלים ביולוגית בקומפוסט הולך וגובר. תוסף מציעה מגוון של תרכיזים, תרכובות וצבעים הניתנים לשימוש עם כל הנשאים הביולוגיים דוגמת PLA, PHA/PHBA, PBS, PBAT. לפתרונות אלה יש ערך מוסף בשיפור הביצוע, תכונות החומר, יכולת העיבוד והיציבות של חומרי הגלם והם עומדים בכל התקנים הנדרשים.

פתרונות למיחזור של חומרים ותערובות שאינן קומפטביליות

חברת הבת של תוסף שהוקמה לפני שנתיים – TOPGREEN, מציעה מגוון מוצרים המספקים פתרונות ירוקים לתעשייה. בין הפתרונות ניתן למצוא תוספים משפרי תכונות ומקשרים (קומפטבילייזרים) לתערובות של פולימרים שונים, כדוגמת: PO ו-PET או PO ו-PA. בנוסף, מספקת החברה לפי צרכי הלקוח, תרכובות המבוססות מלאנים טבעיים ומתחדשים כדוגמת עץ, סיבים אורגניים וכן PLA. TOPGREEN הוקמה מתוך מסירות אמיתית של תוסף לפתרונות חדשים התומכים בשמירה על הסביבה כמו גם על בריאות האדם.