ועידת PACK FORWARD 2025 של מכון האריזה התקיימה לאחרונה והציפה את המגמות, האתגרים והפתרונות שמעצבים את עתיד עולם האריזות.
28 נובמבר, 2025
ועידת האריזה PACK FORWARD 2025 של מכון האריזה התקיימה לאחרונה והביאה אל קדמת הבמה את המגמות, האתגרים והפתרונות שמעצבים את עולם האריזות בשנים הקרובות. תחום האריזות, שנוגע בכל אחד מאיתנו, הן בחיים האישיים והן במקצועיים, הפך לאחד התחומים הדינמיים ביותר, המשלבים חדשנות, קיימות, רגולציה, שיווק, טכנולוגיה וחוויית משתמש.
שירה רוזן, יו"ר מכון האריזה, פתחה בסקירת פעילות שנת 2025: שני קורסים מרכזיים בנושאי AI ואריזות מקיימות, ימי עיון בתחום השילוח והרגולציה, וכנס ראשון מסוגו לעולמות הפרמצבטיקה. לצד הפעילות הקיימת, הוכרז על קורס חדש לשנת 2026 שיכלול חמישה מפגשים ויעסוק ב"צרכן החדש" ובאופן שבו עיצוב חוויית המשתמש מגדיר מחדש את פונקציונליות האריזה.
ענבל מלין, מנהלת השיווק של יקב תבור, הציגה את המהלך האסטרטגי שעבר היקב בשנים האחרונות. "האריזה היא לא רק עיצוב – היא כלי תקשורתי אסטרטגי," אמרה, והדגימה כיצד שינויי אריזה יכולים לבנות מחדש תפיסת מותג וליצור סיפור שמתחבר ישירות לצרכן.
שירה רוזן העמיקה בתהליך יצירת ערך באמצעות אריזות: זיהוי צרכים לא ממומשים, תרגום אותם צרכים לפתרונות אריזה, שילוב פרסונליזציה וטכנולוגיות מתקדמות, והבנה שהצרכן המודרני הוא רב־ממדי ודינמי. נושאי נגישות, טיפול ב-Wellness, והתפתחות ההדפסה התלת־ממדית במזון קיבלו מקום משמעותי.
אוהד פרי מ-WILIOT הציג טכנולוגיה פורצת דרך מבוססת IoT: תג חכם המאפשר ניטור בזמן אמת של טמפרטורה, לחות, מיקום ותהליכי תנועה לאורך כל שרשרת האספקה. הטכנולוגיה מאפשרת לארגונים לעבור מניהול סטטי למעקב חכם ומתמשך, ללא צורך בסוללות או תשתיות יקרות.
נועם אשהאל הציג את המהפכה השקטה של אריזות חכמות ומחוברות: מדבקות חכמות שמאפשרות לנטר ולייעל תהליכים לוגיסטיים, להפחית פחת, לנהל מלאי בצורה יעילה ולשפר את חוויית הלקוח. האריזות המחוברות יוצרות חיבור רגשי עם הצרכן ומעצימות את חוויית הקנייה, תוך הפחתת עלויות כוח אדם ושיפור שביעות רצון העובדים.
פאנל קיימות וסביבה
הפאנל הציג תמונה רחבה ומקיפה: של התקדמות חומרית וטכנולוגית, של אתגרי רגולציה, ושל מאמץ משותף המתרחש בכל חוליה בשרשרת, השתתפו נציגים מכמה תחומים: יצרני חומרי גלם, מחזור, יצרני אריזות וצרכני אריזות.
ד"ר רותם שמש, מנהלת מו"פ בכרמל אולפינים מקבוצת בזן, סיפרה על פיתוחי ביופולימרים המיוצרים משמן משומש, תחליף מתחדש המאפשר ייצור PE ו-PP בעלי ביצועים גבוהים לצד הפחתת תלות בנפט.
ירון מזרחי, מנכ"ל rPET, הציג את יכולות הייצור של PET ממוחזר למגע מזון, כחלק מהמאמץ לסגור את המעגל ולבסס כלכלה מעגלית אמיתית בישראל. הוא הדגיש כי ישראל צפויה לאמץ את התקינה האירופית המחמירה, מה שיאיץ את כניסת החומרים לשוק.
רינת למברטי, סמנכ"לית מכירות בקבוצת תדביק, הציגה פיתוחים המשלבים פתרונות Mono בעלי חסימות גבוהות, חלופות ללא אלומיניום, ושילוב של 30% PCR בלמינטים, כל אלו מבלי לפגוע בחיי המדף וברמת ההגנה על המוצר.
עמית רון, מנהל פיתוח אריזות באסם-נסטלה, הציג את נקודת המבט של הלקוח התעשייתי: הצורך בתמריצים ממשלתיים, פתרונות יעילים למיון ומחזור, ושמירה על איכות המוצר, עלות תחרותית ונראות מדף לצד קיימות.

טקס פרסי “כוכב ישראל”
חגיגה של חדשנות ישראלית הכנס נחתם בטקס פרסי כוכב ישראל 2025 ו-2026, שבו זכו חברות מובילות על פרויקטים יוצאי דופן בתחום האריזה. בין הזוכים: קבוצת תדביק, פלסטופיל, ארן נחשון, MPP ועוד חברות רבות שהציגו פתרונות חדשניים המשלבים קיימות, טכנולוגיה, לוגיסטיקה מתקדמת וחשיבה יצירתית. הטקס הדגיש את ההיקף והעומק של החדשנות הישראלית, החל מאריזות חכמות, דרך פתרונות מבוססי מחזור, ועד מערכות אריזה המאפשרות לייעל תהליכים תעשייתיים שלמים. הכנס הותיר רושם ברור: תעשיית האריזות נמצאת בתקופה של שינוי עמוק, המשלב טכנולוגיה, צרכנות ורגולציה.

ספקים המופיעים בכתבה: