נסטלה מקימה קרן השקעות בהיקף 250 מיליון פרנק שוויצרי לחדשנות בתחום האריזות

הקרן תשקיע בחברות הזנק המתמקדות בתחומים אלה

חברת נסטלה תשקיע עד שני מיליארד פרנק שוויצרי במעבר משימוש באריזות פלסטיק רגיל לאריזות פלסטיק ממוחזר באיכות הנדרשת למוצרי מזון, ובהאצת הפיתוח של חומרי אריזה חדשניים השומרים על הקיימות.

בעקבות המחוייבות אותה הציגה נסטלה בשנת 2018, לעבור עד 2025 לשימוש בחומרים ניתנים למחזור או לשימוש חוזר ב- 100% של אריזות מוצריה, תצמצם החברה לאורך התקופה הזאת בשליש את השימוש בפלסטיק חדש. במקביל, תשתף החברה פעולה עם גורמים נוספים לקידום יישום כלכלה מעגלית, לניקוי פסולת פלסטיק מאוקיאנוסים, אגמים ונהרות.

איכות המזון ובטיחותו ניצבות בראש סדרי העדיפויות של תעשיית המזון, וחומרי אריזה ממלאים מקום מרכזי בהבטחתם. רוב סוגי הפלסטיק קשים למחזור למטרות שימוש חוזר לאריזת מזון – מה שמוביל למגבלות אספקה של פלסטיק ממוחזר המתאים לאריזת מזון. על מנת ליצור שוק חדש בתחום הזה, מתחייבת עתה נסטלה לרכוש עד 2 מיליון טונות של פלסטיק ממוחזר באיכות הגבוהה הנדרשת לאריזת מזון, ומקצה יותר מ- 1.5 מיליארד פרנק לתשלום נוסף שיידרש עבור החומרים האלה – מעבר למחיר שהיה נדרש עבור פלסטיק חדש ובלתי ממוחזר – מעתה ועד 2025. נסטלה תפעל לייעול תהליכי התפעול שלה, על מנת לקזז את ההוצאה הנוספת ולשמור על רמות הרווח שלה ללא שינוי.

חדשנות בתחומי האריזה, לרבות שימוש בחומרים חדשים, מערכות מילוי חוזר ופתרונות מחזור, הם אתגר נוסף בדרך לעתיד ללא פסולת מבוזבזת.

נוסף על מאמץ המחקר והפיתוח המשמעותי אותו נסטלה מנהלת במסגרת מכון נסטלה לפתרונות אריזה, תשיק החברה קרן השקעות בהיקף של 250 מיליון פרנק בתחומי אריזות ממוחזרות, אשר תשקיע בחברות הזנק המתמקדות בתחומים האלה.

שתי היוזמות החדשות האלה נוספות על מאמציה העיקריים המתמשכים של נסטלה במחקר, המיקור והייצור, המיועדים להפוך את אריזותיה לכאלה הניתנות למחזור או לשימוש חוזר ותורמות למטרתה להשיג אפס פליטות גזי חממה נטו עד שנת 2050. כחלק ממחויבותה לשיפור הקיימות בתחומי האריזה, לצד מחויבותה לשקיפות תמשיך החברה לגבש יוזמות נוספות ותספק עדכונים קבועים אודות ההתקדמות בתחום.

"פלסטיק – מכל סוג שהוא – אינו אמור לסיים את חייו במזבלה או כפסולת", אמר מארק שניידר, מנכ"ל נסטלה. "הפיכת פלסטיק ממוחזר לחומר בטוח לשימוש באריזת מזון מהווה אתגר עצום לתעשייה שלנו. זו הסיבה שבגללה נוסף על מזעור השימוש בפלסטיק ואיסוף הפסולת, אנו רוצים ליצור לולאה סגורה ולהפוך יותר פלסטיק לחומר ניתן למחזור אינסופי. אנו נוקטים בצעדים נועזים על מנת ליצור שוק רחב יותר של פלסטיק ממוחזר בדרגת איכות המתאימה לאריזת מזון, ולהגביר את החדשנות בענף האריזה. אנו מקדמים בברכה אחרים המבקשים להצטרף אלינו למסע זה".

לדברי מנכ"ל אסם נסטלה, אבי בן אסאייג:  " אסם פועלת גם היא ברוח החזון של נסטלה העולמית והציבה לעצמה יעדים שאפתניים לשמירה על הסביבה וצמצום ההשפעה הסביבתית. התחייבנו להוביל מהלך במסגרתו  אסם נסטלה תשתמש רק באריזות הניתנות למיחזור או לשימוש חוזר. החל ב 2020 67% מאריזות החברה יהיו ניתנות למחזור מלא וב- 2025 יהיו כל אריזותיה עשויות מחומרים הניתנים למחזור. כמו כן, עד יוני 2020 תפסיק אסם את השימוש במוצרים חד פעמיים בכל מתקני החברה ותייצר אפס פסולת להטמנה בכל אתריה השונים."

בן אסאייג הוסיף, כי במסגרת המאמצים לאיתור והשקעה בטכנולוגיות אריזה חדשניות, אסם ונסטלה יסקרו את הטכנולוגיות המעניינות המפותחות בישראל הן על ידי חברות הזנק והן על ידי גופי מחקר אחרים."