סיבה לקום בבוקר

על מחלקת ההרכבות במפעל המקדם של מגדל אור

"יש לי למה לקום בבוקר, אני קמה, מתלבשת ובאה לעבודה להשתחרר ממחשבות אחרות", אומרת מולו רדה, עיוורת מלידה העובדת במפעל המקדם של מגדל אור מטעם עמותת "יעדים לצפון" מיסודה של קרן רש"י, "בסוף היום אני יוצאת בהרגשה שעשיתי משהו משמעותי".

מולו עובדת שנתיים במחלקת ההרכבות במפעל, סוגי ההרכבות משתנים וכרגע היא עובדת על פיות מים לברזים. ישנם כ-120 עובדים נוספים במפעל עם עיוורון או לקות ראייה או מגבלה אחרת, שכמו מולו, לא הצליחו להשתלב בתעסוקה בשוק הפתוח, ומצאו בית במפעל המקדם של "מגדל אור" בקרית חיים. המפעל נתמך על ידי משרד הרווחה, אך מתפקד כעסק לכל דבר ועניין. המשתקמים העובדים בו מקבלים תשלום נוסף מתוך הכנסות המפעל, על פי כישוריהם והספק עבודתם, בנוסף לשכרם.

גבי כהן, מנהל המפעל: "אנו מקפידים לתת לכל עובד את הסיוע והכלים כדי שיוכל למצות את יכולותיו התעסוקתיות, אנו עושים זאת בגישת win-win לטובת הלקוחות העסקיים שלנו. ביניהם ניתן למנות את כתר פלסטיק, ישרפלסט, סטארפלסט וזהרפלסט. הם נשארים אתנו שנים ארוכות בגלל האיכות ללא פשרות, המחירים האטרקטיביים, העמידה המוקפדת בלוחות הזמנים, הניהול המקצועי וההתמודדות עם עומסים רגעיים גבוהים בהתרעה קצרה".

מלכה סאחורי עובדת במפעל כבר 10 שנים. היא עבדה בכל מחלקה והביאה לתוצרים איכותיים: "אנחנו מוכיחים את עצמנו עם כל המוגבלויות שלנו. אני לא חושבת שאנשים שרואים יכולים לדייק כמונו. יש לי סבלנות, אני רואה בלב שלי את כל הפרטים ולא מדלגת על שום דבר".

המטרה של המפעל היא להוביל באיכות המוצרים והשירותים שהוא נותן ללקוחותיו העסקיים, תוך מתן תעסוקה מכובדת למשתקמיו ולאלו שיכולים התנסות תעסוקתית במפעל יצרני, שתסייע להם להשתלב בשוק הפתוח.

המפעל מבצע עבודות מגוונות בקבלנות משנה לכ-25 לקוחות עסקיים ומאות מוצרים: מעבדת מיחדוש(Refarbish)  ותיקוני טלפונים וציוד תקשורת, ייצור כבלים, הרכבות של מוצרים בתחום האלקטרוניקה והחשמל, הרכבות ואריזה של מוצרי פלסטיק  ועוד.

גבי: "מלבד האיכות הגבוהה של המוצרים והקפדה על הוראות ייצור, יש לנו יכולת לווסת את היקף הפעילות בהתאם להנחיית הלקוח, תוך מתן התראה קצר ולקלוט מוצרים חדשים במהירות בהתראה קצרה"

המפעל הוא חלק ממרכז "מגדל אור", מרכז רב שירותי הפועל מזה 60 שנה בכל הארץ לקידומם של אנשים עם עיוורון או לקות ראייה לקראת תפקוד עצמאי ושילוב בתעסוקה. המרכז מהווה חלק מפעילותה של עמותת יעדים לצפון מיסודה של קרן רש"י.

 

ליצירת קשר:

מנהל המפעל: גבי כהן, טל' 077-772-1360 מייל: [email protected]

פיתוח עסקי: דורון היימן, טל' 052-672-3362 מייל: [email protected]