מוכנים לכל מצב: אסף תעשיות נערכת לתמיכה מרבית בתעשייה גם בתקופה זו / בני מאייר

תכנון מקדים יכול לפתור הרבה בעיות! את זה בדיוק עשו ב'אסף תעשיות' על ידי הגדלת מלאים, יצירתיות בלוגיסטיקה ושילוח, שירות מסביב לשעון ואוזן קשבת. אלו המאפשרים לצלוח יחד גם תקופות מאתגרות

תמונה 1: מכונות Haitian בדרך למשלוח ללקוח

מגפת הקורונה, שעדיין לא מאחורינו, תפסה את המשק בהפתעה. כנציגת ענקית ההזרקה מסין, Haitian, חוותה "אסף תעשיות" אתגרים מוקדמים עוד בתחילת ההתפרצות. "בתחילה חווינו קשיים באספקה של ציוד ושל חלקי חילוף מהספקים הסיניים. ועדיין, התייחסנו למגיפה כבעיה רחוקה הקיימת רק במזרח הרחוק. תוך זמן קצר הבנו שטעינו", אומר בני מאייר, מנהל השיווק והמכירות של החברה. "המגיפה הגיעה לכל העולם ואלינו בפרט, ויצרה איום ממשי על פעילותה השוטפת תוך פגיעה בשרשרת האספקה ובספקים. כאן עמד לזכותנו חוסנה של החברה המתבטא במגוון לקוחות ופעילויות רחב ובספקים רבים המפוזרים ברחבי העולם. בעזרתם הצלחנו להתמודד טוב בעת משבר, תוך מתן מענה מהיר לצרכי הלקוחות".

עליה בדרישה לבתי וחלקי תבניות

"בתחילת חודש מרץ הרגשנו עליה בדרישה לאספקת פלטות וחלקי תבניות, כשהזמינות הייתה המרכיב המשמעותי ביותר עבור ללקוחותינו. כולם רצו להצטייד כהכנה לבאות", מספר בני. "המלאי הגדול והמגוון שעמד לרשותנו עזר לנו לענות על דרישות הלקוחות. הספקים האירופאים שלנו: Pedrotti מאיטליה, Meusburger מאוסטריה ו-Eberhard מגרמניה הוגדרו כמפעלים חיוניים במדינות שלהם. כך הם עבדו ללא הפסקה וסייעו לנו לשמור על מחסנים מלאים".

תמונה 2: בני מאייר, מנהל השיווק והמכירות באסף תעשיות בעבודה עם הקובוט של HANWHA הממוקם בחדר התצוגה בחברה

קושי נוסף שהתגלה הוא בתחום הלוגיסטי: "על אף הקשיים שהתבטאו בסגירת גבולות, בביטולי טיסות ובשינויים במחירי ההובלה הימית, שרשרת האספקה שלנו עבדה 24/7 באותה התקופה.  יבאנו מאירופה במשלוחים קטנים וגדולים ושלחנו ללקוחות בארץ בשליחויות. בגלל חוסר הוודאות והקשיים הלוגיסטיים הסבנו משלוחים ימיים למשלוחים אוויריים ופיצלנו הזמנות, כל זאת בכדי לשמור על רצף אספקה סדיר ככל שניתן, תוך עמידה בהתחייבויות ועיכוב זמנים מינימלי ללקוחות".

"אנו גאים שהצלחנו לספק בזמן כה קצר מספר רב של בתי-תבניות ושל חלקים המשמשים בייצור של פרויקטים התומכים במאבק נגד מגפת הקורונה", מספר בני, ויש במה להתגאות. בין הפרויקטים בהם הייתה החברה מעורבת ניתן למנות ייצור מטושים, מסכות, מבחנות, מוצרים טכניים לתעשייה הביטחונית, ציוד בדיקה והתגוננות. כל זאת לצד המשך שירות לייצור תבניות שוטף לתעשייה המקומית.

4000 מכונות ההזרקה בשיא משבר הקורונה

באופן מפתיע, מי שהתמודדו בצורה מוצלחת עם הנגיף היו דווקא הסינים. ניסיונם בהתפרצויות קודמות של מגפות עמד לזכותם והתעשייה המקומית שם חזרה לעבודה באופן מהיר. חברת Haitian, ענקית ההזרקה, צמצמה את פעילות מפעליה לפרק זמן קצר יחסית, בשיא המגפה בסין אולם מהר מאוד היא חזרה לפעילות מלאה. בתקופה הזו Haitian הגדילה את המכונות הזמינות למכירה מהמלאי, כדי לנסות לענות על צורכי התעשייה העולמית. ואם נעבור לניתוח כמותי: בחודש מרץ, סיפקהHaitian  4000 מכונות הזרקה לשוק וקיבלה הזמנה ל-5000 מכונות נוספות (תמונה 1). "באסף תעשיות המשכנו לבצע משלוחים והתקנת מכונות למרות האתגרים הלוגיסטיים. סיפקנו מכונות סרבו הידראוליות לתחום הבטחוני, לתחום מוצרי הצריכה ועוד. עיקר הדרישה היתה למכונות חשמליות מסדרת ZHAFIR שהותקנו אצל מגוון לקוחות בתחומים רבים כדוגמת: מוצרים טכניים מדויקים, תחום רפואי, DIY ועוד", מסכם בני.

מחזקים רובוטיקה ואוטומציה להתמודדות עם מגבלות הריחוק החברתי

כמי שצפו את החוסר בכוח אדם, במיוחד לאור מגבלות התקופה, הקימו באסף תעשיות חדר תצוגה שבו פותחו פתרונות שונים למערכי אוטומציה מורכבים הכוללים מצלמות שונות וקובוטים (תמונה 2). "חדר התצוגה שלנו הורחב והוספו לו שני קובוטים של חברתHANWHA , לצורך התרשמות הלקוחות ולהדרכתם. התצוגה כוללת קובוטים ורובוטים, מוכנים לעבודה. ללקוחות המתלבטים לפני רכישה מוזמנים להגיע, לבצע ניסיונות ביחד איתנו ולבדוק היתכנות. החדר משמש אותנו גם להדרכות לאחר מכירה".

מגדילים מלאים לציוד היקפי

"מלאי הייבשנים הוגדל גם הוא כדי לעמוד בזמני אספקה מהירים. לצד ייבשני אוויר חם הוזמנו ייבשנים לחומרים היגרוסקופיים (סופחי-לחות) מסדרת DRYPLUS העובדים בשיטת "חלת-דבש". אלו מייבשים קטנים, בעלי מיכל של 30 ושל 50 ליטר והמיועדים להתקנה ישירה על מכונת ההזרקה. יתרונותיהם העיקריים: חיסכון רב באנרגיה עד 40%, העדר צורך בתשתית אוויר בלחץ או מים, דיוק ויציבות של נקודת הטל (DEW POINT), מנגנוני הגנה מפני חימום יתר ותקופת אחריות ארוכה המקנה ביטחון ללקוחות".

מנגנון חכם לתיקון הברגות – לשיפור האחזקה

לשפר את יכולות האחזקה זה תמיד מבורך, אבל בעיקר בתקופה שכזו שבה יש רצון לצמצם עלויות ולפתור תקלות במהירות. "בתקופה זו התחלנו למכור ולהחזיק מלאי של מנגנון חכם לתיקון הברגות, C-Sert (תמונה 3). מדובר בשתל מפלדה קשה, תוצרת ארה"ב, שמחובר במקום ההברגה התקולה באופן ידני, ללא צורך בביצוע קידוח מדויק או הברגה בפלטה. התוצאה המתקבלת היא הברגה חזקה יותר מההברגה המקורית. הפתרון מתאים ליישום במגוון רחב של פלדות כלים ופלדות רכות והוא מאפשר חסכון בעלויות".

 

תמונה 3: מנגנון חכם לתיקון הברגות, C-Sert
שירות ותמיכה גם מרחוק

הגידול בפעילות החברה, הביא איתו צורך לתגבור מערך השירות של החברה. "לפני תחילת המשבר גויס טכנאי נוסף לתמיכה שעבר הכשרה מעמיקה. במהלך כל התקופה האחרונה הטכנאים שלנו מספקים תמיכה מרחוק, טלפונית ובזום ואף מגיעים לבית הלקוח לפי דרישה. הקורונה לא עצרה אותנו. ביצענו גם הדרכה, פילוס מכונות והרצה של מכונות חדשות כמו גם תמיכה במכונות ובציוד קיים. גם כיום אנחנו זמינים לתת שירות מהיר וברמה גבוהה מאד בבית הלקוח וגם מרחוק".

ומה בהמשך?

"כהערכות למצב, המלאים הוגדלו. כיום אנחנו מציעים מגוון רחב יותר של פלטות ושל חלקי התבניות הסטנדרטיים. נוסף גם מלאי גדול של פלטות חלקות, במגוון רחב של מידות ושל עוביים דבר שיכול לשמש כחומר גלם לעיבוד קל ומהיר במחיר טוב. הקמנו אתר אינטרנט חדש ונגיש, עם גישה לקטלוגים ואפשרות למכירת ציוד יד שנייה. אסף תעשיות ממשיכה להשקיע משאבים, משתפרת תמיד והכל במטרה לספק ללקוח שירות מצויין, בכל זמן ובכל תקופה, עם ובלי הקורונה!", מסכם בני.

למידע נוסף:

אסף תעשיות

בני מאייר: 052-398-4873, [email protected]

רמי בן חמו: 052-830-1888, [email protected]