מוצרי TPU חדשים של חברת Lubrizol ממקורות מתחדשים וליישומי הנעלה, תומכים במגמת הקיימות

בין המוצרים ניתן למצוא TPU ממקורות מתחדשים המשמש להדפסות תלת ממד, אקסטרוזיה והזרקה וסדרה של TPU ליישומי הנעלה המאפשרים ייצור נעל העשויה במלואה מ-TPU

TPU ממקורות מתחדשים להדפסות תלת ממד

חברת Lubrizol מרחיבה את משפחת חומרים מפוליאוריתן תרמופלסטי (TPU) המיוצרת ממקורות מתחדשים – Bio TPUTM. המשפחה המורחבת הוצגה לראשונה בתערוכת Plastteknik במאלמו, שבדיה, בחודש מאי השנה.

הסדרה לביצועים גבוהים PearlthaneTM ECO, המהווה חלק ממשפחת Bio TPUTM, מתאימה ליישומי אקסטרוזיה והזרקה. למוצרים בסדרה זו יש תוצאות שקיפות מצויינות, עמידות וגמישות כמו גם עמידות מוגברת לרטיבות. משפחת זו התרחבה לאחרונה עם פיתוח של TPU אלפטי חדש המפגין יציבות לצבע ויכולת עמידות גבוהה כנגד UV והכתמה. החומר החדש מהווה מרכיב בהדפסות תלת ממד ומשווק תחת השם Estane® 3D F95A-030 BR ECO TPU. למוצר זה אפשרויות הדפסה נרחבות, הוא תואם לחומרי התמיכה הסטנדרטיים ומאפשר הדפסת חלקים שקופים במיוחד.

דייויד פסקאל (David Pascual), מנהל המכירות הגלובאלי של Lubrizol מספר "מנקודת מבט של קיימות, Lubrizol שמחה להציע את המוצר החדש להדפסות תלת ממד בשיטת FDM, המבוסס על מקורות מתחדשים ועונה לדרישות השוק. סל הפתרונות שלנו להדפסות התלת ממד מתרחב במהירות במגוון יישומים, זאת מבלי להתפשר על איכות הביצוע".

TPU בתעשיית ההנעלה מסייעים בכלכלה מעגלית

מגוון מוצרי ה-TPU ליישומי הנעלה של חטיבת הפולימרים ההנדסיים של חברת Lubrizol מתוכננים כדי להתמודד עם הדרישה הגוברת והולכת מיצרני הנעליים לייעל את תהליך הייצור של הנעליים, לייצר פחות פסולת ולהשתמש ביותר חומרים התומכים במגמת הקיימות, תוך שמירה על האיכות.

משרד הפנים האמריקני מעריך כי בארצות הברית לבדה נזרקים מדי שנה לפחות 300 מיליון זוגות נעליים. הנעליים האלה מסיימות דרכן במטמנות בהן לוקח להן כ-30-40 שנה להפוך לקומפוסט. נתון זה היווה השראה לחטיבת הפולימרים ההנדסיים של Lubrizol ליצור סל מוצרים חדשני שיאפשר ליצרני הנעליים לייצר מכמעט 100% TPU, נעליים הניתנות למיחזור, מבלי להתפשר על האיכות. ג'סטין פארק (Justin Park), מנהל שיווק גלובלי של חטיבת מוצרי ההנעלה אומר כי "היתרון של נעל העשויה ממאה אחוז TPU הוא בכך שבסוף חייה ניתן לגרוס אותה ולהכין ממנה נעל חדשה ובכך להאריך את חיי המוצר והחומר".

המגוון הרחב של מוצרי ה-TPU ליישומי ההנעלה נותן ליצרנים אפשרות לשתף פעולה עם יצרן אחד העונה כל צרכיהם. יתרון נוסף הוא ביכולת להשתמש מחדש בפסולת תוך כדי תהליך הייצור, פעולה המורידה את כמות הפסולת הכוללת בתהליך.

סל המוצרים של TPU ליישומי הנעלה, יכול לשמש ליצירת כמעט כל מרכיב בנעל (טבלה 1):

שם המוצר תכונות ושימושים עיקריים
Esdex™ TPU חוטים עליונים השומרים על מבנה נעל מתוחכם וקל
BounCell-X™ קצף תרמופלסטי בצפיפות נמוכה, נטול מרככים (פלסטיסייזרים) וניתן למחזור לייצור כריות
Estane® TRX TPU TPU כאלטרנטיבה לסוליות גומי
Pearlthane™ ECO TPU חומר ממקורות מתחדשים
Estane® 3D TPU חומר רך וגמיש להדפסת בתלת ממד
Pearlbond™ TPU חומר מדביק ומקשר שמאפשר גמישות חיבור יחד של מגוון חומרים
טבלה 1: סל מוצרי ה-TPU המשמשים ליישומי הנעלה ומאפשרים ייצור נעל התומכת בכלכלה מעגלית.

למידע נוסף, ניתן לצפות בסרטו שהוציא חטיבת הפולימרים ההנדסיים של Lubrizol "נעל אחת, חומר אחד, עולם אחד" בקישור: https://rawmat.co.il/

למידע נוסף: RawMat טכנולוגיות, אסף אינקס, 08-934-0637, 050-3732941, [email protected]