מנטין ואולטרפלסט יוצאים יחד לדרך משותפת

 

החיבור שיצא לפועל במרץ האחרון סיפק לאוטרפלסט תמיכה פיננסית ולמנטין מפעל חדש ורחב המתאים להתרחבות העתידית של שתי החברות. כל העובדים שומרו, אף הזמנה לא עוכבה וכל הלקוחות נשארו

בחודש מרץ האחרון, התבצע החיבור בין אולטרפלסט ומנטין לאחר שחברת האם של מנטין רכשה את פעילות אולטרפלסט והפכה את שתי החברות לחברות אחיות. החיבור אפשר לאולטרפלסט לסיים תקופה מורכבת ולהמשיך ולתת שירות לתחום הביטחוני כאשר אף לקוח לא נפגע ואף לקוח לא עזב את החברה, דבר המצביע על האמון הגדול וההערכה שרוכשים הלקוחות לחברה ולמוצריה.

נס פך השמן – מעבר מהיר בשמונה ימים

אבי זילברט, מנכ"ל אולטרפלסט מספר על המצב שהביא למשבר ולחיבור: "המשבר של השנים האחרונות נוצר כתוצאה מעזיבה פתאומית של לקוח חשוב בתזמון בעייתי – בדיוק כשהמפעל עבר מפתח תקווה למודיעין. מעבר שכזה מהווה נקודה קריטית בחיי כל ארגון, ומלווה בהשקעות רבות וההתמודדות עם עזיבת הלקוח דווקא בתזמון הזה הייתה מורכבת. כעת המשבר מאחורינו, כאשר מנטין ואולטרפלסט חברות אחיות. ראוי לציין שלא רק שאף לקוח לא עזב בתקופה זו – אלא שגם אף הזמנה לא עוכבה ואף עובד לא עזב או הועזב, כולל הדרג הניהולי ואנו גאים בעובדה זו".

בתהליך החיבור הועבר למעשה כל מערך הייצור של מנטין למפעל החדש שהקימה אולטרפלסט במודיעין (תמונה 1). אלון מנטין, סמנכ"ל מנטין מרחיב: "החברה התרחבה וסבלנו מחוסר מקום ברצפת הייצור ובמחסנים. חיפשנו למעלה משנה אחר אתר ייצור חליפי, ואף עבדנו במשך כשנה עם מחסנים חיצוניים, מפאת חוסר מקום. החיבור עם אולטרפלסט הגיע בדיוק בזמן המתאים.

תמונה 1: המפעל החדש של מנטין ואולטרפלסט במודיעין

המעבר היה מהיר בלשון המעטה, התשתית הבסיסית במפעל במודיעין התאימה לצרכינו ולקח כחודש להשלים את התשתיות הדרושות לשם ההעברה.

ביום ראשון 10/3/2019 התבצעה הורדת חשמל במפעל מנטין. ב-14 לחודש יום חמישי החלו לעבוד המכונות הראשונות, וב-18/03/2019 כבר עבדו כל המכונות במשכנן החדש והמפעל חזר לפעילות מלאה במשכנו החדש במודיעין (תמונה 2). הדבר התאפשר בזכות עבודה יוצאת דופן של צוותי העובדים של שתי החברות, ראינו אנשים עובדים עם ברק בעיניים והיה פשוט יפה לראות את זה. העברת הציוד בפועל בוצעה על ידי חברת אופל פלסטיק. ניהול כל פרויקט מעבר מנטין למודיעין בוצע באופן מופתי ונוהל על ידי מנהל פרויקט ההעברה, בני לוי מחברת BIMIO, בשילוב ובתיאום מלא עם מנהלי מפעלי מנטין ואולטרפלסט בוריס פלדמן, ובני ידיד, אשר הצליחו לרתום בצורה יוצאת דופן וראויה לציון את כל המערכת לטובת הפרויקט.

תמונה 2: רצפת הייצור של מנטין ואולטרפלסט, שני מפעלים תחת קורת גג אחת

חיבור של עולמות שונים

אם נבחן את הפעילות המקצועית של שני המפעלים נגלה כי השוני ביניהם גדול. בעוד שבמנטין מתמקדים בייצור פקקים מכסים וסוגרים למוצרי צריכה וקוסמטיקה, מתמקדת אולטרפלסט בייצור לתעשייה הביטחונית ובמוצרים טכניים מחוזקים. למרות זאת, מעיד אלון, נוצרה לאחר החיבור סינרגיה תפעולית במחסנים, בלוגיסטיקה, במערך אבטחת הייצור ובתחזוקת התבניות שמטיבה עם שתי החברות. "המכונות שלנו שונות אחת מהשנייה גם בטכנולוגיה וגם בחומרי הגלם. למעשה אנחנו מקיימים שני מפעלים שונים תחת קורת גג אחת וכל אחת מהחברות לומדת כתוצאה מהתהליך. החיבור עם אולטרפלסט לדוגמא פותח בפני מנטין שווקים חדשים לייצור בתחומי המזון והתרופות, ולייצוא. כעת עומד לרשותנו חדר נקי מובנה, דבר שלא היה קיים בעבר".

ויקטור מנטין, האיש שייסד את מנטין עוד ב-1970 מספר: "למנטין טכנולוגיה מתקדמת והיא החברה המובילה בישראל בתחומה. גם אולטרפלסט חברה טכנולוגית מובילה בתחומה וכראיה, 30% מתוצרתה מיועדת לייצוא ישיר ו-40% ליצוא עקיף באמצעות לקוחותיה. החיבור הזה, יחד עם חברת UFB כמפעל התבניות של הקבוצה, חיבור של שלושה מוקדי ידע מובילים בתחומם, יביאו את 3 החברות לפריצה לתחומים חדשים, להגדלת יכולות הייצור ולגיוס לקוחות חדשים (תמונה 3).

תמונה 3: רצפת הייצור במפעל התבניות UBF.

ומה בעתיד?

במקביל לכיוון ההתפתחות של מנטין בתחום המזון והרפואה, גם באולטרפלסט מתכננים הרחבת פעילות. "לאחרונה נכנסו לפרויקטים חדשים עם רפאל ואלביט. פנינו לשווקים חדשים הן בארה"ב ואירופה והן בשווקים מתחדשים, שאת שמותיהם לא ננקוב כאן, בהם יש קרקע פורייה להחלפת חלקי מתכת בפלסטיק. אנחנו משתפים פעולה גם עם יצרניות חומרי גלם מובילות, ביניהן פולירם הישראלית, DSM ו-EMS", מספר אבי. במנטין פלסטיק אנו כרגע בשלב פיתוח של קבוצת מוצרים בתחום אבטחת ילדים. פרויקט המנוהל בתמיכתה של הרשות לחדשנות.

בנושא כוח האדם, ההחלטה העקרונית שקיבלה החברה על שימור העובדים לאחר המיזוג ראויה להערכה. אבי מספר כי הם אף נמצאים בתהליך גיוס מחודש ובעתיד יש כוונה להדריך את העובדים משני התחומים בטכנולוגיות של החברה הנוספת כך שהתמחותם המקצועית תורחב והם יוכלו לתת מענה רחב יותר בייצור.