חברת Starlinger מציגה "אריזה מעגלית" (“circular packaging”) ב- K 2019

פיתוח חדש לשקי ביגבג העשויים מבד של PP בלבד מאפשר למחזרם בדיוק לאותו המוצר. תהליך הפיתוח פרי שיתוף פעולה של מספר חברות כאשר Starlinger בתוכן. השקים יוצגו ב-K

תמונה 1: חברת Starlinger סוגרת מעגל ומציגה ביבגים העשויים כולם מ-PP ממחוזר.

ברחבי העולם, נמכרים יותר מ-380 מיליון ביגבגים בעלי 4 לולאות קשירה (נקראים FIBC: Flexible Intermediate Bulk Containers). משקלם לצרכי מחזור נאמד בכ-800 אלף טונות חומר. על מנת להקל על תהליך המיחזור, פיתחה  Starlingerהאוסטרית שקים העשויים מבד פוליפרופילן בלבד (תמונה 1). האריזה "סוגרת מעגל" כאשר גרגירי פוליפרופילן ממוחזר משמשים לייצור נוסף של ביגבגים. התהליך, פרי מחקר ופיתוח משותף עם יצרני ביגבגים דוגמת Louis Blockx ו-LC Packaging, נוסה בהצלחה ע"י ייצור שקים עם אחוז גבוה של פוליפרופילן ממוחזר. דוגמאות לשקים אלו ניתן יהיה למצוא בתערוכת ה-K בדוכן Starlinger שיעסוק בנושא "אריזה מעגלית"  (“circular packaging”). השקים הינם בעלי תכונות מכאניות טובות ואיכות זהה לשקים המיוצרים מחו"ג בתול.

השקים המשומשים מגיעים ליצרני ה-FIBC, לאחר גריסה, שטיפה ולאחר עיבוד וגרעון לגרגרי rPP איכותיים בקו המיחזור של Starlinger. חוץ מהחיסכון בהוצאות על חומרי גלם, מיחזור שקי הביגבג מקטין את טביעת הרגל הפחמנית של אריזה זו. "פיתחנו את הקונספט הזה היות ואני מעוניינים לייסד כלכלה מעגלית עבור בדי פוליפרופילן אשר בה חומר ממוחזר יעובד חזרה לבד וחוזר חלילה", מדגיש Hermann Adrigan, דירקטור מכירות ב-Starlinger. "הקונספט יכול להצליח רק אם כבר בעת ייצור המוצר, תהיה חשיבה על אופן מיחזורו וכל התהליך יהיה מתואם מראש".

זהו אינו תהליך המיחזור הראשון שהחברה משיקה. כבר בתערוכת ה-K הקודמת, החברה הציגה פתרון קיימות של ייצור בדים מ-100% PET ממוחזר (תמונה 2). השנה, החברה מלווה פרוייקטים ראשונים המשתמשים בטכנולוגיה הזו לייצור ביגבגים מ-PET ממוחזר באירופה ובאסיה. "היות ואנחנו מעורבים באינטנסיביות בתהליכי מיחזור פלסטיק מזה כמה עשורים, הכלכלה המעגלית חשובה מאוד עבורנו", מוסיף Hermann Adrigan. שקי הביגבגים הגמישים כבר מציגים טביעת כף רגל פחמנית נמוכה יותר מאריזות קשיחות כגון אוקטבינים הודות למשקלם הנמוך ולחסכון במקום בעת שינועם.

תמונה 2: תהליך מיחזור ה-PET של החברה: recoSTAR PET iV.

טכנולוגיית מיחזור נוספת שפיתחה החברה היא מיחזור PET שמקורו בבקבוקים על מנת לייצר ממנו בקבוקים חדשים המאושרים לשתיה. קווי המיחזור עומדים בתקנות המחמירות ביותר הקיימות (דוגמת FDA, EFSA) למגע עם מזון ושתיה. יישום נוסף של ה-PET הממוחזר הוא לתעשיית הטקסטיל – בצורת סיבי PET.

Starlinger היא חברת ענק פרטית משפחתית שנוסדה ב-1835. החברה מייצאת 95% ממוצריה ל-130 מדינות בעולם, בכלל זה לישראל. החברה מובילה כבר שנים בתחום של קווי יצור לשקי פלסטיק ארודים, מיחזור פלסטיק פנים מפעלי או חיצוני מאיסוף (גם מחקלאות), קווי מיחזור ל-PET כולל מבקבוק לבקבוק, מאושר למזון ושתיה, בתקנים המחמירים בכל היבשות וחברות המשקאות העולמיות.

למידע נוסף:

בתערוכת ה-K הקרובה, החברה תציג מכונות שונות באולם 16, דוכן B47, ובאולם 9, דוכן D22. "הבית הפתוח" יתקיים בתאריכים 14-16, 21-25 באוקטובר באתר החברה בוייסנבך שבאוסטריה.

הנציגות הישראלית: ארי גוטמרק, 054-465-6538, [email protected]