מנכ"לית חדשה באמרז: ראיון עם ליעד הר לב

אמרז, חברה יציבה ווותיקה המובילה בהזרקת שפופרות ושסגורים, עברה בשנתיים האחרונות שינוי לא קטן עם קבלת שתי ההחלטות אסטרטגיות: פרידה מתחומי פעילויות מקווי ייצור והעתקת כלל הפעילות של המפעל בראשון-לציון לצומת עד הלום באשדוד, העתידה להסתיים באמצע 2021.

בתחילת יוני עברה החברה שינוי נוסף, עם כניסתה של גב' ליעד הר לב לתפקיד מנכ"לית החברה. הר לב החלה את דרכה בחברה לפני יותר מ-12 שנים, התפתחה וצמחה בחברה, תוך רכישת ניסיון בתחומים רבים מרצפת הייצור ועד ההנהלה הבכירה.

ספרי קצת על עצמך, רקע וניסיון 

"ההיכרות שלי עם אמרז התחילה ממש מרצפת הייצור כאחראית יישום ה-ERP בחברה. כיוון ההתפתחות הראשוני שלי היה בתוך מערכות מידע. לפני שמונה שנים מוניתי למנהלת המחלקה ולחברת הנהלה. בשנתיים האחרונות עברנו תהליך התייעלות, התמקדנו בתחומי הפעילות וצמצמנו תפקידי הנהלה. בעקבות השינוי מוניתי לאחראית על תחומי אחריות נוספים: תחום המכירות הכולל בעיקר פעילות מול כל הלקוחות הגדולים בשוק הישראלי וכן תחום הרכש, בעיקר הטכני".

ליעד הר לב, מנכ"לית אמרז. צילום: אנדרי גרושבסקי.

התקדמות מניהול מערכות מידע למנכ"לות אינה אופיינית, כיצד זה משרת אותך?

"אני דווקא רואה בתפקידי במערכות המידע כהכנה טובה מאוד לתפקידי ניהול ברמת החברה. תפקיד זה מאפשר לך ללמוד להכיר ולהבין היטב כיצד כל תהליך במפעל מתבצע בפועל וזאת כיוון שעליך מוטלת האחריות לספק לו את הפתרון הנכון. הדבר אפשר לי להכיר בצורה עמוקה את התהליכים, גם מבחינה תפעולית וגם מבחינה מחשבית. הקמנו הרבה מערכות והניסיון הזה משרת אותי גם עכשיו, כאשר בתקופה הקרובה אצטרך להוביל את החברה לאתגר איחוד המפעלים באשדוד".

האם השינוי האסטרטגי במיקוד החברה נבע מחוסר רווחיות של פעילות זו או מרצון לנצל את הקרקע היקרה עליה יושב המפעל בראשון לציון?

"זה לא מדוייק לקשור את שני השינויים האלו יחד. התקבלה החלטה עסקית אסטרטגית של הדירקטוריון להישאר בתחומי פעילות שבהם יש לנו יתרון תחרותי מובהק ורווחיות, מתוך הבנה כי החלטה כזו תאפשר להצעיד את החברה קדימה. הדבר הצריך לוותר על תחומים מסוימים ומאפשר לנו כיום למקד את עצמנו. ההחלטה על העתקת המפעל דרומה התקבלה ללא תלות בהחלטה הקודמת. המפעל בראשון לציון ישב על עורק תנועה ראשי ורצינו לפנות את משאב הקרקע היקר הזה. החלטה זו תשרת אותנו גם בהיבט התפעולי, המעבר יאפשר לנו להקים מפעל מודרני יותר ומתאים לימים אלו".

מפעל החברה באשדוד. מפעל משודרג יוקם באתר עד לשנת 2021 שיאחד גם את הפעילות בראשון לציון

האם בדיעבד ההחלטה הייתה נכונה? מה נעשה על מנת לא לפגוע בלקוחות?

"ההחלטה היתה לא פשוטה וכך גם הביצוע שלה. את הסגירה של הקווים זכיתי לנהל. עשינו כל מה שביכולתנו על מנת שהפגיעה בעובדים תהיה מינימלית וכן לא לפגוע בלקוחות, בפעילות העסקית שלהם ולתת להם המשכיות. עבדנו בצורה שקופה מול הלקוחות, ומול הספקים החליפיים שלהם. עד היום אנחנו עובדים איתם בצורה משותפת ותומכים היכן שצריך. התוצאות נראות טובות יותר, אך הדרך עדין ארוכה".

מהם הכיוונים העתידיים בהתפתחות החברה?

"אנחנו מתמקדים בשתי מטרות: הראשונה, תכנון ובניית המפעל החדש באשדוד. מפעל זה יתבסס על טכנולוגיות חדישות, אוטומציה ורובוטיקה. לשמחתי הניסיון שצברתי במעררכות מידע משרת אותי ונותן לי יתרון תכנוני גדול שיאפשר לוודא כי ההתממשקות של האוטומציה למערכות הקיימות שלנו בארגון תהיה ברמה הגבוהה ביותר".

ההצלחה בשלב הראשון, בנייתו של המפעל החדש והמתקדם עתידה להגדיל את התפוקה שלנו ולייעל את תהליכי היצור באופן משמעותי. גידול זה יאפשר לנו את ההתרחבות הבאה – יציאה גם לשווקים בינלאומיים, ויאפשר צמחיה ויצירת הזדמנויות ואפשרויות ארוכות טווח".